Najtańsza jazda na gazie. Podpowiadamy jak wybrać instalację LPG

Bartosz Gubernat / nowiny24.pl
W zależności od wielkości bagażnika, butlę można zamontować na kilka sposobów. Najpopularniejszy jest montaż za tylną kanapą, lub wzdłuż błotnika. Wielu kierowców decyduje się też na zbiornik montowany w miejscu koła zapasowego. Wadą takiego rozwiązania jest mała pojemność butli.
W zależności od wielkości bagażnika, butlę można zamontować na kilka sposobów. Najpopularniejszy jest montaż za tylną kanapą, lub wzdłuż błotnika. Wielu kierowców decyduje się też na zbiornik montowany w miejscu koła zapasowego. Wadą takiego rozwiązania jest mała pojemność butli. Fot. Dariusz Danek
Cena benzyny w regionie oscyluje w okolicach 5 zł. Wielu kierowców szuka więc oszczędności. Jedynym ze sposobów na tańszą jazdę jest montaż instalacji LPG. Podpowiadamy jak wybrać najlepszą.

Jak wybrać odpowiednią dla swojego samochodu instalację gazową? Przede wszystkim nie należy kierować się wyłącznie ceną. Do wielu modeli samochodów należy montować instalacje z bezpośrednim wtryskiem gazu - czyli sekwencyjne.

Najlepsza sekwencja

Tego typu urządzenia są przeznaczone do najnowocześniejszych silników z wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa. Ich atutem jest przede wszystkim bardzo precyzyjne działanie. Gaz podawany jest pod ciśnieniem bezpośrednio w kolektor w pobliże wtryskiwaczy.

Zaletą takiego rozwiązania jest przede wszystkim eliminacja możliwości tzw. wybuchów (czyt. poniżej). Taki układ zasilania gazem składa się z elektrozaworów, butli, reduktora, listwy wtryskiwaczy, czujnika ciśnienia gazu i układu sterującego. Od tańszych instalacji różni go przede wszystkim bardziej zaawansowana elektronika.

Największą "wadą" takiej instalacji jest wysoka cena. "Sekwencja" kosztuje od 2,5 nawet do 6 tys. zł. Właściciele nowych aut nie powinni jednak żałować na nią pieniędzy, bo z czasem odpłaci się poprawną pracą silnika, której nie gwarantuje w tym przypadku montaż tańszej instalacji.

Można oszczędzić

Są jednak sytuacje, gdy nie ma konieczności przepłacania. Dotyczy to przede wszystkim właścicieli starszych aut z silnikami wyposażonymi w jednopunktowy wtrysk paliwa. Do takiego wozu wystarczy prosta instalacja, wyposażona dodatkowo w układ sterujący, który odpowiada za dawkowanie silnikowi odpowiedniej mieszanki paliwowej oraz otrzymanie jak najlepszego składu paliwa.

Pominięcie tego urządzenia i montaż najprostszej instalacji może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora spalin, ponieważ silnik będzie otrzymywać niewłaściwą mieszankę paliwa. Silnik może też pracować nierówno, a po pewnym czasie może dojść do awarii urządzenia sterującego dawkowaniem benzyny. W takiej sytuacji nawet jeżdżąc na tym paliwie auto będzie sprawiało nam kłopoty. Aby ich uniknąć za instalację trzeba zapłacić 1400 - 1800 zł.

Do starszych najtaniej

Najprostsza i najtańsza jest przeróbka samochodu z silnikiem wyposażonym w gaźnik. Do takiego auta z powodzeniem można zamontować instalację pozbawioną dodatkowych urządzeń sterujących dawkowaniem paliwa. Wystarczą reduktor, elektrozawory, butla i przełącznik w kabinie.

Taki zestaw to wydatek ok. 1100 - 1300 zł. W przypadku niektórych samochodów, (szczególnie japońskich, wyposażonych w jednostkę sterującą dawkowaniem paliwa) wymagany jest jeszcze montaż komputera czuwającego nad dawkowaniem odpowiedniej mieszanki paliwa. Cena instalacji rośnie w takim przypadku o ok.150-300 zł.

Źródło:
Przerzuć się na gaz LPG. Podpowiadamy jak wybrać instalację - nowiny24.pl

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

R
Rademn

Niedawno kupiłem sobie autko z gazem i musze powiedzieć że póki co jestem zadowolony :) znalazłem dobry serwis który mi założył instalację i póki co żadnych problemów, na pewno warto przemysleć taką zamianę. 

g
gośc

Polecam Prinsa górna półka i zadowolenie robia na Poznanskiego w głownej siedzibie Prinsa na Polske

g
gośc

Polecam Prinsa górna półka i zadowolenie robia na Poznanskiego w głownej siedzibie Prinsa na Polske

G
Gość

A czy w mieście montuje ktoś instalacje V-tej generacji? i ile trzeba kasy przygotować na to cudo i czy wogóle warto?

 

S
Stachu

Ja mam instalkę BRC SQ 24.11 i jestem azdowolony, polecam

C
COMPRESOR

Najwyżej na rynku stoją teraz instalacjie polskiej firmy LPGTECH.

f
fabjan

ja do swojej Octavi 2.0  (2009r) tym roku założyłem lpg firmy AG Centrum, bo taką instalację
polecono mi w warsztacie, a mi z kolei zależało na instalacji z wtryskiem bezpośrednim.Miałem obawy, ale z tego
co mi powiedzieli to ,to że zastosowane wtryskiwacze Matrix HS dają płynna regulację dawki benzyny w czasie pracy
na gazie od 5%-100%, co nie wpływa negatywnie na pracę silnika i nie skraca jego żywotności.Jak dotąd działa bez
zarzutu, a instalka powinna się szybko zwrócić bo robię

ok.40tyś km rocznie.

 

 

 

 

 

G
Gość
W dniu 24.05.2010 o 02:45, tytus napisał:

Ma, jak ja zakładałem to mi tez o tym mówił gościu co zakładał. Jak to działa że się szybciej zużywa- nie mam pojęcia, ale coś w tym jest.



Również zbyt niskie ciśnienie w tylnym lewym kole powoduje szybsze zużywanie się prawej żarówki świateł drogowych . Też mi to mówił gościu który zakładał mi gaz do auta.
t
tytus
W dniu 22.05.2010 o 12:56, alucard napisał:

@MateoTo, że świece szybciej się zużyją, to się zgodzę, ale co ma instalacja gazowa do szybszego zużycia się przewodów zapłonowych i cewki?


Ma, jak ja zakładałem to mi tez o tym mówił gościu co zakładał. Jak to działa że się szybciej zużywa- nie mam pojęcia, ale coś w tym jest.
s
sołtys
W dniu 21.05.2010 o 22:02, fircyk napisał:

Właściciele nowych aut nie powinni jednak żałować na nią pieniędzy, bo z czasem odpłaci się poprawną pracą silnika, której nie gwarantuje w tym przypadku montaż tańszej instalacji.Bzdety.instalacja zamula auto silnik ,benzyna to benzyna jaki kop ma benzyniak jaki gaz? auto zostanie zamulone i żegnaj tzra je od nowa docierać ,po za tym strzela uszczelka jakby koło pękało od tego idą przewody wn świece cylindry itp. dalej deb***izm jak widzę CC 0700 a tu instalka-po co??? tico instalka po co? seicento-po co? takie pojemności a głąby inst.zakładają na rowery lub skutery a nie do takich pojemności instalacje zakładać pali to raptem 5l benzynki a ci walą gazówę biedne dziady po kiego wam samochody?


zgadzam się z tobą kolego
a
alucard

@Mateo

To, że świece szybciej się zużyją, to się zgodzę, ale co ma instalacja gazowa do szybszego zużycia się przewodów zapłonowych i cewki?

M
Mondzio2
W dniu 22.05.2010 o 00:22, Mateo napisał:

Stereotyp.Na takie opinie jak Twoja wpływa między innymi to że większość zakładów montujących instalację gazowe, nie ma pojęcia jak je później serwisować i jak stroić mapę wtrysków oraz pozostałe rzeczy związane z użytkowaniem pojazdu zasilanego LPG. Niestety w regionie słupskim nie ma nikogo komu można zaufać w tej kwestii, co też przyczyniło się do tego że sam serwisuje swoją instalację i dowiedziałem się wielu ciekawych związanych z tym rzeczy.Jak chcesz, mogę pokazać Ci moje prywatne auto z instalacją LPG - osiągi na "gazie" lepsze niż na benzynie - dlaczego? Bo instalacja jest dobrze założona i wyregulowana! Poszukaj informacji na forach samochodowych o tym jak wyregulować silnik zasilany LPG tak żeby nie zamulał, a przekonasz się że można jeździć taniej i tak samo efektywnie.Redaktor natomiast zapomniał dodać że instalacja LPG to również większe koszty przeglądów technicznych pojazdów - cena około 180 zł, poza tym trzeba wymieniać co 20 tys. km 2 dodatkowe filtry - fazy ciekłej i fazy lotnej gazu - około 100 zł. Wadą instalacji gazowych natomiast jest szybsze zużywanie się świec zapłonowych, przewodów WN i cewki. Inne wady, które uważasz za niszczące silnik, są po prostu skutkiem wadliwie założonej i wyregulowanej instalacji.


Co ty wypisujesz za bzdury filtry obydwa kosztuja 15zl
M
Mondzio2

W Poczesnej koo czestochowy zakladalem STAG300 za 1800zl, wszystko gra, a pozniej jeszcze dokupilem na alegro plyn z zestawem smarujacy zawory i spalanie troche spadlo i auto plynniejszewszystko gra 3 auto mam na gaz

t
tytus
W dniu 21.05.2010 o 23:52, Gość napisał:

Mam benzyniaka zaczynałem od benzyniaka 126p i nigdy nie założe gazu , powód?, znam sie na mechanice . Jężeli ktoś zakłada gaz do starego samochodu instalka na raty bo nie stac go na benzyne to nie stac go na ekspoatacje i wymiane części ulegających zniszczeniu takich jak opony , klucki amorki przeguby . Jak podjeżdżą gościu dziesięcioletnim samochodem z gazem na przegląd to zawsze trzęsie porami bo w takim samochodzie od chwili sprowadzenia sprowadzenia z niemiec nic nie było robione i zawieszenie do wymiany ale gaz wstawiony , a jak podjeżdża gościu benzyniakiem bez gazy dzisięcioletnim to zazwyczaj jest zadbany nie wybite zaiewszenie sprawne hamulce katalizator i silnik czysty bo widac że jak na benzyne gościa stać to na eksploatacje też z wymianą zużytuch części


Hahaha, czyli idąc tokiem Twojego myślenia i interpretując ten wpis auta na gazie można poznać po słabych hamulcach, łysych oponach i wybitym zawieszeniu!
Jak koledzy wyżej napisali, zanim zaczniesz pisać to poczytaj, popytaj, wyciągnij odpowiednie wnioski i wtedy się wypowiadaj.....
Peace
n
nick

,,Największą "wadą” takiej instalacji jest wysoka cena. "Sekwencja” kosztuje od 2,5 nawet do 6 tys. zł.''

sekwencja za 2,5 ?? gdzie podajcie adres

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3