Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie bądź jeleń, weź paragon - kampania informacyjna Ministerstwa Finansów

bog
„Nie bądź jeleń, weź paragon” to ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Finansów.
„Nie bądź jeleń, weź paragon” to ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Finansów. Jerzy Szych
„Nie bądź jeleń, weź paragon” to ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która przypomina, że warto brać paragony przy każdej transakcji.

Ma to duże znaczenie nie tylko dla kupującego, dla którego paragon jest podstawowym dowodem zakupu, umożliwiającym potem ewentualną reklamację, ale również dla wszystkich podatników. Żądając od sprzedawcy paragonu wspieramy uczciwą konkurencję oraz przyczyniamy się do zwalczania szarej strefy. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.

Paragon jest najprostszym dowodem zakupu – potwierdza, co kupiono, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki niemu można reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową. Niezależnie od miejsca zakupu. Powinien go wydać miedzy innymi sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie. Warto o tym pamiętać, wybierając się na zakupy. Jeśli nie otrzymamy paragonu od sprzedawcy, możemy to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej, czy urzędu skarbowego. Natomiast w razie problemów z zakupami lub odrzuconą reklamacją możemy liczyć na pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

Podczas ubiegłorocznej zimowej akcji „Weź paragon” pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie wystawili ponad 550 mandatów w sumie na prawie 110 tysięcy złotych. Z kolei pracownicy urzędów skarbowych naszego województwa wystawili 179 mandatów na 60 tysięcy złotych.

Najwięcej mandatów wręczono nieuczciwym sprzedawcom działającym w największych miejscowościach województwa, czyli w Szczecinie i Koszalinie. – Akcja „Weź paragon” to nie tylko wzmożone kontrole – mówi Maciej Koniuszewski pełniący obowiązki rzecznika
prasowego Izby Skarbowej w Szczecinie. – To przede wszystkim działania informacyjne i edukacyjne, podczas których mówimy o roli paragonów w obrocie gospodarczym, wskazując na korzyści płynące z ich posiadania.

Podkreślamy, że paragon pomaga porównać ceny, informuje ile i za co tak naprawdę płacimy, a w przypadku zastrzeżeń – umożliwia skuteczną reklamację
oraz zwrot wadliwego towaru. Przypominamy o tym, co jest ważne również dla nas jako społeczeństwa – paragon zapewnia, że wydający go sprzedawca stosuje zasady uczciwej konkurencji.

Stwierdzone u sprzedawców nieprawidłowości karane są grzywną w postaci mandatu, którego wysokość waha się w granicach od 168 zł do 3.360 zł. Takiej samej karze podlegają również osoby sprawujące nadzór nad zatrudnionym personelem. Odpowiadają oni bowiem za dopilnowanie, aby działalność punktu sprzedaży była prowadzona zgodnie z prawem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza