Osiedle Westerplatte z objazdem. Korek rozładuje gmina?

Redakcja
Gmina Słupsk wydłuży ulicę Inwestycyjną w ramach uzbrajania kolejnych 15 ha w strefie inwestycyjnej Płaszewko
Gmina Słupsk wydłuży ulicę Inwestycyjną w ramach uzbrajania kolejnych 15 ha w strefie inwestycyjnej Płaszewko Łukasz Capar
Nową drogę, które może stać się alternatywą dla zatykającej się ulicy Bohaterów Westerplatte wybuduje gmina Słupsk. Samorząd ma w planach wydłużenie istniejącej ulicy Inwestycyjnej w strefie ekonomicznej i połączenie jej z ulicą Gdyńską w Słupsku. Pieniądze właśnie się znalazły.

Gmina Słupsk przymierza się do budowy nowej drogi w podstrefie ekonomicznej Płaszewko, która sąsiaduje z obwodnicą i osiedlem Westerplatte. Wybudowana kilka lat temu ulica Inwestycyjna przy której stanęły już hale produkcyjne i centra logistyczne zostanie wydłużona. Droga skręci w stronę Słupska i pobiegnie śladem dawnej drogi czołgowej aż do ulicy Gdyńskiej w Słupsku, z którą zepnie się w miejscu pętli autobusowej.

Trwa głosowanie...

Czy będziesz korzystał z alternatywnej drogi?

- Trzy czwarte ulicy będzie biec na terenie naszej gminy - precyzuje Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk. - Pozostała część znajduje się już po stronie Słupska, ale na terenie, który kupiliśmy w tym celu od miasta. Obok budowy samej drogi, skomunikowania ją z ulicą Gdyńską mamy też wzmocnienie istniejącej pętli autobusowej. Liczymy, że wydłużoną ulicą inwestycyjną w przyszłości pojadą autobusy.

Budowa ulicy to część przedsięwzięcia, na które podsłupski samorząd pozyskał unijne dofinansowanie. Chodzi o unijny grant oceniony i przyznany przez marszałka województwa pomorskiej w kwocie około 7,3 miliona złotych. Jest o co stanowi około 85 proc. kosztów, różnicę gmina dokłada z budżetu. Na razie gmina czeka na podpis marszałka, po którym ogłosi przetarg i wybierze wykonawcę.

Przy dobrych wiatrach nowa droga, która w pewnym sensie może odciążyć i stać się alternatywą dla korkującej się w szczycie ulicy Bohaterów Westerplatte zostanie oddana w połowie przyszłego roku.

Od Gdyńskiej nową drogą tylko osobówką

Teren inwestycyjny w Płaszewku przeznaczony jest pod przyszłe składy, magazyny i produkcję. Oznacza to ciągłe dostawy i samochody ciężarowe, które jednak ulicą Gdyńską nie pojadą. Gmina daje na to słowo i przymierza się do budowy. Budować będzie też Słupsk, ale pod drugiej stronie i inaczej.

- Chcemy, aby wjazd od ulicy Gdyńskiej był przeznaczony tylko dla aut osobowych - mówi Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk. - Samochody ciężarowe będą wjeżdżać od strony węzła w Głobinie. Chodzi o to, aby nie obciążać ulicy Gdyńskiej.

Gmina ma już potrzebną dokumentację, a przetarg ogłosi po sfinalizowaniu dokumentów związanych z dotacją unijną przez Zarząd Województwa Pomorskiego. Za kwotę 7,3 miliona złotych obok nowej drogi uzbrojony zostanie teren pod przyszłe duże inwestycje. W sumie to dodatkowe 15 hektarów pod zakłady, hale i magazyny. Samorząd liczy, że po raz kolejny uda mu się przyciągnąć inwestorów, a grunty sprzeda z zyskiem. Przypomnijmy, że kilka lat temu, również przy wsparciu zewnętrznym wybudowano obecną ulicę Inwestycyjną.

Również miasto Słupsk będzie budować ulicę do terenów inwestycyjnych. Nowa droga pobiegnie przy węźle Głobino w kierunku ulicy Gdańskiej po śladzie gruntowym do terenów, które miasto sprzedało i zamierza wystawić na sprzedaż. Ulica ma zostać wykonana do końca czerwca i kosztować 1,7 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu. Jeszcze w ubiegłym roku słupski ratusz informował, że koszt wyniesie 3 mln zł, ale suma po decyzjach rady miasta stopniała do 2,1 mln zł. Różnicę pokryć miał prywatny inwestor, który kupił pokaźną nieruchomość od miasta za 5 mln zł, choć wcześniej wycenioano ją na 12 a później 7 mln zł. Mowa o firmie Perla Polska, przedsiębiorstwo z Głobina. Firma ma pokryć część wydatków związanych z budową drogi.

Dotacja po którą sięgnęła gmina Słupsk była ostatnią tego typu w tym rozdaniu środków.

Zobacz także: Otwarcie uzbrojonych terenów inwestycyjnych w Płaszewku

Wideo

Komentarze 54

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 lutego, 18:40, Gość:

Perelsztajn to Perel... a co ze -sztajn hahahahahahahahahahaha

A żonka nadal zdradzana panie M? ;)

Już mogłeś napisać z Kim?

G
Gość

Aby rozładować korki na Westerplatte należy wybudować nowy most przez Słupie aby połączył ul Arciszewskiego z ul. Poznanska w ramach ringu lub po częściowym sladzie przedwojennej linii kolejowej Słupsk Dębnica Kaszubska

G
Gość

Przecież tam już nie ma lasu tylko zostawili skraj,a za nim aż przykro patrzeć co zostało.Droga,zakłady i resztki krzewów.Skończyć ring i będzie ok.

G
Gość

Tak,wyjście wszystkie drzewa w pień i uduśmy się zbiorowo.

W
Woj59
6 lutego, 16:26, Wojtek:

Kopletny absurd. Skierują ruch na wąską dziurawą Gdyńską i z niej w zakorkowaną Westerplatte . Komuś Pan Bóg rozum odebrał. .

Połączcie wysiłki i dokończcie ring. Tylko to jest dobre rozwiązanie

6 lutego, 17:48, Gość:

To miasto w wielu miejscach jest rozjeżdżane przez ruch generowany autkami mieszkańców gmin ościennych i odbywa się to z biernym przyzwoleniem władz miasta. Gdyńską też to czeka. Lećmy za miasto...

Moim zdaniem powinna być Estakada od obwodnicy w kierunku ul. Słonecznej na obwodnicę Koszalińską. Wjazdy na nią z ul. Hubalczyków, Gdyńska, Arciszewskiego..

G
Gość
6 lutego, 16:26, Wojtek:

Kopletny absurd. Skierują ruch na wąską dziurawą Gdyńską i z niej w zakorkowaną Westerplatte . Komuś Pan Bóg rozum odebrał. .

Połączcie wysiłki i dokończcie ring. Tylko to jest dobre rozwiązanie

6 lutego, 17:48, Gość:

To miasto w wielu miejscach jest rozjeżdżane przez ruch generowany autkami mieszkańców gmin ościennych i odbywa się to z biernym przyzwoleniem władz miasta. Gdyńską też to czeka. Lećmy za miasto...

Gdyńska to ulica starych domów, które drgają już przy przejeździe autobusów. Dom starców i Zielona Oaza wymagają pewnych standardów.

.

Szkoda na to pieniędzy. Lepiej ulokować je na połączenie Siemianic z ulicą Portową, gdzie korki występują na zbliżonym poziomie. Doprowadzenie łącznika os strefy przy obwodnicy do ulicy Gdyńskiej nic nie zmieniają. Po dojechaniu do krzyżówki ulicy Wiejskiej z Nad śluzami, to będzie tworzył się korek..

k
kierowca

Proponowałbym aby Ci co to wymyslili poddali się leczeniu psychiatrycznemu

Takie rozwiązanie to mniej jak połowiczne

Już teraz ul Gdyńska zwłaszcza odcinek od Racławickiej w strone pętli to jedno wielkie trzęsawisko z łatami i krzywiznami

po drugie rondo na Westerplatte i tak jest zapchane z kazdej strony

gdy pojechać ul Leśną lub Racławicką w dół do Arciszewskiego też nic nie da bo włączenie się do ruchu z ul Mirosławskiego czy Nad śluzami jest trudne

Można by tak pisać i pisać

Dopóki nie będzie przeprawy przez Słupię na wysokości obecnego mostu Czołgowego żadna prowizorka nie rozwiąże problemu

Już teraz ul Nowowiejska jest zablokowana i czaka się niejednokrotnie parę zmian świateł aby skręcić w lewo

Do Panów z ZIM światła na ul Sierpinka są żle ustawione

już niejednokrotnie usiałem opóżniać ruszanie z ul Nowowiejskiej w lewo w ul Gancarską bo jeszcze jechały samochody z ul Sierpinka prosto w ul Wiejską . Swiatło czerwone zapala się za pózno a skrzyżowanie jest długie

G
Gość
6 lutego, 10:29, RR:

Ciekawe kiedy zrobią alternatywną ulicę do Kaszubskiej , która też się korkuje i to nie tylko w godzinach szczytu . Były plany aby drogę również zrobić z Jezierzyc do Redzikowa bo obecna to tylko " kocie łby" i polne drogi do Wielogłowów , a miały być na to pieniądze w zamian za bazę w Redzikowie.

7 lutego, 00:13, Gość:

Ulica Inwestycyjna została wybudowana już dawno dawno temu w samym środku lasu. W Słupsku mówi się,że podobno ktoś z urzędu miejskiego najpierw wykupił te tereny, bo znał późniejsze plany i sprzedał inwestorom po dużej cenie, gdy były już chodniki, asfalt, znaki drogowe, skrzyżowania (do nikąd) i nawet pasy do przejścia dla pieszych. Później wycięto las. Postawiono zakłady (DHL i inne). Na kolejnych działkach budowane są kolejne zakłady , ale.... to już koniec tej ulicy i nie ma dojazdu. Warto teraz zrobić szum i reklamę, że niby dla odkorkowania Boh. Westerplatte a tak naprawdę to inwestorzy zakładów chcą przedłużenia tej ulicy przez poligon do ulicy Gdyńskiej i stamtąd mieć bliżej do miasta,żeby nie jeździć naokoło od strony Głobina. Obwodnica nie jest dokończona tak samo jak ring, który jest bardzo potrzebny w tej części miasta. Ktoś tutaj baaaardzo miesza, bo ma swój plan i interes. Warto pogrzebać w urzędzie miasta a nie wykorzystywać mieszkańców do wciskania im kolejnej obłudy. Na dzień dzisiejszy nadal wycinane są drzewa w lesie( z tyłu zbudowanych zakładów DHL i innych), robią zrywki traktorami i układają przy ścieżkach spacerowych a za chwilę przyjeżdżają ogromne samochody, ładują drzewa i odjeżdżają. Zabierają nam płuca( las ) a pieniądze wyrzucą w błoto na poligonie, by stać w korku na Gdyńskiej lub Arciszewskiego.

O w [wulgaryzm], myślę że tu lokalne media też działkę dostały. Strasznie promują ten chory pomysł.

T
Twoja stara

Plan dobry tylko nie do gdynskiej a do arciszewskiego bo rondo na gdynskiej to najbardziej zapychajacy się buffer ale o tym wiedza tylko mieszkancy tego osiedla a nie te par...ki z urzedu.

T
Taki tam Gość
6 lutego, 11:22, Gość:

Gmina Słupsk powinna wchłonąć miasto Słupsk. W końcu bysmy doczekali się władzy, która ma kompetencje.

W tą czy w drugą stronę to bez znaczenia, ważne aby jako jeden organizm!

P
Powiatowy

Gmina korkuje, to niech gmina odkorkuje....

G
Gość
6 lutego, 10:29, RR:

Ciekawe kiedy zrobią alternatywną ulicę do Kaszubskiej , która też się korkuje i to nie tylko w godzinach szczytu . Były plany aby drogę również zrobić z Jezierzyc do Redzikowa bo obecna to tylko " kocie łby" i polne drogi do Wielogłowów , a miały być na to pieniądze w zamian za bazę w Redzikowie.

Ulica Inwestycyjna została wybudowana już dawno dawno temu w samym środku lasu. W Słupsku mówi się,że podobno ktoś z urzędu miejskiego najpierw wykupił te tereny, bo znał późniejsze plany i sprzedał inwestorom po dużej cenie, gdy były już chodniki, asfalt, znaki drogowe, skrzyżowania (do nikąd) i nawet pasy do przejścia dla pieszych. Później wycięto las. Postawiono zakłady (DHL i inne). Na kolejnych działkach budowane są kolejne zakłady , ale.... to już koniec tej ulicy i nie ma dojazdu. Warto teraz zrobić szum i reklamę, że niby dla odkorkowania Boh. Westerplatte a tak naprawdę to inwestorzy zakładów chcą przedłużenia tej ulicy przez poligon do ulicy Gdyńskiej i stamtąd mieć bliżej do miasta,żeby nie jeździć naokoło od strony Głobina. Obwodnica nie jest dokończona tak samo jak ring, który jest bardzo potrzebny w tej części miasta. Ktoś tutaj baaaardzo miesza, bo ma swój plan i interes. Warto pogrzebać w urzędzie miasta a nie wykorzystywać mieszkańców do wciskania im kolejnej obłudy. Na dzień dzisiejszy nadal wycinane są drzewa w lesie( z tyłu zbudowanych zakładów DHL i innych), robią zrywki traktorami i układają przy ścieżkach spacerowych a za chwilę przyjeżdżają ogromne samochody, ładują drzewa i odjeżdżają. Zabierają nam płuca( las ) a pieniądze wyrzucą w błoto na poligonie, by stać w korku na Gdyńskiej lub Arciszewskiego.

G
Gość

Tą kasę to lepiej od razu wyżycić w błoto. Poroniony pomysł Kto normalny pojedzie drogą okrężną żeby spowtotem wjechać na ul. Westerplatte.Czy w tych urzędach naprawdę są tak ograniczeni ludzie. Droga miała by sens gdyby połączyła się z ringiem Słoneczna Poznańska a tak absurd drogowy .....

G
Gość

Kiedy wladze Slupska zaczna glosno mowic o przylaczeniu Siemianic ,Kobylnicy ,Boleslawic do Slupska? Czas najwyzszy ,nie da sie unikac tego tematu .Miasto moze urosnac i sie liczyc w Polsce i wojewodztwie, Bedzie wiecej kasy na inwestycje. Potrzeba do tego tylko radnych i prezydenta z prawdziwego zdarzenia ,nie tych ,ktorzy w tych wioskach mieszkaja ,tylko takich ,ktorzy beda walczyc o interes miasta a nie wiosek ,w ktorych mieszkaja.

Dodaj ogłoszenie