Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Od nowa położą drogę rowerową wzdłuż alei 3 Maja (wideo)

Alek Radomski [email protected]
Droga rowerowa wzdłuż alei 3 Maja bez nawierzchni. Wkrótce ma zyskać nową, pozbawioną nierówności.
Droga rowerowa wzdłuż alei 3 Maja bez nawierzchni. Wkrótce ma zyskać nową, pozbawioną nierówności. Łukasz Capar
Droga rowerowa na al. 3 Maja zyska nową nawierzchnię na całej długości. Miasto nie dokłada złotówki, a całość wykona jej wykonawca w ramach gwarancji.

Wszystko wskazuje na to, że historia nierównej ścieżko rowerowej na alei 3 Maja wkrótce dobiegnie końca. Kwestionowana przez Zarząd Infrastruktury Miejski asfaltowa nawierzchnia zostanie wymieniona. Tak zadecydował jej wykonawca, czyli firma Strabag, która sprawdzała nierówności na ścieżce metodą tzw. klina i łaty.

- Jakie przyniosło to ustalenia? Tego nie chciano nam powiedzieć - przyznaje Robert Linkiewicz, dyrektor wydziału komunikacji słupskiego ratusza i oficer rowerowy Słupska.

- Musiało wyjść kiepsko, ponieważ stwierdzono, że najlepiej będzie jeśli nawierzchnia zostanie wymieniona na całej długości. Być może taką decyzję podjęto też ze względów wizerunkowych. Całość tych prac wykonywana jest w ramach gwarancji.

To dobra wiadomość dla rowerzystów. Wczoraj Strabag zerwał starą nawierzchnię i wkrótce ma przystąpić do wylewania nowej. Przypomnijmy, że rowerzyści zaraz po oddaniu ścieżki do użytku alarmowali, że jest fuszerką. Podważali sens wykładania asfaltu przez wykonawcę podczas opadów jesiennego deszczu.
Zarząd Infrastruktury Miejskiej zbadał drogę planografem, czyli urządzeniem mierzącym odkształcenia.
Współczynnik nierówności dopuszczony w standardach był przekroczony w kilkunastu miejscach.

Zaproponowano różne metody naprawy. W grę wchodziło mikrofrezowanie, czyli wyrównanie, wyłożenie wyrównującego dywanika cienkowarstwowego, a nawet rozebranie i ułożenie ścieżki od nowa. Mikrofrezowania nawet spróbowano, ale z powodów technicznych odstąpiono od tego rozwiązania.

Usterki zapisano do protokołu odbioru, a wykonawcę zobowiązano do ich usunięcia. Później firmę zobligowano również do podpisania aneksu wydłużającego gwarancję bankową. ZIM zapowiedział nawet, że sięgnie po nią, jeśli Strabag z gwarancji się nie wywiąże. Firma wycięła asfalt na najbardziej nierównych fragmentach i wylała ponownie. Jednak i to rozwiązanie pozostawiło wiele do życzenia. Ostatecznie zadecydowano o wymianie nawierzchni z asfaltu na całej długości.

Przypomnijmy, że Strabag to też wykonawca drogowej części tzw. rewolucji transportowej. W jej ramach obok przebudowy skrzyżowania ul. Szczecińskiej z Sobieskiego remontuje też ciągi pieszo-rowerowe na ul. Szczecińskiej i Kołłątaja. Ostatnio testowy odciek drogi rowerowej wykonanej z czerwonego asfaltu trzeba było jednak zrywać.

Jak się okazuje, urzędnicy, którzy mieli do niej zastrzeżenia, mają też kilka innych uwag. Dotyczą one krawężników. Jak nas zapewniono w wydziale komunikacji, przed ostatecznymi odbiorami tak krawężniki, jak i ścieżki zostaną sprawdzone przez urzędników oraz grupę rowerzystów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza