Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NFZ zapyta pacjentów o ich poziom zadowolenia ze służby zdrowia

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
NFZ zapyta pacjentów o ich poziom zadowolenia ze służby zdrowia
NFZ zapyta pacjentów o ich poziom zadowolenia ze służby zdrowia Jakub Kolodziej / Polskapresse
Od wtorku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, w imieniu NFZ dzwonić będą ankieterzy. Zadawane pytania mają na celu poprawę jakości dostępności świadczeń medycznych.

Począwszy od 26 października 2021 roku z pacjentami, którzy przebywali w ostatnim czasie w szpitalu, będą rozmawiać ankieterzy Narodowego Funduszu Zdrowia, którzy przeprowadzą anonimowe ankiety.

O co będą pytać ankieterzy?

Przedstawiciele NFZ zadadzą w sumie dziewięć pytań, dotyczących rożnych obszarów pobytu w szpitalu.

A mianowicie:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z wymienionych obszarów będzie musiał być oceniony w skali od 0 do 10.

Sondaż poprawi jakość opieki medycznej?

Jak tłumaczy NFZ, badanie ma na celu poprawienie jakości i dostępności świadczeń medycznych.

„Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy” - głosi komunikat Funduszu.
NFZ wskazuje, że przeprowadzane badanie badanie jest pilotażem, a ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

„Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie” - tłumaczy NFZ.

Zakaziłeś się koronawirusem? Sprawdź, co powinno wzbudzić twoją czujność! Poniższe objawy występują zwykle w ciężkim przebiegu COVID-19 i świadczą o tym, że wirus zajął centralny układ nerwowy. Zobacz, co zwiastuje ciężki przebieg choroby na kolejnych slajdach --->

Masz te objawy? Grozi ci ciężki przebieg COVID-19. Sprawdź, ...

Co wiedzą ankieterzy, a czego im nie mówić?

Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.

Fundusz apeluje, aby pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali). To jest ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy w naszym imieniu zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.

W razie jakichkolwiek wątpliwości co do tożsamości ankieterów, pacjenci mogą potwierdzić ją w infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

„Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości” - apeluje Fundusz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: NFZ zapyta pacjentów o ich poziom zadowolenia ze służby zdrowia - Portal i.pl

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza