To, że z jednym z autobusów coś jest nie tak, zauważył nasz czytelnik. Wskazał nam numer i typ pojazdu. Jego zdaniem podróż przegubowcem zazwyczaj kursującym na linii nr 1 jest niebezpieczna dla pasażerów. Sprawdziliśmy to.
Zaraz po ruszeniu z przystanku w autobusie o numerze 1209 rozległ się huk, a potem kilka kolejnych. Ze zgrozą stwierdziliśmy, że szkielet autobusu tańczy na wybojach i to w miejscu, gdzie łączą się oba człony przegubowego pojazdu!
O to, czy taki autobus w ogóle powinien znaleźć się na liniach zapytaliśmy rzecznika prasowego MZK, Annę Szabłowińską.
- Pojazd przechodził codzienne kontrole, kierowca prowadzący ten pojazd również nie alarmował o niepokojących zdarzeniach. Być może coś nam umknęło, jednak obiecuje, że pojazd natychmiast zjedzie z trasy i sprawdzimy jeszcze raz jego stan - powiedziała.
Autobus MAN o którym mowa ma już 17 lat. W Słupsku jeździ od 3 lat - wcześniej kursował po ulicach Berlina.
- Szkielet pojazdu, który traci sztywność jest bardzo dużym zagrożeniem dla podróżujących nim pasażerów. W razie najmniejszej kolizji drogowej konstrukcja może złożyć się jak domek z kart - powiedziano nam w Inspektoracie Transportu Drogowego.
Niemieckie autobusy do sprawdzenia
Wiadomo już, że MZK sprawdzi konstrukcje wszystkich pojazdów MAN, jakie posiada w swoim taborze. O sprawie będziemy jeszcze pisać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?