Od rana seniorzy rejestrują się na szczepienie przeciw COVID-19

Magdalena Olechnowicz
Magdalena Olechnowicz
Od rana na portalu pacjent.gov.pl można rejestrować się na szczepienie przeciw Covid-19. Na konkretne terminy umawiani są seniorzy powyżej 80. roku życia. Pozostali muszą poczekać. 70-latkowie i starsi mogą zapisywać się od poniedziałku, 22 stycznia. W przychodniach od rana dzwonią telefony.

Jeśli masz 80 lat lub więcej

Możesz zapisać się na szczepienie już od 15 stycznia br.
W tym celu możesz:

  • zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
  • skontaktować się z wybranym punktem szczepień (lista poniżej)
  • zapisać się poprzez e-rejestrację.

Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL. Szczepienia seniorów przeciwko COVID-19 zaczynają się 25 stycznia (poniedziałek).

Zdjęcie ilustracyjne.

Od piątku, 15 stycznia, możesz zapisać się na szczepienie pr...

Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl

E-rejestracja skieruje Cię do najbliższych Twojemu zamieszkaniu punktów szczepień i wskaże wolne terminy.

Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.

Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.

Jeśli masz 70-79 lat

Twoje e-skierowanie na szczepienie przeciwko COVID-19 zostanie wystawione automatycznie do 22 stycznia. Dopiero po tym terminie możesz zapisać się na szczepienie.

W tym celu możesz od 22 stycznia:

  • zadzwonić na bezpłatną infolinię: 989
  • skontaktować się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • zapisać się poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl.

Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

Szczepienia osób w wieku 70 lat lub więcej przeciwko COVID-19 zaczynają się 25 stycznia (poniedziałek).

Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL.

Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl

E-rejestracja skieruje Cię do najbliższych Twojemu zamieszkaniu punktów szczepień i wskaże wolne terminy.

Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.

Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.

Termin ważności e-skierowania

Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni. Jeśli nie posiadasz numeru PESEL lub minął termin ważności pierwszego e-skierowania, o wystawienie kolejnego e-skierowania możesz poprosić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

Jak przebiega szczepienie

Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie musisz się w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada Cię, czy możesz zostać zaszczepiony/a.

Po szczepieniu konieczna będzie 15. minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP).

Jeśli dostaniesz szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia umów się od razu w punkcie szczepień, w którym otrzymałeś/aś pierwszą dawkę.

Informacja o przebytym szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Jeśli masz mniej niż 70 lat

Najpierw szczepimy seniorów. Dlatego teraz jeszcze nie możesz się umówić na szczepienie, ale już możesz zgłosić chęć zaszczepienia się. Dzięki temu, kiedy szczepienia będą dostępne dla Twojej grupy wiekowej, zostaniesz o tym poinformowany mailem.

Informację o tym, że zaczynają się szczepienia dla kolejnej kategorii wiekowej osób znajdziesz też na stronie www.gov.pl/web/szczepimysie.

Zgłoszenie chęci zaszczepienia się:

  • wejdź na formularz zgłoszenia chęci zaszczepienia się – jest dostępny tutaj https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/
  • wpisz swoje dane we wskazanych miejscach – imię i nazwisko, numer PESEL, adres mailowy, kod pocztowy i opcjonalnie numer telefonu i kliknij na „Wyślij formularz”.

Na adres mailowy, który podałeś/aś w formularzu zgłoszenia chęci zaszczepienia się, otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie zgłoszenia. Po kliknięciu w link Twój formularz zostanie zatwierdzony i zapisany w systemie.
w momencie ogłoszenia terminu szczepień dla Twojej grupy wiekowej dostaniesz mail z informacją, że masz już wystawione e-skierowanie i możesz umówić się na szczepienie. Wypełnienie tego formularza nie jest jednak obowiązkowe. Wszystkie osoby w grupie wiekowej dla której ruszają szczepienia, o ile posiadają numer PESEL, będą mieć wystawione automatyczne e-skierowanie.

Ważne! Zgłoszenie chęci szczepienia nie jest rejestracją na szczepienie. Zapisać się na konkretny termin szczepienia będzie można dopiero w momencie, kiedy zostaną ogłoszone terminy szczepienia dla Twojej grupy wiekowej i zostanie dla Ciebie wystawione e-skierowanie.

Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni.

Informacja o przebytym szczepieniu

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

W razie pytań lub wątpliwości

  • Skontaktuj się z infolinią Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19: 989
  • skorzystaj z wideoczata na stronie gov.pl/szczepimysie
  • wyślij pytanie na adres szczepionki@nfz.gov.pl
  • szczegółowe informacje można też znaleźć na stronie www.gov.pl/web/koronawirus oraz https://www.gov.pl/web/szczepimysie

Gdzie zaszczepić się w Słupsku

W Słupsku uruchomionych zostało na razie 6 punktów szczepień:

  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „Lekarz Domowy” - ul.Kołłątaja31 (tel. 603 297 800) oraz ul.Chełmońskiego 3 (tel. 601 313 898)
  • Praktyka Lekarzy Rodzinnych „AUXILIUM” Lidzińska Słojka Dołek, ul. Jana Pawła II1, tel. 59 846 86 25 lub 59 846 86 35
  • INVICTA sp. z o.o. , ul. Leszczynowa 43/46, tel. 58 58 58 801 luba 600 466 758,
  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Koszalinie, ul. Lelewela58
  • Samodzielny Publiczny Miejski Zakład Opieki Zdrowotnej w Słupsku, ul. 11 Listopada 7; tel. 721 201 115
  • Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, ul. Hubalczyków1, tel. 59 84 60 700

Gdzie się zaszczepić w powiecie słupskim

W powiecie słupskim uruchomionych zostanie 14 punktów szczepień. Taki punkt zorganizowała każda gmina. Dla osób, które nie są w stanie samodzielnie dotrzeć, będzie zorganizowany transport.

  • Andrzej Proniewski Gabinet Szczepień, gm. Główczyce, Pobłocie 8; tel. 59 811 65 09
  • Violetta Kazimieruk NZOZ PRZYCHODNIA RODZINNA, Smołdzino, ul. Bema 12, tel. 59 811 73 30
  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Smołdzinie, ul. Ogrodowa 12, tel. 59 811 73 76
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „VESALIUS” s.c.w Duninowie; tel. 59 810 07 79
  • Cezary Adam ZielewskiNZOZ CEZ-MED, Potęgowo, ul. Kościuszki, tel. 59 811 52 89
  • Reha-aktiv Luiza WeinmeisterPoradnia lekarza POZ, Kępice, pl. Wolności23a; tel. 609560063
  • Barbara Zawadzka, Punkt Szczepień, Damnica, ul. Klonowa5, tel 59 811 32 79 (chwilowo punkt nieczynny)
  • Ewa Bińczyk, NZOZ „EWA-MED”, Sycewice, ul. Słupska14A, tel. 59 846 64 68
  • Elżbieta Basaj-Grabowska Poradnia lekarza POZ , Budowo 41; tel. 59 858 12 98
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kobylnicy Lidia Rynda, Zbigniew Wojciechowicz s.c.,Poradnia Lekarza POZ, Kobylnica, ul. Główna 54A; 605 983 911
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kobylnicy Lidia Rynda, Zbigniew Wojciechowicz s.c.Poradnia Lekarza POZ - Łupawa; tel. 605 983 911
  • PZU ZDROWIE S.A.-Centrum Medyczne FCM Zdrowie Ustka , ul. Kopernika18; tel. 59 814 53 64
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Krystyna Stus Poradnia lekarza POZ, Borzęcino 5; tel. 59 858 26 78
  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Krystyna Stus Poradnia lekarza POZ, Dębnica Kaszubska, Antoniego Kani 26, tel. 59 843 02 99

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie