Odmrażanie gospodarki zaczyna się od urzędów. Zasady bezpieczeństwa zostają, otwierają się za to drzwi

olo
Od środy wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji przywracające listę zadań, które w dobie pandemii muszą wykonywać zamknięte do tej pory urzędy. To przygotowanie do odmrażania gospodarki. Zobacz, co się zmienia.

Częściowe znoszenie ograniczeń związanych z pandemią koronawirusem jest w toku. Po otworzeniu lasów w poniedziałek, w środę przyszedł czas na urzędy, które muszą realizować tak zwane zadania niezbędne. Chodzi o wszelkie rejestracje w Urzędzie Stanu Cywilnego, załatwianie formalności w ewidencji ludności i kwestie dotyczące pomocy społecznej. Na liście szeroko rozumianych “zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom” jest też wsparcie przedsiębiorców w związku z epidemią, a także te czynności, decyzje i postanowienia, od których zależą poszczególne etapy inwestycji jak na przykład procedury architektoniczne, geodezyjne i budowlane. W normalnym trybie, ale w nienormalnych czasach muszą być wydawane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu, pozwolenia na budowę, tzw. ZRID-y czy decyzje o lokalizacji linii kolejowych. To samo dotyczy też decyzji środowiskowych i zgód na usunięcie drzew. Od środy 22 kwietnia odpowiedzialni za to urzędnicy mają tak wykonywać swoje obowiązki, aby przywracanie czy odmrażanie gospodarki mogło przebiegać bez większych trudności.

Czytaj także

- Jeśli chodzi o sprawy wymienione w rozporządzeniu, to wszystkie one przez nas do tej pory były realizowane-przyznaje Paweł Lisowski, starosta słupski. - Zmiana polega na tym, że my już we wtorek otworzyliśmy drzwi. Prosimy jednak mieszkańców, aby w umawiali się telefoniczne. Z tego rozporządzenia wynika też, że mamy obywatele musimy zagwarantować bezpieczeństwo i spełniać powszechnie obowiązujące reguły. W Wydziale Komunikacji może np. przebywać naraz pięć osób. Dlatego tak ważne jest, aby dzwonić. Dotyczy to każdej sprawy, która będzie załatwiona.

Starostwo namawia do załatwiania możliwie jak największej liczby spraw mailowo. Jak nas zapewniono, pracownicy urzędu zostali już wyposażeni w odpowiednie środki zabezpieczające.

Jak będzie wyglądać to w UM Słupsk? Od jutra w ratuszu pojawi się siedem stanowisk (jedno w Małym Ratuszu), gdzie mieszkańcy będą mogli załatwić sprawy osobiście, ale pod warunkiem wcześniejszego umówienia się telefonicznie. Bezwarunkowo mieszkańcy muszą zakrywać usta i nos. Przy stanowiskach obsługi pojawią się środki do dezynfekcji. Urząd od jutra umożliwia rejestrację nie tylko aut nowych, ale także pojazdów z rynku wtórnego.

Czytaj także

- Oczywiście należy pamiętać o tym, że kara finansowa za brak terminowej rejestracji pojazdu (30 dni od momentu nabycia) zostaje nadal zawieszona. Nic w tej kwestii się nie zmienia-zapewnia Monika Rapacewicz, rzecznik słupskiego urzędu. - Natomiast od poniedziałku 27 kwietnia urząd miasta będzie obsługiwał interesantów od godz. 7.30 do 18. W ten sposób, zwiększając liczbę stanowisk i wydłużając godziny, zapewnimy obsługę znacznie większej liczby osób.

Urzędnicy przypominają, że Pałacu Ślubów znajduje się specjalna skrzynka podawcza, do której także można wrzucać pisma, wnioski i podania, które odpowiedni wydział odbiera i załatwia. Przed wrzuceniem dokumentu najlepiej skontaktować się konkretnym wydziałem.

Przypomnijmy, że zmieniono też godziny otwarcia cmentarzy komunalnych, które teraz będą czynne od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8 - 19. Od środy w sali pożegnań na Nowym Cmentarzu podczas uroczystości będzie mogło maksymalnie 10 osób. W kaplicy na Starym Cmentarzu tylko pięć.

Zobacz także: Krystyna Danilecka-Wojewódzka o pomocy dla przedsiębiorców w Słupsku

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

anonimowy artykuł wyspecjalizowanego dziennikarza.nie ma sie co dziwić ze wstyd im sie na gp podpisywac

G
Gość

czy urząd zamierza kiedys zacząć wydawac w końcu decyzje o jednorazowej opłacie rocznej? terminy juz im dawno mineły a wydział bąki zbija

G
Gość

Ten artykuł pisał ktoś kto ma wysoką gorączkę.

Dodaj ogłoszenie