Sprzedaż detaliczna ryby prosto z kutra w okolicach Basenu Rybackiego i Aukcji Rybnej, to pomysł na ożywienie portu i jego promocję. Wszystko to, jak zdradzają urzędnicy usteckiego ratusza w ramach Programu Południowy Bałtyk, który opiewa na 2 miliony euro.
Do Ustki z tej puli spłynąć miałoby niespełna 900 tysięcy złotych. Z czego wkład własny to około 135 tys. zł. Pomysł na bezpośrednią sprzedaż na razie konsultowany jest ze środowiskiem rybackim.
- Propozycje, które zebraliśmy mówią o tym, aby przy miejscach cumowania ustawić wiaty do sprzedaży ryb - mówi Jarosław Teodorowicz, naczelnik Wydziału Rozwoju Lokalnego i Integracji Europejskiej w Urzędzie Miejskim w Ustce. - Myślimy też o stworzeniu aplikacji mobilnej, dzięki której będzie można dowiedzieć się, kiedy konkretny rybak będzie ze świeżą rybą stać w porcie. Niektórzy postulowali, aby stworzyć też miejsce do sprzedaży również przetworzonej ryby.
Projekt ma trwać trzy lata. Prace projektowe i przygotowawcze powinny zakończyć się w 2017 roku. Jego celem jest stworzenie trwałych powiązań między rybakami restauratorami czy indywidualnymi klientami. W tym kontekście padają też takie hasła, jak edukacja, promocja rybołówstwa przybrzeżnego, promocja restauracji serwujących dania z ryb, stworzenie czy wydawanie publikacji.
Co ciekawe, jest to przedsięwzięcie międzynarodowe realizowane wspólnie z partnerami ze Szwecji, Danii, Litwy i Niemiec. Zaangażowane w nie jest także Uniwersytet Szczeciński.
ZOBACZ TAKŻE: Otwarcie punktu konsultacyjnego w CIS Ustka
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?