Wyposażenie:
Wyposażenie:
poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, kurtyny;
ABS/ESP/HDC; t klimatyzacja automat.;
wspomaganie kierownicy; radio CD/MP3 (ekran dotykowy, pilot); elektrycznie sterowany szyberdach, skórzana tapicerka; centralny zamek, elektryczne szyby/lusterka, fotele przednie regulowane elektrycznie (z podparciem lędźwiowym).
Może mieć napęd na tylne lub na wszystkie koła i nie udaje auta terenowego. Po prostu nim jest.
Konstrukcja Kyrona została oparta na Rextonie, a więc na porządnej ramie i sztywnej osi z tyłu. Sam napęd 4x4 ze skrzynią biegów i reduktorem przełożono jednak niemal bez zmian z Musso. Choć ma on już swoje lata, to budzi uznanie za prostotę obsługi i dzielność w terenie.
Po pierwsze stylistyka
W Kyronie, jak we wszystkich autach spod znaku SsangYong, uwagą zwraca stylistyka. O ile z boku nie ma się do czego przyczepić (podnosząca się do tyłu linia nadwozia nadaje mu kształt klina, dzięki czemu auto wygląda dynamicznie), to przednią i tylną partię nadwozia można uznać za nieco ekstrawaganckie. Ma to jednak i dobre strony - Kyron łatwo wpada w oko.
Kyron to auto terenowe i jako takie ma wysokie zawieszenie i potężne koła, a kierowca siedzi dość wysoko. Mierzące 4,66 m długości nadwozie mieści wygodnie pięć osób. Wystrój wnętrza sprawia dobre wrażenie, a wyposażenie obejmuje m.in. ogrzewanie przednich foteli, czujniki świateł, parkowania (z przodu i z tyłu) i zestaw audio ze zmieniarką CD lub DVD.
Pewnie na zakręcie
Silnik 2.0 Xdi
- moc (KM/obr./min.) 141/4000
- maks. moment obr. (Nm/obr./min.) 310/1800-2750
- Vmax (km/h) 175
- śr. spalanie (l/100 km) 8,5
- dł/szer/wys/r. osi (mm) 4660/1880/1775/2740
- zbiornik paliwa (l) 75
- bagażnik (l) 625/2322 l
Kyron korzysta z 4-cylindrowego 2-litrowego turbodiesla o mocy 141 KM. Silnik opracowano na bazie licencji Mercedesa, ale ostatecznie powstał przy współpracy z austriacką firmą AVL. Standardowo korzysta z 5-biegowej skrzyni mechanicznej, a w opcji z 5-stopniowego automatu z funkcją Tiptronic, któremu nieco bliżej do Mercedesa, choć wydaje się, że rekomendacje firmy, nie są już SsangYongowi potrzebne. Kyron oferuje użytkownikom sporo: może np. ciągnąć przyczepę o masie 2050 kg i średnio zużywa około 9 l oleju napędowego. Jak na dużego SUV-a, to bardzo przyzwoita oferta.
Złożona konstrukcja zawieszenia zapewnia mu dobre własności jezdne (zwłaszcza w terenie, bo na nierównościach nieco buja, ale za to jest pewne w zakrętach). Ponadto auto wyposażono w elektroniczne układy ABS z ESP, asystenta hamowania BAS, ARP (utrzymanie przyczepności i zabezpieczenie przed wywrotką) oraz HDC (kontrola zjazdu z góry - utrzymuje stałą prędkość 7 lub 3 km/h). Całości uzupełniają poduszki i kurtyny powietrzne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?