Nadchodzi czas nowych hybryd, w których silnik benzynowy będzie skromnym dodatkiem

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
W filozofii wielu producentów samochodów, a Hondy w szczególności, napęd elektryczny staje się domeną.

To ważna chwila nie tylko dla Hondy, ale dla całej branży motoryzacyjnej. Bo zbliżająca się premiera HR-V e:HEV pokaże inny pojazd od dotychczasowych modeli firmy. Widać to na pierwszy rzut oka, bo proponowany design stawia na minimalizm, pozbycie się zbędnych dodatków, które mogłyby rozpraszać kierowcę. Jednym słowem: wygoda, prostota, bez udziwnień, bez utrudniania życia prowadzącego.

Ale to co najważniejsze, nie jest widoczne od razu. Mowa o hybrydowym silniku, który można nazwać elektryczny z niewielkim dodatkiem benzynowego. W warunkach miejskich pokonywać będziemy odległości w 80 procentach dzięki napędowi elektrycznemu. Przy czym samochód będzie przyzwyczajał się do naszego stylu jazdy i np., gdy będziemy jechali z prędkością 20 km na godzinę nie przełączy nam z jednego napędu na drugi.

Pełna "elektryfikacja"
Napęd elektryczny staje się domeną Hondy od momentu, kiedy dwie dekady temu firma zaczęła go wprowadzać. Docelowo chodzi o pełną „elektryfikację”, co przełoży się w zerową emisję gazów.

A co do szczegółów to: układ napędowy e:HEV charakteryzuje się bezpośrednim i błyskawicznym działaniem, podwozie i zawieszenie zapewniają maksymalny komfort, zwrotność i przyjemność prowadzenia. HR-V otrzymał zmodernizowaną platformę “Global Small Platform”, wpływającą na poprawę sztywności nadwozia. Udoskonalono także zawieszenie i układy: kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu i bardziej komfortowy.

Tylko hybryda
Nowy HR-V, oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V.

Zawieszenie jest również bardziej responsywne w porównaniu do ustępującego modelu, a kierowca odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu odczucie hamowania jest bardziej płynne.

W zmodernizowanej platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi,  rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło stabilność pojazdu.

3 polskie organizacje na czarnej liście Facebooka

Wideo

Materiał oryginalny: Nadchodzi czas nowych hybryd, w których silnik benzynowy będzie skromnym dodatkiem - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie