Na autostradzie A4 znikną szlabany i bramki autostradowe. Wciąż będą obowiązywać 3 różne systemy opłat
Adrian Furgalski przypomina, że nowy system tylko wprowadzi element chaosu w sposobie poboru opłat, Będzie to już trzeci elektroniczny system poboru opłat na polskich autostradach.
- KAS pobiera opłaty na dwóch państwowych odcinkach autostrad o łącznej długości ponad 260 km – A4 (Katowice – Wrocław) oraz A2 (Łódź – Konin). Płatne odcinki koncesyjne, których nie obejmie e-TOLL to fragment A4 (Katowice – Kraków), A1 (Gdańsk – Toruń) oraz A2 (Konin – Świecko) – łącznie ponad 450 km.
W przypadku dwóch koncesjonariuszy (GTC – A1 oraz Stalexport Autostrada Małopolska – A4) samochody osobowe mogą skorzystać z videotollingu. Oznacza to, że po wprowadzeniu e-TOLL będą aż trzy różne systemy płatności na sieci dróg autostradowych.
Kolejny raz nie wykorzystujemy zatem szansy na to, żeby wprowadzić autentyczne ułatwienie dla kierowców samochodów osobowych, jakim byłby jednolity w skali kraju sposób uiszczania opłat za przejazd. Będzie nadal brak spójności oraz konieczność korzystania z kilku różnych rozwiązań w zależności od odcinka autostrady, na którym się znajdziemy – uważa Furgalski.
Czytaj dalej i zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE