Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najwyższe ceny artykułów spożywczych znajdziemy w internecie. W tradycyjnym sklepie zaoszczędzisz nawet 16 proc. na tych samych produktach

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Tradycyjny kanał sprzedaży offline zachowuje pozycję lidera, chociaż wyższe ceny w sieci nie zniechęcają Polaków do zakupów.
Tradycyjny kanał sprzedaży offline zachowuje pozycję lidera, chociaż wyższe ceny w sieci nie zniechęcają Polaków do zakupów. Łukasz Kasprzak
Maj był droższy od kwietnia o średnio 3 proc., ale tańszy o 0,5 proc. względem marca. Najwyższe ceny artykułów spożywczych czekają na Polaków w internecie. Wybierając sklepy offline można zaoszczędzić nawet do 16 proc. na tych samych produktach.

Ranking po raz trzeci otwiera internetowy supermarket Frisco.pl. W zeszłym miesiącu Polacy wydali 257,20 zł na zakupy online podczas, gdy te same produkty mogli kupić w E.Leclerc za 216,04 zł. Różnica pomiędzy najdroższym a najtańszym koszykiem zakupowym wyniosła 16 proc. Jest to dokładnie tyle samo, co przed miesiącem, z tą tylko różnicą, że w kwietniu najtańszy koszyk należał do sieci cash and carry Makro - wynika z raportu koszyka cenowego ASM SFA.

W maju te dwie sieci sklepów zamieniły się miejscami. Średnia wartość koszyka w Makro z 216,51 zł wzrosła do 239,40 zł osiągając drugą lokatę zaraz po Frisco.pl. Na trzecim miejscu bez zmian – Selgros, chociaż jego koszyk zakupowy zdrożał o 4,6 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Warto zwrócić uwagę na sieć dyskontów Lind konsekwentnie utrzymującą wartość najbliższą uśrednionej sumie koszyków zakupowych wszystkich sklepów, czyli kwotę 231,85 zł. Z kolei sieci sklepów Auchan, Kaufland, Tesco, Biedronka, po raz kolejny znalazły się poniżej tej wartości.

- Porównując wyniki do poprzedniego miesiąca widać, że w maju średnia wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o 3 proc. osiągając poziom 231,85 zł. Ma to odzwierciedlenie w średnich wartościach w podziale na kategorie punktów sprzedaży. W sklepach typu cash & carry wzrósł on o 7,5 proc., w dyskontach o 4 proc., a w kanale tradycyjnym o 2 proc.- podkreśla Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency,ASM Group.

Wkrótce ojcowie zajmujący się dziećmi zyskają nowe przywileje. A kobiety? Kliknij po prostu w ten tekst a poznasz szczegóły.

Oprócz głównego rankingu średniej wartości koszyka zakupowego w podziale na sieci, raport analizuje także średnie wartości w poszczególnych grupach produktów oraz udział sieci w minimalnych i maksymalnych cenach artykułów. Szczegółowy wykaz produktów i cen udowadnia, że robiąc zakupy w hipermarketach z najniższymi cenami można wydać nawet o połowę mniej niż kupując te same produkty w sklepach z najwyższymi cenami.

Już od sierpnia młodzi pracownicy nie zapłacą PIT. Wiemy jak będzie pobierał zaliczkę płatnik, co z rozliczeniem rocznym młodych małżonków, samotnych rodziców i inne szczegóły. Po prostu kliknij w ten tekst i sprawdź!

Trzeci miesiąc badania, pozwala także sprawdzić, jak z perspektywy czasu kształtuje się ranking sieci sklepów. Porównując średnie kwoty koszyków w ostatnim kwartale okazuje się, że sieć sklepów Auchan może pochwalić się najtańszym koszykiem produktów (214,34 zł). Bezapelacyjnie, drugi koniec listy zajmuje sklep online, który w każdym miesiącu odnotowywał najdroższy koszyk zakupowy (253,88 zł). Sklepami, którym najbliżej jest do pozycji Auchan są Biedronka (223,82 zł), Kaufland (222,81 zł), Tesco (225,34 zł) oraz E.Leclerc (225,85 zł). Pomimo tego, że w poprzednich badania pierwsze trzy sklepy nie zawsze zajmowały miejsca na podium dla najniższych wartości koszyka, to statystyki pokazują, że wystarczy konsekwentnie utrzymywać ceny poniżej średniej wartości, aby w długoterminowym ujęciu otrzymać dobry efekt.

- Tradycyjny kanał sprzedaży offline zachowuje pozycję lidera, chociaż wyższe ceny w sieci nie zniechęcają Polaków do zakupów. Jednocześnie jesteśmy świadkami nowych, ciekawych rozwiązań, kiedy to sklepy stricte online’owe otwierają stacjonarne punkty sprzedaży np. Amazon, Westwing Home & Living czy e-obuwie.pl. Szacuje się, że do 2023 r. 10 globalnych supermarketów online osiągnie łączną sprzedaż na poziomie prawie 200 miliardów euro. Oznacza to także obiecujące perspektywy dla wzrostu zysków w sprzedaży offline. - komentuje Adam Stańczak, prezes zarządu ASM Group.

Badanie koszyka cenowego jest przeprowadzane cyklicznie. Pierwszym miesiącem publikacji był marzec 2019 r. Do badania wytypowano 10 najpopularniejszych sieci branży FMCG z kanału tradycyjnego oraz jedną sieć reprezentującą kanał e-commerce (Frisco.pl). Z każdej z sieci wybrano po 5 placówek - łącznie zbadano 50 punktów sprzedażowych w 12 miastach. Raport koszyka cenowego analizuje ceny 40 wybranych produktów, skategoryzowanych w 10 podstawowych kategoriach takich jak chemia domowa, mięso, mrożonki, nabiał, napoje, produkty tłuszczowe, słodycze czy używki i alkohol.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Najwyższe ceny artykułów spożywczych znajdziemy w internecie. W tradycyjnym sklepie zaoszczędzisz nawet 16 proc. na tych samych produktach - Strefa Biznesu

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza