Jego linia, jak zapewniają konstruktorzy, to rzeźbiarskie dzieło sztuki. W odróżnieniu od coupé nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu, który jest wykonany z tkaniny. Waży zaledwie 30 kilogramów. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.
(fot. Fot. Audi)
Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki należy do wyposażenia seryjnego; wystarczą dwa ruchy, aby zaczepić ją w ściance znajdującej się za fotelami.
Jak zapewnia producent w zamkniętym kabriolecie poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupé.
Silnik V10 osiąga moc 525 KM, przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i rozpędza auto do 313 km/h. Nowe Audi ma stały napęd na wszystkie koła quattro,
(fot. Fot. Audi)
Aluminiowa karoseria Audi Space Frame (ASF) w obrębie progów, tunelu środkowego, tylnej ściany, podłogi i słupków jest wzmocniona, a mimo to waży tylko 216 kilogramów, dokładnie o sześć kilogramów więcej niż w R8 Coupé.
Twórcy nowego modelu zapewniają, iż swoją dużą sztywnością nadwozie ASF, integrujące ramę silnika z ultralekkiego magnezu, stanowi on doskonałą podstawę dynamiki i maksymalnego bezpieczeństwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?