Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Słupsku w nowej lokalizacji i cyfrowej przestrzeni

Materiał informacyjny PKO Banku Polskiego
Udostępnij:
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Słupsku obsługuje klientów od ponad 68 lat. Po ponad ćwierć wieku placówka zmienia adres - od 5 lipca swoje bankowe sprawy klienci załatwią na ul. Sobieskiego w nowoczesnym i cyfrowym wnętrzu.

Budynek, do którego właśnie przeniósł się oddział, został w ostatnim czasie oddany do użytku. Placówka jest teraz lepiej widoczna i łatwiej dostępna. Do oddziału w prosty sposób można dojechać zarówno komunikacją miejską jak i samochodem, a także rowerem - przy oddziale pojawią się niebawem stojaki na jednoślady. Najważniejszym udogodnieniem jest usytuowanie przestrzeni na jednym poziomie - co jest dużym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz rodziców z małymi dziećmi.

- Przyczyną zmiany lokalizacji oddziału była przede wszystkim duża, niewykorzystana powierzchnia oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. Już teraz większość spraw wolą załatwić online, dlatego w modernizacjach naszych oddziałów koncentrujemy się na rozwoju technologicznym. W PKO Banku Polskim klienci mają do wyboru kilka możliwości zdalnego bankowania- bankowość elektroniczną iPKO, aplikację mobilną IKO, bankomaty oraz wpłatomaty. Cały czas pracujemy nad cyfryzacją większości procesów. Już teraz klienci mogą umówić się na spotkanie online z doradca i często z tego rozwiązania korzystają – swoje sprawy załatwiają siedząc wygodnie w domu przed komputerem czy ze smartfonem w dłoni, nie ma konieczności odbywania wizyt w oddziale chociażby po to, aby złożyć wniosek o kredyt hipoteczny – podkreśla Zbigniew Kalwas, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Gdyni.

Prężnie działają tutaj lokalne organizacje przedsiębiorców jak np. Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa, z którymi PKO Bank Polski od lat współpracuje. Bank angażuje się również w organizacje spotkań z mieszkańcami miasta. W trakcie takich spotkań osoby starsze, przedsiębiorcy czy młodzież otrzymują konkretną dawkę wiedzy na temat bezpieczeństwa swoich finansów.

W nowym oddziale 1 nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnych ekranach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co jest rozwiązaniem przyjaznym środowisku. Placówka została wyposażona w stanowisko internetowe, przy którym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać niezbędne operacje. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystania z kanałów zdalnych. Wystrój wnętrza ocieplają liczne akcenty roślinne - donice z kwiatami, elementy zieleni na ścianach oraz fototapeta przedstawiająca Słowiński Park Narodowy.

- Jesteśmy bankiem, który działa w Słupsku najdłużej, co sprawia, że znamy potrzeby naszych klientów. Zmiana adresu i nowoczesna przestrzeń pozwoli nam obsługiwać klientów na niezmiennie wysokim poziomie i przede wszystkim zdobyć zaufanie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i małych i średnich firm. Dostarczamy pełen pakiet usług finansowych dla mieszkańców miasta i okolicznych gmin. Wspieramy także lokalną gospodarkę współpracując z wieloma słupskimi i pomorskimi firmami. Wspieramy też lokalną społeczność m.in. organizując i angażując się w rozmaite inicjatywy edukacyjne, dotyczące bezpieczeństwa finansowego, ekonomii, oszczędzania i innych tym podobnych zagadnień ważnych dla „portfela” każdego Polaka i każdej Polki. Wyjaśniamy też szczegóły i pomagamy korzystać z wygodnych i nowoczesnych narzędzi bankowych jak serwis internetowy iPKO i aplikacja mobilna IKO. Każdy klient – obecny i przyszły - może mieć pewność, że zostanie obsłużony zgodnie ze standardami PKO Banku Polskiego przez specjalistę w swojej dziedzinie, dla którego ważne jest dobro i wygoda klienta.
- mówi Marek Szerszenowicz, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Słupsku.

Przestrzeń zmodernizowanego oddziału posiada charakter uniwersalny. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów przy pięciu stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w pięciu kameralnych pokojach spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są dwa bankomaty z funkcją wpłatomatu czynne całą dobę oraz wrzutnia. W oddziale obsługę klientów prowadzi 10 doradców ze wszystkich linii biznesowych – klienta indywidualnego, małych i średnich firm oraz z zakresu kredytów hipotecznych.

Kilka pytań do Marka Szerszenowicza, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Słupsku:

1. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Słupsku obsługuje mieszkańców od 68 lat. Co oznacza dla lokalnej społeczności?

To jedna z największych i najważniejszych placówek bankowych w naszym mieście. Zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Tak było w jej pierwszej lokalizacji (do 1995 roku) przy ul. 9-go Marca, następnie w bardzo charakterystycznym budynku przy ul. Wazów i jestem przekonany, że nowa siedziba przy ul. Sobieskiego również zostanie przez naszych stałych i nowych klientów zaakceptowana. Zabezpieczamy finansowe i operacyjne potrzeby wszystkich grup wiekowych zarówno słupszczan jak też mieszkańców okolicznych gmin. Mamy rozbudowaną szeroką gamę usług i doświadczoną kadrę. Każdy klient może mieć pewność, że zostanie obsłużony zgodnie ze standardami PKO Banku Polskiego przez specjalistę w swojej dziedzinie, dla którego ważne jest dobro i wygoda klienta.

2. Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pańskim oddziale szczególnego zaopiekowania?

Jesteśmy do dyspozycji wszystkich klientów, którzy oczekują doradztwa w zakresie finansów osobistych, finansów firm, którzy chcą zaciągnąć kredyt hipoteczny, wyleasingować samochód, skorzystać z factoringu. Oferujemy szeroką gamę ubezpieczeń (np. bardzo korzystne ubezpieczenie OnkoPlan zabezpieczające koszty leczenia nowotworów w kraju i zagranicą). Wprowadzamy też w świat finansów dzieci z produktami i narzędziami dla najmłodszych jak SKO czy pakiet PKO Junior.

3. Z czego jest pan wyjątkowo dumny jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?

Największą dumę odczuwam z pracy pracowników naszego zespołu. Ich zaangażowania, otwartości na klienta i ciągłego podnoszenia swojej wiedzy. Należy ich docenić za oddanie i odpowiedzialną postawę w czasie pandemii SARS-CoV-2, kiedy byliśmy dostępni dla klientów bez jednego dnia przerwy, nawet w najbardziej niebezpiecznym jej okresie. Oddział 1 w Słupsku to jeden z pięciu największych oddziałów Regionu Pomorskiego zarówno wielkością zgromadzonych depozytów, sumą udzielonych kredytów jak też generowanym dochodem. Jesteśmy ważnym ogniwem banku, ale również ważnym elementem gospodarki tu na słupskim Pomorzu.

4. Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?

Można powiedzieć, że jesteśmy „w stałym kontakcie” z lokalną społecznością. Systematycznie organizujemy zewnętrzne spotkania, podczas których przybliżamy bieżące zagadnienia bezpieczeństwa finansowego, sytuacji rynkowej, pojawiających się w tym obszarze zagrożeń nie tylko naszym klientom, ale również innym mieszkańcom miasta. Ściśle współpracujemy z Urzędem Miejskim i szkołami. Zorganizowaliśmy i prowadziliśmy cykl zajęć i konkursów dla uczniów słupskich podstawówek pod nazwą „Szkoła Młodego Biznesmena”, angażujemy się w wykłady o ekonomii, finansach i oszczędzaniu w ramach szkolnej innowacji NSP-7 „Ekologia, Ekonomia, Empatia – Filary funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa”. Oddział jest też członkiem Słupskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

5. Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po zmodernizowaniu oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?

Naszym głównym zadaniem jest zaadaptowanie się do nowej, nowoczesnej organizacji obsługi w siedzibie przy ul. Sobieskiego 30. Oddział podobnie jak cały bank wchodzi w erę bankowości hybrydowej. Edukujemy i zachęcamy naszych klientów do powszechnego korzystania z wygodnych, zdalnych kontaktów z bankiem (bankowość elektroniczna, aplikacje mobilne, bankomaty, wpłatomaty, spotkania wideo). Cyfryzacja, wielokanałowość jest już dzisiejszą rzeczywistością PKO Banku Polskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie