Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Volkswagen Golf Plus

Wojciech Frelichowski
Volkswagen Golf Plus jest o 55 mm wyższy od zwykłej wersji Golfa
Volkswagen Golf Plus jest o 55 mm wyższy od zwykłej wersji Golfa Volkswagen
Volkswagen wprowadza do sprzedaży w Polsce nowego Golfa Plusa. Pięciodrzwiowe auto aspiruje do segmentu minivanów jest pozycjonowane między Golfem a Touranem W najtańszej wersji Trendline, z benzynowym silnikiem 1.4 80 KM, kosztuje nieco ponad 58 tys. zł.
VW Golf Plus

Nowy Volkswagen Golf Plus

Tak jak poprzednik nowy model bazuje na zwykłym Golfie, ale tym razem szóstej generacji. Jest to jakby jego "wyrośnięta" wersja, bo Golf Plus jest o 55 mm wyższy od swojego protoplasty. Ma także nieco inaczej zaaranżowaną kabinę oraz o 45 litrów pojemniejszy bagażnik. Pozostałe wymiary są niemal identyczne. O powinowactwie z Golfem VI świadczy m.in. osłona chłodnicy oraz lusterka boczne z kierunkowskazami. Reszta elementów nadwozia jest zaprojektowana tylko dla Golfa Plusa. Dotyczy to np. drzwi, pokrywy silnika i bagażnika, zderzaków, błotników, dachu, reflektorów i tylnych świateł.

Kokpit i zestaw zegarów jest bardzo podobny do poprzedniej generacji tego modelu. Jednak jakość zastosowanych materiałów jest teraz znacznie lepsza. Uwagę zwracają podwójne, okrągłe wloty powietrza .

Różnice między Golfem V aPlus widać także przy porównaniu wysokości siedzeń: wsiedzi się bardziej prosto, tak samo, jak w minivanie Touran. Tylna kanapa jest przesuwana w o 15 cm. Ma także ciekawy system składania. Po złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć odpowiedni mechanizm automatycznie obniża wysokość siedzeń, co włączeniu zą podłogą wżniku pozwala na uzyskanie prawie płaskiej powierzchni. Zależnie od pozycji tylnej kanapy bagażnik może mieć pojemność od 395 do 500 litrów. Funkcjonalność auta podnosi też spora liczba schowków i półek.

Auto może być wyposażone w jedna z dziewięciu jednostek napędowych. Pięć z nich to silniki benzynowe 1.4 (80 KM), 1.6 (102 KM), 1.4 TSI (122 KM), 1.4 TSI (160 KM) oraz 1.2 TSI (105 KM). Dwa ostatnie motory będą dostepne w późniejszym okresie, podobnie, jak 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 90 lub 105 KM. Ofertę uzupełniają 2-litrowy silnik wysokoprężny znany już ze zwykłej wersji Golfa: o mocy 110 lub 140 KM. Obok manualnych skrzyń pięcio- i sześciobiegowych, producent oferuje 6- lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię preselekcyjną DSG.

Golf Plus będzie sprzedawany wwersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline iWpodstawowej, Trendline, wżeniu znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych (w tym dwie kurtyny), ABS (z ASR), aktywne zagłówki, system Isofix na kanapi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, centralny zamek z pilotem.
Jak się dowiedzielismy w firmie Euro-Centrum Tadeusz, dealera Volkswagena w Koszalinie, Słupsku i Szczecinie do tej pory na Golfa Plusa poprzedniej generacji decydowalo sie ok. 10 proc. nabywców zainteresowanych kupnem modelu Golf.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza