Pięć nowych pojazdów niskopodłogowych typu maxi, które mogą pomieści 90. podróżnych, w tym 27. na miejscach siedzących, dostarczyła słupska Scania. Zgodnie ze specyfikacją przetargową zostały wyposażone w tablice LCD, klimatyzację i monitoring. MZK zdecydował się na jedyną ofertę, którą złożył producent ze Słupska. Za dostawę pięciu autobusów, przeszkolenie 15 kierowców i 15 pracowników zaplecza zapłacono 6,271 mln zł.
Niewykluczone, że do końca tego roku na słupskich ulicach pojawi się też dziewięć autobusów elektrycznych. Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej trafił wniosek przewoźnika na dofinansowanie ich zakupu. Koszt zielonej inwestycji wyceniono na ok. 29 milionów złotych. Razem z autobusami na terenie bazy MZK znaleźć ma się pięć stacji wolno ładujących. Szósta i szybka ładowarka powinna zostać zainstalowana na pętli przy ul. Bitwy Warszawskiej.
Choć większość pojazdów w taborze MZK napędzanych jest olejem napędowych, to 18 autobusów zasilanych jest sprężonym gazem ziemnym CNG. Planuje się, że dziewięć nowych elektryków zastąpi najbardziej wysłużone i wyeksploatowane pojazdy we flocie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?