Na remont drogi 203 znowu brakuje pieniędzy. 7.5 mln za remont kilometra drogi

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Zaktualizowano 
Po otwarciu ofert w przetargu na przebudowę drogi 203 okazało się, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku znowu nie ma tylu pieniędzy, ilu żądają oferenci. A kwota staje się niebotyczna. Za przebudowę jednego kilometra drogi  tańszy oferent żąda około 7,5 mln zł.
Po otwarciu ofert w przetargu na przebudowę drogi 203 okazało się, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku znowu nie ma tylu pieniędzy, ilu żądają oferenci. A kwota staje się niebotyczna. Za przebudowę jednego kilometra drogi tańszy oferent żąda około 7,5 mln zł. Mariusz Surowiec
Po otwarciu ofert w przetargu na przebudowę drogi 203 okazało się, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku znowu nie ma tylu pieniędzy, ilu żądają oferenci. A kwota staje się niebotyczna. Za przebudowę jednego kilometra drogi tańszy oferent żąda około 7,5 mln zł.

12 kilometrów drogi 203 od granicy województwa do mostu na Słupi w Ustce wciąż ma pecha. Po otwarciu kopert z ofertami już tylko dwóch oferentów można wyliczyć, że remont kilometra drogi wojewódzkiej kosztuje prawie 7,5 miliona złotych.

Cztery lata temu Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku przedstawił w usteckim ratuszu pierwszy projekt przebudowy drogi wojewódzkiej nr 203 na odcinku Ustka - granica województwa pod konsultacje mieszkańców. Plany obejmują ulicę Darłowską, która jest częścią drogi wojewódzkiej 203 i podobnie jak reszta trasy - w fatalnym stanie.

Pierwszy przetarg został ogłoszony w lutym 2017 roku. Unieważniony - we wrześniu, bo dwaj kolejni najtańsi oferenci nie przedłużyli czasu związania ofertą.

Przetarg odbył się dopiero w lipcu. Wtedy pruszkowski Strabag zaoferował najniższą cenę - niecałe 54 mln zł. Jednak inwestor miał tylko 40,5 mln zł i zanim otrzymał dodatkowe pieniądze, oferent zdążył uciec.

W listopadzie 2017 roku ogłoszono drugi przetarg, pod koniec grudnia otwarto koperty z ofertami.

Tym razem ZDW w Gdańsku miał już 54 mln zł, ale najniższa cenowo oferta Budimeksu sięgała 65 mln zł.

Po dwóch miesiącach, bo pod koniec lutego, wybrano wykonawcę. Zwycięzca Budimex najpierw zaskarżył postępowanie, a później stracił zainteresowany robotą. Tym bardziej, że nie był już związany ofertą. Podobną niechęć okazał drugi oferent - konsorcjum Polbud-Pomorze z Energopolem-Szczecin z ceną prawie 69 mln zł, które odmówiło inwestorowi złożenia oświadczeń i dokumentów.

W kwietniu 2018 roku przetarg unieważniono. Został więc ogłoszony trzeci.

W przypadku obu przetargów Sejmik Województwa Pomorskiego dokładał brakujące pieniądze, bo za każdym razem ZDW miał mniej, niż żądali oferenci. Od ogłoszenia pierwszego przetargu inwestor zwiększył kwotę na remont o ponad 100 procent!

W ubiegłym tygodniu okazało się, że trzeba jeszcze więcej. Co prawda teraz inwestor dysponuje kwotą ponad 84 mln zł , równą najwyższej ofercie z drugiego przetargu, ale oferenci zażądali znacznie więcej.

Co ciekawe też, do trzeciego przetargu stanęli uczestnicy poprzednich przetargów.

Tańszy - Polbud-Pomorze, tym razem bez konsorcjanta, chce za remont drogi prawie 87,4 mln zł. Droższy - konsorcjum Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego i Want - prawie 90 mln zł.

W ten sposób Polbud-Pomorze podwyższył swoją ofertę w ciągu pół roku o 20 mln zł.

Brakuje więc ok. 3,3 mln zł.

- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku przygotował wnioski na Sejmik Województwa Pomorskiego, którego sesja zaplanowana jest pod koniec czerwca, o zwiększenie środków finansowych dla realizacji niniejszej inwestycji - odpowiedziała na pytania „Głosu” Anna Mątewska, zastępca dyrektora ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. - Okres związania ofertą wynosi 60 dni od daty otwarcia ofert, które nastąpiło 5 czerwca, czyli do dnia 4 sierpnia 2018 roku.

Jeśli do tego czasu sejmik nie zasili inwestora, oferenci znowu będą mogli się wycofać, a później żądać więcej.

Jedynym sukcesem inwestora było przeprowadzenie wycinki ponad 700 drzew. Oddzielny przetarg na nią zorganizowano wcześniej, by zdążyć przed okresem lęgowym ptaków.

Festiwal dziur na drodze 203. Kiedy ruszy remont drogi?

ZOBACZ TAKŻE: Przebudowa mostu i skrzyżowania w Ustce (materiał archiwalny)

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A to szkoda.

U
USTKA

koszmarny skrawek usteckiej ziemi nie może doczekać się remontu.. cóż, nie dziwi fakt iż większość zainteresowanych budową drogi firm podnosi cenę za usługę kiedy widzi tak nieudolne działanie inwestora.. najwidoczniej ktoś ma interes, aby wlekło się to w nieskończoność. Osobiście czekam z zaciśniętymi kciukami na przebudowę 203 wraz z chodnikami, miejmy nadzieje że jeszcze tego lata wyłoni się wielki zwycięzca...

g
gość

Drzewa się wycięło, upłynniło.

A droga? No przecież jest. Załata się kilka wyrw i tyle, do morpolu jakoś ludzie dojadą.

G
Gość
W dniu 14.06.2018 o 08:30, Gość napisał:

Coś wygląda mi to na zmowę cenową. Może ktoś zainteresowałby się kalkulacją oferowanej ceny za ten remont. Są do tego odpowiednie służby.

Może gburmistrz miesza ?
G
Gość

Coś wygląda mi to na zmowę cenową. Może ktoś zainteresowałby się kalkulacją oferowanej ceny za ten remont. Są do tego odpowiednie służby. 

G
Gość
W dniu 13.06.2018 o 20:11, qwo vadis napisał:

a może dopuścić wykonawcę z poza Polski aby wykonała przebudowę a nie patrzeć się na te pseudo firmy co chcą wyciagnąć jak najwięcej kasy?

Przecież na siłę nikogo nie ściągniesz. Przetarg nie ma ograniczeń terytorialnych. Każdy może startować - nawet Chińczycy.

q
qwo vadis

a może dopuścić wykonawcę z poza Polski aby wykonała przebudowę a nie patrzeć się na te pseudo firmy co chcą wyciagnąć jak najwięcej kasy?

Z
Ziemia Ustecka

Projekt przebudowy drogi 203 na stronie.

 

  ziemia-ustecka.pl/ustka/wiesci-z-ratusza/364-projekt-przebudowy-drogi-203-do-darlowa

 

G
Gość

Buszuję po sieci i nigdzie nie znalazłem aż takich kosmicznych cen za budowę;

 

"19 km i wartości ponad 47,8 mln zł"

 

To daje 2,5 mln/km!!!! 1/3 kwoty jaką wołają wykonawcy drogi 203!!!. Za 7,5 mln/km to się buduje drogi od podstaw w szczerym polu!!!

 

j
jb

To sa zagrywki prowincjonalnych drogowych cwaniakow. Jesli ruszy ten remont, NIK musi w Ustce

natychmiast ustanowic Ustecki Punkt Dowodzenia.

F
Fanatyk Pizzy

Może trzeba podnieść opłatę emisyjną i Cenę Benzyny do 17 zł za litr. Wtedy wystarczy...

P
Piotr

To będzie autostrada??? To jest kpina taka kwota za kilometr drogi

G
Gość

Najtańsza oferta, czyli w tłumaczeniu byle jak za byle co.

z
zaoraćustke

z ta wycinka drzew to kpina,ironia czy sarkazm...bo jedyne co zostanie to dziury i brak drzew

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3