Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa niemiecka "trójka"

Redakcja
Nowe nadwozie coupe BMW serii 3 wygląda bardzo atrakcyjnie
Nowe nadwozie coupe BMW serii 3 wygląda bardzo atrakcyjnie
Choć stylistyka BMW w ostatnio dostarczyła sporo powodów do dyskusji, jeden model zgasił wszelkie głosy krytyki - BMW 3 Coupe.

I choć obecny model dobiega końca swej rynkowej kariery, wciąż wygląda atrakcyjnie. Mimo to pod koniec września wystartowała nowa generacja. Pierwsze zdjęcia wskazują na to, że następca przedłuży sukces obecnej "trójki" coupe.

Drapieżnie i szybko

Nadwozie dwudrzwiowego BMW 3 zachowuje charakterystyczną stylistykę sedana - nie tak wyzywająca jak serii 7 i 6, ale trochę bardziej zachowawcza niż serii 5. Pierwsze zdjęcia nie pozostawiają wątpliwości - to będzie jeden z najbardziej atrakcyjnych modeli tej marki. Długi rozstaw osi, wyraźnie zaznaczona długa maska, opływowa sylwetka z przesuniętą do tyłu kabiną i obniżoną linią dachu kojarzą się z dynamiką i ponadprzeciętnymi osiągami.

Luksusowy kokpit

Zmiany w kabinie w porównaniu z wersją sedan są nieznaczne. Zadbano tylko o bardziej ekskluzywny sznyt i dodano nowe zestawienia kolorów.

Od strony technicznej jednak jest kilka wartych uwagi ciekawostek. Pierwszą jest ułatwienie zapinania pasów bezpieczeństwa. Ponieważ są one schowane w środkowym słupku, to aby nie trzeba było po nie wyciągać daleko ręki, opracowano specjalnego "podawacza", który podsuwa pas w kierunku ramion osób siedzących pasażerów z przodu, gdy zostaną zamknięte drzwi i kluczyk znajdzie się w stacyjce.

Drugą rzeczą jest dopracowany układ składania przednich siedzeń, dzięki czemu łatwiej wsiada się na tylne miejsca. Ale tylna kanapa ma tylko dwa miejsca oddzielone specjalną konsolą. BMW 3 Coupe zachował całkiem spory bagażnik mieszczący 440 litrów.
Moc pod maską

Najbardziej spektakularną częścią nowej trójki Coupe jest to, co znajduje się pod przednią pokrywą. Fani marki z radością powitają nowy topowy silnik, w tradycyjnym dla tej marki układzie rzędowego 6-cylidrowca. Silnik ma podwójne turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny i całkowicie aluminiowy blok. Wersja napędzana tą jednostką to 335i, czyli 3.0/306 KM.

Pozostałymi wersjami BMW 3 Coupe będą dwie wersje 6-cylindrowe - 330i/272 KM oraz 325i/218 KM. Uzupełnieniem jest wersja turbodiesel 330d/231 KM, której maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Silnik ten ma ograniczoną elektronicznie prędkość do 250 km/h i spala średnio 6,5 l/100 km.

Wszystkie jednostki mają 6-biegowe skrzynie biegów - manualne lub automatyczne.

Prawdopodobnie już w przyszłym roku gamę wzbogacą silniki 4-cylindrowe dla wersji benzynowej 320i oraz diesla 320d.

Prowadzenie

Przedstawiciele marki zapewniają, że tylny napęd w połączeniu z idealnym rozkładem mas (50:50) zapewnia świetne zachowanie na drodze. Wykonane głównie z aluminium zawieszenie jest lekkie i sztywne. Jego konstrukcja zapewnia inteligentne przenoszenie sił na płytę podłogową, dzięki czemu auto lepiej reaguje na plecenia kierowcy. Dla koneserów przewidziano też odmianę z napędem wszystkich kół (4x4).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza