Niebezpieczne skrzyżowanie na drodze krajowej nr 21

Andrzej Gurba andrzej.gurba@mediaregionalne.pl
Niebezpieczne miejsce przy skręcie z drogi krajowej w ulicę Klonową w Pasiece.
Niebezpieczne miejsce przy skręcie z drogi krajowej w ulicę Klonową w Pasiece. Andrzej Gurba
Udostępnij:
Gmina Miastko Kierowcy skarżą się na niebezpieczne skrzyżowanie drogi krajowej nr 21 z ulicą Klonową w Pasiece koło Miastka. Niemal przy krawędzi jezdni jest rów i osuwa się ziemia. Kierowcy krytykują też oznakowanie.

- Wjazd na ulicę Klonową z drogi nr 21 jest dosyć szeroki, ale przy jego krawędzi, kilkanaście centymetrów od styku ulic, zaczął obsypywać się grunt. Niżej jest rów, przez to wjazd stał niebezpieczny. Przy obu ulicach są lampy, ale akurat nie w tym miejscu - mówi Waldemar Żurawik z Miastka.

Jego zdaniem niewiele trzeba, aby kierowca najechał na miejsce, gdzie obsuwa się ziemia. - Może dojść do wypadku, w najlepszym razie do kolizji. Albo trzeba wzmocnić pobocze, ale lepiej wyprofilować wjazd na ulicę Klonową - uważa Żurawik.

Ulica Klonowa jest gminna. Roman Ramion, burmistrz Miastka, mówi, że skręty, wjazdy, ich profile wykonano zgodnie z projektem. - Na tym odcinku jest ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę, a więc kierowcy mają sporo czasu na reakcję - oznajmia Ramion.

Pomijając, czy wjazd na ulicę Klonową jest właściwie wyprofilowany, to rzeczywiście przy styku obu ulic obsuwa się ziemia. Od ulicy Klonowej jest ona częściowo wzmocniona murkiem oporowym, ale chyba nie do końca zdał on egzamin. Spływająca woda wydrążyła sobie mały korytarz. I to może być powód osuwania się gruntu, poza ruchem samochodów.

Edmund Mrówka, kierownik kościerskiego rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mówi, że zajmą się sprawą. - Albo będzie trzeba wzmocnić grunt dodatkowym murkiem oporowym, albo wyraźnie oddzielić jezdnię przy skręcie od pobocza. Moim zdaniem wjazd na ulicę Klonową jest zbyt szeroki - oznajmia Mrówka.

Inną sprawą poruszoną przez kierowców jest oznakowanie poziome na tym skrzyżowaniu. - Jak ktoś jedzie pod górę od strony Miastka i chce skręcić w lewo w drogę gruntową, a w tym samym czasie pojazd jadący z drugiej strony chce skręcić w lewo w ulicę Klonową, to auta często wzajemnie się blokują, bo tak namalowane jest oznakowanie poziome - mówią kierowcy.

Kierownik Mrówka twierdzi, że nie jest możliwa zmiana oznakowania. - Ulicę Klonową przebudowano po modernizacji drogi krajowej. Jak już mówiłem, zjazd na nią jest dosyć szeroki, ale też z dużymi łukami. I to powoduje problemy na skrzyżowaniu. Poza tym ulica Klonowa "nie widzi się" z gminną drogą gruntową. Ta ostatnia jest zbyt wąska w stosunku do ulicy Klonowej. Poszerzyć jej nie można, bo z obu stron są prywatne grunty. W tej sytuacji na tym skrzyżowaniu trzeba liczyć na kulturę kierowców przy skręcaniu - oznajmia Mrówka.
Kierowcy z Miastka i okolic zżymają się na takie słowa.

- Skręcając w lewo w drogę gruntową, trzeba ustawić się dosyć daleko od prawego jej pasa, aby nie blokować ruchu z ulicy Klonowej. Wtedy wjazd na gruntówkę jest pod dużym kątem i zabiera trochę czasu, a od strony Szczecinka bardzo blisko skrzyżowania jest zakręt. Problem jest taki, że prawie nikt nie zwalnia tam do 40 kilometrów na godzinę, choć jest taki znak. Łatwo może dojść do wypadku - twierdzą kierowcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mariola
Będę pisał o tej drodze gruntowej..wjazd i wyjazd..to tragedia!!!
Przy dużym natężeniu ruchu jaki tam panuje,trzeba być rajdowcem aby wjechać w tą drogę ale wierzcie mi,jest jeszcze gorzej z niej wyjechać.
Od strony Szczecinka jest ograniczenie do 40km,ale kierowcy mają to w duszy.Jestem pewna,ze w przyszłości wydarzy się tam nie jedna tragedia Panie Burmistrzu!!
Może i są tam grunty prywatne ale warto spróbować dogadać się z ludżmi którzy tam mieszkają i opracować konkretny projekt tej drogi..wjazdu i wyjazdu z niej..oraz budowy aż do końca osiedla nowej nawierzchni.
Tam powstają nowe domy..jak Ci ludzie mają się z wydostać na Krajową??
Nawet nie ma drogi dla pieszych do miasta w dół do przejazdu kolejowego..TIRy na tyłek wjadą!!
Co na to nasz RADNY P.ZABOROWSKI??
Ten Pan też tam mieszka plus nasz redakcyjny kolega P.Gurba.
Taką sprawę trzeba nagłośnić..choć wiem,że w innych rejonach Miastka taki zastrzyk finansowy na budowe dróg też jest potrzebny.
G
Gość
hahaha "zbyt szeroki"? no proszę Pana co pan gada.. tak skopanego wjazdu dawno nigdzie w polsce nie widziałem, najgorzej jak ktoś jedzie do wyjazdu a ktoś wjeżdża od strony przejazdu kolejowego, zamiast normalnie skręcić to trzeba jakieś mongolskie manewry odwalać, jakbyście nie mogli zrobić normalnego troche szerszego wjazdu!!!! wrrrrr trzeba jechac mniej niż 30 żeby normalnie wjechac;/

A dlaczego skopane? bo jakiś zakichany projektant tak zaprojektował- musi być pod kątem prostym do głównej drogi, za dużo asfaltu nie ma co dawać bo to tylko koszty więc projektują jak by tu na materiałach zaoszczędzić i by się jeszcze jakoś dało jeździć. po co wycinali drzewa koło policji skoro jezdnia jest praktycznie taka sama jak przedtem?
r
romen
hahaha "zbyt szeroki"? no proszę Pana co pan gada.. tak skopanego wjazdu dawno nigdzie w polsce nie widziałem, najgorzej jak ktoś jedzie do wyjazdu a ktoś wjeżdża od strony przejazdu kolejowego, zamiast normalnie skręcić to trzeba jakieś mongolskie manewry odwalać, jakbyście nie mogli zrobić normalnego troche szerszego wjazdu!!!! wrrrrr trzeba jechac mniej niż 30 żeby normalnie wjechac;/
x
xxx45
jak wjazd na klonową z drogi na szczecinek jadąc od miasta jest dobrze wyprofilowany to ja jestem Chiński cesarz,tam jest jakiś wariacki kont skrętu !!!
k
kontener
Ulica Klonowa jest gminna. Roman Ramion, burmistrz Miastka, mówi, że skręty, wjazdy, ich profile wykonano zgodnie z projektem. – Na tym odcinku jest ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę, a więc kierowcy mają sporo czasu na reakcję – oznajmia Ramion.

Zróbmy sobie jaja z wypowiedzi. Czy w Miastku są jakieś ulice nie gminne i prywatne?
Od kiedy burmistrz zna się na projektach budowy, kiedy wycinali drzewa zarzekał się że nie zna się na planach?
Pewnie jechał 20 km/h na tym odcinku i przyuważył znak, miał duŻo czasu ponieważ jego naturalne tempo pozwala mu na skręt w leeewooooo... albo wprawoooo jak mu się kierunki pomylą chętnie lubi krążyć, i w przyszłym roku w planach będzie kolejne rondo i nowe plany.

To miejsce jest względnie bezpieczne, kiedy widzi się tam jadącego Tira SYTUACJA WYGLĄDA INACZEJ.Tym miejscu ze względu na położenie tego skrzyżowanie, wjechanie na drogę główną bywa stresujące ze względu na położenie tego skrzyżowania jaki i na ruch pojazdów i występująca w tym miejscu ograniczona widoczność, grunt w tym miejscu się osuwa z pewnością przez obciążone Tiry które korzystają z tej drogi. Proponije postawić tam znak zakazu wjazdu pojazdom o masie 3,5 i będzie dobrze ale to nie zmieni problemu ponieważ tiry nie będą się mieściły pod wiaduktem kolejowym, i tu jest problem który był rozważany dawno temu miał zniknąć, niestety znowu się pojawił :)A miało być tak pięknie, poprostu nikt wcześniej nie pomyślał i źle ocenił sytuację, Teraz niestety trzeba sie z tym liczyć.
g
gość
Taka sama sytuacja jest w Dretyniu na krzyżówce koło piekarni. Od kilku lat jest zarwane pobocze, rów nie jest wykaszany a jadąc z Miastka i skręcając w kierunku Trzcinna łatwo można wpaść do rowu. Nikt nic sobie z tego nie robi a Dretyń to największe sołectwo w gminie Miastko!!!
B
Beny
Chodzi chyba o drogę krajową 20

Masz racje!
l
lbro
Chodzi chyba o drogę krajową 20
G
Gość
kierowcy sobie,a mrówka jak to mrówka - powoli brnie,aby do 15-tej
Przejdź na stronę główną Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie