Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie tylko numerki w ratuszu. Zmiana systemu kolejkowego ma rozwiązać problemy słupszczan z rejestracją aut

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
Za 2-3 tygodnie w słupskim ratuszu zacznie obowiązywać nowy, mieszany system kolejkowy, umożliwiający korzystanie zarówno z tzw. biletomatu, jak i rezerwacji wizyty w COM za pomocą Internetu. Ma to rozwiązać problemy słupszczan z rejestracją samochodów.

Problemy te trwają od miesięcy. W dobie covid-19 można było to jeszcze usprawiedliwiać. Ale już wiele miesięcy temu prezydent Krystyna Danilecka-Wojewódzka, mówiła, że problem z porannymi kolejkami przed ratuszem po numerki systemu kolejkowego są niepotrzebne. Problemy z obsługą interesantów w słupskim urzędzie nie ma. Tymczasem się pojawiły. Pisaliśmy o tym wielokrotnie. Wciąż kolejni słupszczanie informowali, że mają problem z załatwieniem sprawy, bo brak numerków w systemie kolejkowym.

Jeden ze słupszczan napisał wczoraj o takim problemie z rejestracją samochodu. Opisał go w mailu do redakcji:

"Piszę do Was w bulwersującej mnie osobiście sprawie. Otóż kupiłem samochód i chciałem go zarejestrować w UM w Wydziale Komunikacji. Przyszedłem do UM wczoraj ok. 12.00 i zostałem odprawiony z kwitkiem, bo nie było już numerków na załatwianie tego typu spraw. No to przyszedłem dziś ok. 8.00 okazało się, że numerki wydano wszystkie przez 15 minut otwarciu urzędu, o 7.30. Na pytanie w rejestracji, to jak mam samochód zarejestrować obecni tam panowie rozłożyli ręce. W UM o 8.00 nikogo z petentów już nie było, bo prawie wszyscy chcieli albo do komunikacji (p. nr 3) albo do spraw socjalnych (pokój nr 12). Inaczej mówiąc o 8.00 można byłoby już zamknąć UM, bo nikt więcej niczego stąd nie chciał.
Piszę o tym nie dlatego, aby redakcja mi załatwiła sprawę, tylko żeby decydenci w UM wreszcie zrozumieli, że są utrzymywania z naszych podatków i mają nasze sprawy załatwiać. Gdybym był na ich miejscu to bym wynajął firmę zewnętrzną, która szybko by ten problem załatwiła lub zapłacił urzędnikom za siedzenie dłużej w pracy...
Pozdrawiam i byłoby milo, gdybyście problem upublicznili, bo jako petent nie mam żadnej mocy sprawczej.".

Zapytaliśmy więc władze miasta o rozwiązanie tej kwestii.Pytając,czy naprawdę nie ma rozwiązania, by numerków wystarczało na dany dzień? Nie można chętnych zapisywać przez Internet, telefon na konkretną godzinę? Lub do wydziału komunikacji kogoś przesunąć?

Monika Rapacewicz, rzecznik UM w Słupsku odpisała tak:
"W odniesieniu do wskazanego obszaru funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Słupsku należy przypomnieć, że w słupskim ratuszu testowano różne systemy kolejkowe - zarówno związane z automatem do wydawania biletów, numerkami wydawanymi w pokoju nr 8 oraz za pomocą przytaczanego w pytaniu sposobu dotyczącego umawiania przez telefon/Internet na konkretną godzinę.

Warto zaznaczyć, że jeśli stosowany jest jeden system, w 100 proc. opierający się na jednym sposobie - nie rozwiązuje on problemu.

Wiemy to z własnych doświadczeń oraz z doświadczeń innych samorządów.
W trakcie problemów wywołanych pandemią w Centrum Obsługi Mieszkańców prowadzono umawianie interesantów na konkretną datę i godzinę. Jeśli zostalibyśmy tylko przy tym rozwiązaniu istniało ryzyko kumulacji i nagromadzenia terminów na kilka tygodni do przodu (dzieje się tak w innych samorządach) - w takim wypadku mieszkaniec może uzyskać informację, że pierwszy wolny termin jest np. za miesiąc.
I to też nie jest dobre rozwiązanie, ponieważ blokuje mieszkańców na dłuższy czas.

Dlatego, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, za ok.2-3 tygodnie w ratuszu będzie obowiązywał nowy, mieszany system kolejkowy, umożliwiający korzystanie zarówno z tzw. biletomatu, jak i rezerwacji wizyty w COM za pomocą Internetu.

Będzie to powodowało stan, w którym nie nie wykluczymy żadnej z grup mieszkańców ( tych, którzy np. nie korzystają/nie posiadają dostępu do Internetu- oni będą mogli skorzystać z automatu do biletów w ratuszu), a jednoczenie nie doprowadzimy do nawarstwiania się zajętych terminów na tygodnie do przodu.

Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie usprawni możliwość załatwiania spraw w Centrum Obsługi Mieszkańców, wydziale, który z uwagi na charakter prowadzonych działań jest i zawsze będzie najczęściej odwiedzanym wydziałem w Urzędzie Miejskim w Słupsku."

Tak więc w czerwcu nowy system powinien działać ku uciesze mieszkańców i urzędników, którzy teraz muszą wysłuchiwać skarg.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza