Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowogard: Wiadukty obwodnicy prawie gotowe

Piotr Jasina [email protected] 91 481 33 34 Fot. Eko - Inwest.
W tej chwili są już wykonane w większości roboty na obiektach mostowych. Są także odcinki trasy, na których położone zostały warstwy asfaltu. Najważniejsze prace ziemne zostały prawie zakończone.
W tej chwili są już wykonane w większości roboty na obiektach mostowych. Są także odcinki trasy, na których położone zostały warstwy asfaltu. Najważniejsze prace ziemne zostały prawie zakończone.
Nowa droga będzie miała 9,4 kilometra długości, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i będzie można nią jeździć z prędkością co najmniej 110 km/h.

 

Nowogard stanowi wąskie gardło na drodze krajowej nr 6 prowadzącej ze Szczecina przez Koszalin w kierunku Trójmiasta. To głón trasa wzdłuż polskiego wybrzeża.

W sezonie, w godzinach szczytu jadać przez miasto, musimy liczyć się z długimi korkami. Przepustowość tej drogi w tym miejscu jest bowiem bardzo niewielka. Sytuację diametralnie zmieni powstające obejście miasta.

Budowa obwodnicy Nowogardu rozpoczęła się w kwietnia ubiegłego roku.

- Prace na obejściu miasta są zaawansowane w około 35 procentach - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W tej chwili są już wykonane w większości roboty na obiektach mostowych. Są także odcinki trasy, na których położone zostały warstwy bitumiczne. Najważniejsze prace ziemne zostały prawie zakończone.

Obwodnica Nowogardu będzei miała 9,4 kilometra długości. Omija miasto od północnego zachodu. Na obejściu powstają 3 węzły drogowe. Na trasie będzie 8 wiaduktów i 24 przepusty.

- Jeśli chodzi o jej parametry, będzie spełniać wymogi drogi ekspresowej - dodaje Grzeszczuk. - W każdym kierunku jezdnie będą miały po 7 metrów szerokości: po dwa 3,5-metrowe pasy ruchu. Zaprojektowano pasy techniczne o szerokości 2,5 metra. A pas rozdzielający jezdnie wynosi 4,5 metra. Projektowana prędkość wynosi 100 km/h, ale dopuszczalna będzie co najmniej 110 km/h.

Zgodnie z kontraktem, planowany termin zakończenia budowy obwodnicy to 20 lutego przyszłego roku. Całkowity koszt inwestycji wraz z przygotowaniem dokumentacji wynosi 228 milionów złotych.

- Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko - dodaje nasz rozmówca z GDDKiA w Szczecinie. - Wykonawca jest konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Eko-Inwest.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza