Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MZK Słupsk kupi cztery nowe autobusy

Wojciech Frelichowski
W 2015 roku słupskie MZK kupiło 18 autobusów Scania. Wysokość kontraktu wyniosła ponad 20 mln zł, które pochodziły ze środków unijnych.
W 2015 roku słupskie MZK kupiło 18 autobusów Scania. Wysokość kontraktu wyniosła ponad 20 mln zł, które pochodziły ze środków unijnych. Wojciech Frelichowski
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku ogłosił przetarg na cztery nowe autobusy niskopodłogowe.

Szacunkowa wartość kontraktu (bez VAT) to 3 800 000 zł. Skoro zatem słupskie MZK chce kupić za tę kwotę cztery autobusy, to cena jednego pojazdu wyniesie ok. 950 tys. zł.

W wymaganiu dotyczącym parametrów technicznych zamawianych pojazdów podano, że mają to być autobusy niskopodłogowe o długości od 11,5 do 12,5 metra. Mają pomieścić nie mniej niż 90 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. We wnętrzu ma się też znaleźć miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki.

Do napędu pojazdów mają być zastosowane silniki wysokoprężne zasilane olejem napędowym, spełniające normę czystości spalin EURO 6, o mocy nie mniejszej niż 280 KM. Ponadto autobusy mają być wyposażone w automatyczne skrzynie biegów.

W celu udogodnienia wsiadania i wysiadania pasażerów pojazdy mają posiadać system przyklęku prawej strony, a dla ułatwienia wjazdu wózków także ręcznie wykładaną rampę w środkowych drzwiach.

W warunkach przetargu przewidziano również przeszkolenie 30 kierowców i 20 pracowników serwisu. Jeśli chodzi o kierowców, to chodzi głównie o szkolenie z zakresu ekonomicznej jazdy.

MZK czeka obecnie na składanie ofert przez zainteresowanych producentów. Otwarcie kopert nastąpi 14 kwietnia. Potencjalny zwycięzca przetargu będzie miał 180 dni na realizację zamówienia.

Jak nas poinformowała Anna Szabłowińska, rzecznik prasowy MZK Słupsk, aktualnie tabor słupskiego przewoźnika miejskiego liczy 57 w pełni niskopodłogowych pojazdów.

- Od roku 2015, po zakupie dokonanym w ramach projektu unijnego 18 fabrycznie nowych autobusów, w taborze MZK Słupsk przeważa marka Scania - dodaje Anna Szabłowińska.

Fundusze unijne, które przeznaczono na zakup tych pojazdów, pochodziły z projektu "Wzrost atrakcyjności systemu transportu zbiorowego na obszarze m. Słupska poprzez budowę węzła integracyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych - Etap I". Był on finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013". Kilka autobusów, które zakupiono w ramach tego projektu, ma silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Słupska flota autobusów Scania jest drugą pod względem liczebności rodziną pojazdów tej marki w Polsce. Więcej autobusów Scania - 25 sztuk - ma firma Warbus, przewoźnik z Jastrzębia-Zdroju. Scanie dla obu miast wyprodukowała fabryka Scania Production Słupsk.

W barwach słupskiego MZK jeżdżą jeszcze autobusy Irisbus Citelis - 12- i 18-metrowe (w tym zasilane sprężonym gazem ziemnym) oraz 18-metrowy MAN.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe autobusy MZK Słupsk w ramach unijnego projektu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza