Zadzwoniła dziś do nas słupszczanka, która usilnie próbuje zapisać na szczepienie swoich rodziców.
- Sama jestem pielęgniarką, pracuję w szpitalu, mam kontakt z chorymi na COVID-19. Oczywiście stosuję wszelkie środki ochrony, ale zawsze istnieje ryzyko, że kogoś zarażę. Rodzice są osłabienie różnymi chorobami przewlekłymi i zależy mi, aby zostali zaszczepieni gdziekolwiek. Ucieszyłam się, że powstały nowe punkty szczepień, ale niestety, jak zadzwoniłam dzisiaj na przychodni Salus przy ul. Piłsudskiego, poinformowano mnie, że zapisy zakończyły się wczoraj o godzinie 11! Jak to możliwe? - pyta kobieta.
ZOBACZ TAKŻE: W piątek zaczynają się zapisy na szczepienia przeciw COVID-19 dla osób powyżej 70 lat
Otóż, możliwe. Telefon w przychodniach Salusa dzwonił w poniedziałek od samego rana.
- Niemal wszyscy w jednej sprawie. Każdy chciał zapisać siebie bądź bliskich na szczepienie - mówi Tadeusz Wardziak, wicedyrektor Centrum Zdrowia Salus w Słupsku. - Uruchamiamy pięć punktów w każdej naszej placówce. Każdy punkt mógł zapisać 240 osób. Tyle wychodziło, jeśli założymy, że mogliśmy zapisywać tylko do 31 marca przy założeniu, że otrzymamy 30 dawek w tygodniu - tłumaczy Wardziak.
W sumie zapisano więc 1200 osób. W pozostałych siedmiu punktach szczepień w Słupsku także nie ma już wolnych terminów, w powiecie również. Jest jeszcze szansa, gdyż w najbliższym czasie zacznie działać nowy punkt szczepień w Ośrodku Zdrowia w Głobinie, ale nie zapisuje jeszcze chętnych. O dodatkowe dwa punkty wystąpiła także dyrekcja Samodzielnego publicznego Miejskiego ZOZ-u, ale nie ma jeszcze decyzji Ministerstwa Zdrowia co do ich uruchomienia.
Co w takim razie zrobić?
Trzeba czekać na większe dostawy szczepionek. Można zgłosić chęć zaszczepienia się, wysyłając SMS-a na ogólnopolski numer telefonu.
SMS o treści "szczepimy się" wysyłamy pod numer: 664 908 556. Po wysłaniu takiego SMS w odpowiedzi zostanie przesłana prośba o przesłanie numeru pesel i kodu pocztowego. Po przesłaniu tych danych osoba ta trafi do systemu, w którym będą przechowywane dane do momentu pojawienia się nowej dostawy szczepionek i nowych terminów zabiegów. Wtedy znowu konsultant będzie dzwonił i proponował umówienie na konkretny termin.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?