Standardy budowy dróg rowerowych to swoista biblia dla wykonawców, którzy będą musieli przestrzegać zawartych w nich wytycznych podczas budowy infrastruktury rowerowej. Muszą być dołączane jako załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przy przetargach na dokumentacje i budowę czy remonty dróg i ulic w Słupsku. Standardy są powiązane z uchwałą rowerową, która została uchwalona ponad dwa i pół roku temu. Dokument został opracowany przez specjalistów - Marcina Hyłę z organizacji Miasta dla Rowerów oraz dra Tadeusza Koptę z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Są oni autorami standardów rowerowych dla wielu miast w Polsce. Zakładają m.in. budowę bezpiecznych ścieżek rowerowych zbudowanych przede wszystkim z nawierzchni asfaltowej lub wprowadzanie innych rozwiązań dogodnych dla ruchu rowerowego, m.in. uspokajanie ruchu, pasy dla rowerzystów na jezdni i inne.
Zarządzenie prezydenta Macieja Kobylińskiego weszło w życie 1 września, co oznacza, że od tej pory
wszystkie projektowane przebudowy dróg muszą być realizowane zgodnie ze standardami.
Stosowanie ich ma wyeliminować absurdy, którymi rowerzyści stykają się na co dzień, m.in. latarnie
na środku drogi rowerowej czy ostre zakręty pod kątem 90 stopni.
Prezydent powołał też zespół konsultacyjny do spraw infrastruktury rowerowej, który ma opiniować wszelkie inwestycje drogowe pod kątem przestrzegania standardów.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?