Nowe buty nałożyła tylko raz. Sklep odrzucił reklamację

Daniel Klusek daniel.klusek@mediaregionalne.pl
Nasza klientka nałożyła trampki tylko raz. Od razu się one porwały.
Nasza klientka nałożyła trampki tylko raz. Od razu się one porwały. Czytelniczka
Pani Lidia z Damna miesiąc temu kupiła w Słupsku buty. Nałożyła je tylko raz. Potem musiała je oddać do reklamacji, bo się porwały. Sklep reklamację odrzucił, zdaniem Federacji Konsumentów - niezgodnie z prawem.

Na początku czerwca pani Lidia kupiła trampki w sklepie WIP przy ul. Wojska Polskiego w Słupsku. Nie były drogie, kosztowały jedynie 15 złotych.

- Pierwszy raz założyłam je dopiero po tygodniu od dnia zakupu i już pierwszego dnia pękł lewy but. W połowie czerwca poszłam do sklepu, aby zareklamować wadliwe obuwie. Najpierw posądzona zostałam o celowe przecięcie butów nożyczkami. Następnie ekspedientka sporządziła druk reklamacyjny, w którym bez uzgodnienia ze mną wpisała jako sposób powiadomienia klienta o rozpatrzeniu reklamacji: "w sklepie" - opowiada pani Lidia. - Czekałam ponad 14 dni na jakąś informację ze strony sklepu. Nie doczekałam się, więc pojechałam do sklepu dowiedzieć się, co z moją reklamacją. Okazało się, że nie uznano jej.

W opinii pracowniku dzia­łu reklamacji obuwia przeczytała: "Obuwie tekstylne nie podlega reklamacji. Reklamacja odrzucona".

- Jak można tak wprowadzać klienta w błąd? Przecież każde obuwie podlega reklamacji. Pomijam już fakt, że przez to, że sklep nie poinformował mnie o rozpatrzeniu mojej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, powinna zostać ona uznana - uważa kobieta. - Ta opinia wygląda tak, jakby została sporządzona na zapleczu sklepu. Nie widnieje na niej nawet żadna data czy pieczątka osoby upoważnionej. Buty były tanie, ale czy to oznacza, że mają się rozpaść już po jednym założeniu?

Kierowniczka sklepu WIP przyznaje wprost, że kupując tanie obuwie nie możemy liczyć na jego dobrą jakość.

- One nie zawsze wystarczą na kilka sezonów, choć wiele zależy też od sposobu ich użytkowania - mó­wi szefowa sklepu. - To jed­nak nie my w sklepie napi­saliśmy, że obuwie nie podlega reklamacji. Zapraszamy tę panią do siebie z opinią urzędu, który zajmuje się sprawami konsumenckimi. Wtedy jeszcze raz napiszemy reklamację i zostanie ona ponownie rozpatrzona.

Piotr Szczurko, prezes słupskiego oddziału Federacji Konsumentów, twierdzi, że postępowanie sklepu w tej sprawie jest niezgodne z przepisami.

- Zapis o tym, że obuwie tekstylne nie podlega reklamacji, to kłamstwo. Każdy towar można zareklamować, chyba że kupując go, zostajemy poinformowani, że ma on jakąś wadę. Wówczas na nią już nie możemy się skar­żyć - tłumaczy Piotr Szczur­ko. - Sklep nie może się też zasłaniać opinią rzeczoznawcy, bo ona ma tylko charakter doradczy. Ostatecznie to zawsze właściciel danego punktu decyduje, czy uwzględni reklamację, czy nie.

Zdaniem prezesa słupskiego oddziału Federacji Konsumentów sklep nie dotrzymał ustawowego terminu 14 dni na poinformowanie klientki o rozstrzygnię­ciu reklamacji.

- To nie klienci mają się dopytywać, ale sklep ma obowiązek skontaktowania się z osobą składającą reklamację, by ją poinformować - twierdzi Piotr Szczur­ko. - Zapraszam tę panią do siebie. Wystąpimy do właściciela sklepu z pismem o przyjęcie reklamacji, ponieważ żądanie klientki jest uzasadnione.

Restauratorzy załamani decyzją premiera

Wideo

Komentarze 105

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grażka

Najlepiej znaleźć sobie własnego, zaufanego rzeczoznawcę od takich spraw. W moim przypadku są to Rzeczoznawcy Maj, znają się na butach jak nikt i ich opinia do tej pory za każdym razem mi pomagała :)

G
Gość
10 marca, 20:36, Gość:

Przy pisaniu odwołań do nieuznanych reklamacji obuwia warto skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Raz, że będziemy mieć opinię niezależnego fachowca, a dwa, że taka opinia może znacząco wpłynąć na pozytywne rozwiązanie sprawy. Sama miałam okazję się o tym przekonać :)

12 marca, 15:22, Magda:

Polecisz kogoś? Zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem, ale boję się uderzać w ciemno...

Korzystałam z opinii Rzeczoznawców Maj i mogę Ci ich polecić z całego serca. Panowie znają się na butach, a współpraca z nimi to czysta przyjemność :)

M
Magda
10 marca, 20:36, Gość:

Przy pisaniu odwołań do nieuznanych reklamacji obuwia warto skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Raz, że będziemy mieć opinię niezależnego fachowca, a dwa, że taka opinia może znacząco wpłynąć na pozytywne rozwiązanie sprawy. Sama miałam okazję się o tym przekonać :)

Polecisz kogoś? Zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem, ale boję się uderzać w ciemno...

G
Gość

Przy pisaniu odwołań do nieuznanych reklamacji obuwia warto skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Raz, że będziemy mieć opinię niezależnego fachowca, a dwa, że taka opinia może znacząco wpłynąć na pozytywne rozwiązanie sprawy. Sama miałam okazję się o tym przekonać :)

A
Aga

Witam. Znam ten sklep i uwierzcie mi ze sprzedajace tam dziewczyny maja przerabane. To one musza odpisywac wlasnie na zapleczu reklamacje i nuestety to klient doputuje sie o toku reklamacji poniewaz zadna nie ma zamiaru dzwonic ze swojego tel do klientow.

m
megan

z tymi reklamacji to niestety normalka. Najczęściej reklamacja odrzucona. No bo takich reklamujących na pewno jest multum 

jakby tak mieli każdemu uznawać to by z torbami poszli

m
marcienos

A jak jest na Merg ze zwrotami? Macie jakieś problemy z odzyskiwaniem pieniędzy jeśli byliście niezadowoleni? Oczywiście takiego założenia nigdy nie mam, pytam czysto teoretycznie - przez net nigdy nie kupowałam.

b
biczes

Buty kupuję na Merg, po prostu tak udaje się znajdować dosyć tanio dobre oferty. Całkowicie unikam sklepów na mieście bo jest drożej, panuje tłok, a przejrzenie wielu modeli obuwia wymaga poświęcenia mnóstwa czasu... Trochę nie tędy droga...

i
iza piwnik

Ta sama sytuacja, tutaj również można dobrać idealnie pod wymiar. Po prostu kwestia dopasowania, wszystkie chyba mamy takie buty, w których czujemy się idealnie, wystarczy kupić coś w tym samym wymiarze. Tyle.

m
marta bryks

A przy kozakach? Każda kobieta ma inną łydkę. To jak sprawdzisz? Stopa może mieścić się w bucie, ale już łydka wcale nie koniecznie.

i
iza piwnik

Zgadza się, jest - merg.pl/pol_m_INFORMACJE_Jak-dobrac-rozmiars-152.html Dobór rozmiaru wcale nie jest trudny. Nie powiem, że często zamawiam buty z sieci, bo robiłam to tylko dwa razy, ale buty pasowały idealnie.

 

p
paulina baucik

W sieci masz dokładnie opisane jak wymierzyć wkładkę żeby but pasował, na Merg gdzie kupuję też mieli taki opis. Poza tym - kupując z sieci masz prawo do zwrotu bez podania przyczyny. Tak więc nawet gdyby coś nie poszło to możesz oddać, przy czym mnie się to nie zdarzyło.

m
malwina gdak

A skąd niby masz pewność że buty, które kupujesz przez internet będą pasowały na Twoją stopę? Przecież nigdy nie można mieć takiej pewności, tym bardziej że rozmiarówka w poszczególnych firmach jest całkowicie inna, co nie?

p
paulina baucik

Kupuję z netu - sklepy w sieci jadą na opinii, nie mogą odwalić żadnej kaszany. Nigdy jeszcze nie miałam okazji do reklamacji, buty kupuję taniej, a są dobre, zgodne z opisem. I przynajmniej do momentu kiedy się nie sparzę, nie mam zamiaru zmieniać miejsca zakupu.

z
zboczony bolek
W dniu 10.12.2013 o 06:53, chrumek napisał:

dwie pary ubrał raz?

a co nie mozna? na słabe imprezy chodziłeś... ;)

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3