NordGlass ogranicza produkcję w Słupsku. Zwolnił 19 osób. Przyczyną wysoki koszt energii

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
NordGlass w Słupsku kończy produkcję szyb do samochodów ciężarowych. Oznacza to zwolnienie 19 osób. Główna przyczyna to nieopłacalność produkcji ze względu na wysokie ceny energii i gazu.

Trudna sytuacja gospodarcza dotknęła rynek słupski. Znajdująca się na ul. Portowej firma NordGlass ogranicza produkcję szyb i zwalnia część pracowników.

- Wycofujemy się z części produkcji, ponieważ mamy do czynienia z dużym wzrostem kosztów energii. Nord Glass jest zakładem bardzo energochłonnym i po obliczeniu kosztów część naszej produkcji została sklasyfikowana jako nieopłacalna. Dlatego zdecydowaliśmy, że częściowo zaprzestajemy produkcji szyb do samochodów ciężarowych - mówi Grzegorz Mikucewicz, kierownik fabryki NordGlass w Słupsku.

Zapewnia, że zdecydowana większość produkcji pracuje nadal.

- Pozostaje duża gama innego oszklenia do transportu kolejowego, do tramwajów, autobusów - to spora część, która - póki co -przynosi duże profity - mówi Mikucewicz. - Co będzie dalej? Wszystko zależy od sytuacji rynkowej, a ta jest dynamiczna. Obserwujemy jak się będzie się rozwijać. Większego zagrożenia dla ogólnej produkcji naszego zakładu nie widzę. Mamy bardzo duże zapotrzebowanie na szyby pociągowe i w tym kierunku planujemy się rozwijać po przeorganizowaniu części produkcji i stworzeniu możliwości dla rozwoju produkcji kolejowej

Ze 175-osobowej załogi zwolniono 19 osób.

- Z końcem września 19 osób otrzymało wypowiedzenia i będzie musiało znaleźć sobie pracę gdzie indziej. Część jest jeszcze na okresie wypowiedzenia - wyjaśnia Mikucewicz.

Przyczyna zamknięcia części produkcji nie jest zaskoczeniem.

- To głównie wzrost kosztów energii, który rzutuje na koszt cen surowca i transportu. Dochodzi chińska konkurencja, która odżyła w tym asortymencie. Niestety, nasz surowiec jest coraz droższy także ze względu na koszt gazu, bo przecież huty, które produkują szkło, zużywają dużo gazu. A to powoduje duży wzrost cen surowca, którego nie pokrywa marża - tłumaczy Mikucewicz.

NordGlass to marka należąca do grupy AGC, jednego ze światowych liderów branży szyb samochodowych. Posiada dwie fabryki - w Koszalinie i Słupsku, w których produkowane są szyby do ponad 1150 najpopularniejszych w Europie typów pojazdów. Fabryka w Słupsku specjalizuje się w produkcji unikatowych szyb do innych niż samochody osobowe środków transportu: ciężarówek (tę część właśnie zamknięto) i autobusów, maszyn budowlanych, autobusów autonomicznych oraz oszklenia na rynek kolejowy. Ze Słupska zaopatrywane są takie firmy jak Solaris, Man, Volvo, Autosan, Caf, Bombardier, Siemens, Newag, Pesa. Dziewięćdziesiąt procent lokomotyw w Polsce jeździ z szybami czołowymi oznaczonymi logo NordGlass. Rocznie powstaje tu 100 tysięcy szyb.
W fabryce produkuje się także szyby pancerne do bankowozów, czy wozów strażackich, autobusów, ciężarówek, tramwajów, lokomotyw i wagonów kolejowych. Wykonuje się tu także oszklenia do jachtów oraz produkty na indywidualne zamówienia np. w celu rekonstrukcji pojazdów historycznych. Firma realizuje też kompleksowe oszklenia do wagonów pociągów dużych prędkości dla firmy Alstom - producenta m.in. składów dla francuskiego przewoźnika TGV.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ireneusz Zyska - skrót

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
K
Nie no co ty z biura???oj nie!!bua hahahahaha -biura zawsze są nie tykalne.
G
Gość
A kto normalny wogole tam pracuje?

Zarobki tam to cyrk.

W pierwszej kolejności do zwolnienia tam powinni być ludzie z biura.

A nie pracownik fizyczny.
G
Gość
Domyślam się że te 19 osób zwolnionych to nie z biura.

Może jednak kontrahenci mimo wszystko zechcą kupować po wysokich cenach bo jakie mają wyjście ?
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie