Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie daj się i nie płać fałszywych rachunków za telefon komórkowy

Zbigniew Marecki
Na stronie Orange pojawiła się już informacja o fałszywych rachunkach.
Na stronie Orange pojawiła się już informacja o fałszywych rachunkach. Fot. archiwum
Jeśli jesteś klientem sieci telefonii komórkowych należących do Grupy Orange, uważaj, bo możesz otrzymać fałszywy rachunek z propozycją atrakcyjnej promocji. Taki przypadek już miał miejsce w Słupsku.

Przekonał się o tym pan Piotr S., przedsiębiorca ze Słupska (nazwisko do wiadomości redakcji), który od kilku lat ma podpisaną umowę z PTK Centertel.

- Przed kilku dniami otrzymałem od tej sieci rachunek do zapłacenia. Zdziwiłem się, bo tym razem koperta nie była firmowa, ale z wypisanym ręcznie adresem i naklejonym znaczkiem. Dlatego uważnie przyjrzałem się jej zawartości - opowiada pan Piotr.

Rachunek był wypisany na firmowym papierze Grupy Orange. Wszystkie dane osobowe pana Piotra się zgadzały. Prawdziwy był także numer klienta oraz dane dotyczące okresu rozliczeniowego. Nie zgadzała się tylko nazwa firmy, która wystawiła rachunek (PTK. Orange) oraz numer konta bankowego, na które pan Piotr miał szybko wpłacić wartość rachunku, aby skorzystać z atrakcyjnej promocji.

- Zadzwoniłem więc na infolinię, poprzez którą są obsługiwani klienci. Początkowo spotkałem się z brakiem reakcji, ale ostatecznie otrzymałem odpowiedź, że ostatnio w Polsce zdarzały się przypadki wysyłania do klientów Grupy Orange fałszywych rachunków. To znaczy, że firma Orange nie potrafi strzec danych osobowych swoich klientów - uważa pan Piotr, który zamierza rozwiązać umowę z firmą PTK Centertel. Zapowiada także, że o tej sytuacji poinformuje policję oraz biuro Generalnego Inspektora Danych Osobowych w Warszawie.

Co na to Grupa Orange?

- To jest pierwszy przypadek tego rodzaju, z jakim się zetknęłam na obsługiwanym przeze mnie terenie - mówi Liliana Kulesza, rzecznik prasowy Grupy Orange w okręgu gdańskim. Jednak od razu spisała wszystkie dane o fałszywym rachunku i zapowiedziała, że o sytuacji, z którą zetknął się pan Piotr, poinformuje Departament Bezpieczeństwa w Grupie Orange.

- W tej sprawie odpowiedni departament w naszej firmie już złożył zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu przestępstwa - dodała, przesyłając mailem dodatkową informację.

Jednak fałszywe rachunki nie są chyba aż tak rzadkie, bo na portalu internetowym Grupy Orange można już znaleźć ostrzeżenie skierowane go klientów. Czytamy w nim, że w związku "z odnotowanymi w ostatnim czasie próbami podszywania się pod Polską Telefonię Komórkową Centertel sp. z o.o. i markę Orange, grupa prosi o zwrócenie szczególnej uwagi na korespondencję pocztową pochodzącą rzekomo od operatora sieci Orange".

"Odnotowaliśmy przypadki, w których klienci otrzymali pocztą informację o fałszywej promocji. Przystąpienie do niej zostało uzależnione od zapłacenia załączonej faktury. Informujemy, że PTK Centertel sp z o.o. (operator sieci Orange) nie kieruje do klientów specjalnych ofert z żądaniem zapłacenia załączonej faktury" - informuje także Orange.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza