Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa umowa to dwa rachunki za prąd

Redakcja
- Pierwszy rachunek to faktura za zużytą energię od nowej firmy, a drugi to rachunek za przesył prądu, za który wciąż odpowiada spółka Energa - mówi Marek Downar-Zapolski.
- Pierwszy rachunek to faktura za zużytą energię od nowej firmy, a drugi to rachunek za przesył prądu, za który wciąż odpowiada spółka Energa - mówi Marek Downar-Zapolski. Archiwum
Do miejskiego rzecznika konsumentów zgłaszają się mieszkańcy, którzy podpisali nową umowę z reprezentantem firmy energetycznej.

- W takiej sytuacji znajdują się głównie osoby starsze - mówi Marek Downar-Zapolski, miejski rzecznik konsumentów w Słupsku. - Do ich domów przychodzą przedstawiciele trzech firm z Gdyni i z Warszawy. Niektórzy wprost podają się za pracowników Energi, choć w rzeczywistości reprezentują firmę konkurencyjną. Informują, że trwa akcja wystawiania nowych umów.

Nieświadome osoby podpisują więc dokumenty i tym samym związują się na kilka lat z nowym dostawcą prądu. Orientują się nawet po 2-3 miesiącach, kiedy dostają dwa rachunki za prąd.

- Pierwszy to faktura za zużytą energię od nowej firmy, a drugi to rachunek za przesył prądu, za który wciąż odpowiada spółka Energa - mówi Marek Downar-Zapolski. - Zdezorientowani mieszkańcy chcą się wówczas wycofać z podpisanej niedawno umowy, ale narażają się na kary finansowe. Zgodnie z przepisami, jeśli do zawarcia umowy doszło poza siedzibą firmy, na przykład w mieszkaniu klienta, ma on 14 dni na wycofanie się z umowy bez konsekwencji.

ZOBACZ TAKŻE:Głos Pomorza i Energa Czarni z umową patronacką

Przeczytaj także: 

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza