Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Osiedle Bursztynowe w Słupsku w sporze z deweloperem

Alek Radomski
Osiedle Bursztynowe w Słupsku jest zlokalizowane przy ul. Kulczyńskiego i Wyszyńskiego.
Osiedle Bursztynowe w Słupsku jest zlokalizowane przy ul. Kulczyńskiego i Wyszyńskiego. Wojciech Frelichowski
Zarząd osiedla Bursztynowego w Słupsku twierdzi, że niektóre budynki nie zostały wykonane zgodnie ze sztuką. - Okres rękojmi się skończył - informuje deweloper.

Około 70 tysięcy złotych wydał już zarząd wspólnoty mieszkaniowej "Osiedle Bursztynowe" w Słupsku na wymianę stolarki okiennej i dodatkowe prace z tym związane. Wszystko przez wady, które jak podkreślają zarządcy, nie powinny mieć miejsca w młodych wciąż murach budynków.

W kilku mieszkaniach bloku przy Wyszyńskiego 8 i Kulczyńskiego 7A już po okresie gwarancyjnym stwierdzono bowiem nachylenie posadzki tarasów w kierunku budynku oraz nieskuteczną izolację przeciwwodną. Wada objawiła się zawilgoceniem i przeciekami w mieszkaniach oraz w mieszkaniach na niższych kondygnacjach.

Co więcej, w okresie zimowym lokatorzy zgłaszali wychłodzenie posadzki w rejonie okien balkonowych. Zdecydowano się sięgnąć po opinię biegłego i we wrześniu ubiegłego roku dokonano tak zwanych odkrywek. Okazało się, że przed ramą stolarki drzwi i okien nie ma izolacji termicznej, co specjalista uznał za wadę wykonania.

Wspólnota usunęła ją na własny koszt, choć próbowano wyegzekwować tę naprawę od dewelopera czyli szczecińską firmę SGI.

- Ponieważ prace nie zostały wykonane zgodnie ze sztuką - tłumaczy Sławomir Komorowski, jeden z członków zarządu osiedla. - W odpowiedzi na nasze pisma dowiedzieliśmy się, że to po stronie wspólnoty leży utrzymanie nieruchomości w niepogorszonym stanie, a wady należy upatrywać w braku bieżącej konserwacji. Jak jednak konserwować balkon z wadą powstałą w skutek nieprawidłowego wykonania?

Odpowiedź na to pytanie próbowaliśmy uzyskać w SGI. Chcieliśmy dowiedzieć się też, czy deweloper zwróci poniesione przez wspólnotę koszty oraz czy dokona przeglądu pozostałych balkonów?

Jednak to, na co przedsiębiorstwo zwraca uwagę, to fakt, że okres gwarancji minął w 2012 roku.

- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne w okresie obowiązywania gwarancji lub rękojmi, były rozpatrywane przez naszą spółkę w wymaganym terminie - informuje Łukasz Pisula, pełnomocnik ds. zarządzania nieruchomościami w SGI. - W przypadku ich zasadności, wszelkie nieprawidłowości były usuwane w uzgadnianych terminach - zapewnia i nadmienia, że zasady zgłaszania i rozpatrywania usterek są przekazywane klientom i zarządcom w momencie wydawania mieszkań.

Jak zapewnia, wspólnota mieszkaniowa "Osiedla Bursztynowego" w planach remontowych na przyszły rok zaplanowała wymianę kilku kolejnych okien i wymianę posadzek balkonowych.

ZOBACZ TAKŻE: Miasto przegrało proces w sprawie akwaparku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza