Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nuta bez nudy

Marcin Klinkosz [email protected] tel. 059 848 81 22
Do polskich salonów Nissana dotarł nowy model Note. Auto łamie stylistyczne stereotypy, ale to nie jedyna niespodzianka. Note jest zwinny, poradzi sobie w miejskiej dżungli, a jednocześnie oferuje ilość miejsca znaną z samochodów klasy średniej.

Według zapewnień producenta, przestrzeń we wnętrzu Note (ang. nuta) osiąga poziom reprezentacyjnej limuzyny, a niewielkie rozmiary pozwoliły na zachowanie zwinności odpowiedniej dla popularnego hatchbacka. Nowy model jest rozwinięciem pojazdu koncepcyjnego o nazwie Tone, który zaprezentowano podczas paryskiej wystawy samochodowej w 2004 roku.
Nadwozie:
widać, że z rodziny
Opadająca linią dachu, nietypowe klosze tylnych świateł i wydłużona karoseria to najbardziej charakterystyczne elementy nadwozia tego auta. Udane wkomponowanie firmowych detali sprawia, że Note zachowuje swój indywidualizm, prezentując jednocześnie cechy pozostałych modeli z rodziny Nissana. Kształt przedniej części nadwozia nawiązuje do Micry - nietypowe lampy z wypukłością tworzą charakterystyczny "garbaty nos". Z kolei z terenowego Murano zapożyczony został wlot powietrza. Trzecia para okien, trójkątny tylny słupek D oraz tylne lampy w kształcie bumerangu, również sprawiające wrażenie "narośla", odwołują się do stylu zaprezentowanego w koncepcyjnym modelu Qashqai.
Wnętrze: jest obszernie
Producent szczyci się tym, że jego najnowszy produkt ma najobszerniejsze wnętrze w swojej klasie. Elementy znajdujące się na desce rozdzielczej również jednoznaczne kojarzą się z pozostałymi modelami z gamy Nissana, szczególnie z najmniejszym modelem Micra. Gdy cofniemy kanapę do maksimum, przestrzeń na nogi siedzących osób dorównuje wartościom, jakie oferują pojazdy z klasy wyższej średniej. Dla pełnego wykorzystania wnętrza można także złożyć oparcie siedzenia pasażera z przodu.
Kolejnym praktycznym elementem kabiny jest system Flexi-Board, składający się z płyt obramowanych stalą. Można je ulokować nad bagażem, tworząc bezpieczny schowek, lub pod nim, gdy konieczne jest wykorzystanie pełnej wysokości przedziału bagażowego.
Funkcjonalność wnętrza podnoszą dodatkowo liczne uchwyty i schowki m.in. 9-litrowy schowek w desce rozdzielczej, który w bogatszych wersjach wyposażenia może być ogrzewany bądź schładzany. W oparciach przednich foteli znalazły się praktyczne stoliki dla osób siedzących z tyłu.
Silniki: dynamiczne i oszczędne
Pod maską Note można znaleźć jeden z czterech silników
- dwóch benzynowych (ze zmiennymi fazami rozrządu) oraz dwóch wysokoprężnych. Wśród silników benzynowych, najsłabszy o pojemności 1.4 litra uzyskuje maksymalną moc 88 KM. Samochód z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 13,1 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 165 km/h. Średnie zużycie paliwa, wynoszące przy tym 6,3 litra na 100 km, podczas jazdy po mieście zwiększa się do 7,9 litra.
Obydwa diesle o pojemności 1.5 litra zostały zbudowane przy współpracy z Renault. Każdy z nich wyposażony jest w turbosprężarkę oraz układ wtryskowy common-rail. Słabszy silnik wysokoprężny dysponuje mocą 68 KM. Samochód z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 16,5 sekundy i może jechać z maksymalną prędkością 155 km/h. Godne uwagi jest niskie zużycie oleju napędowego - średnio 5,2 litra na 100 kilometrów, a eksploatacja miejska zwiększa je tylko do 5,9 litra na 100 kilometrów.
Ceny pojazdu wahają się w granicach 46,9 do 70,4 tysiąca złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza