Osiedle Westerplatte z objazdem. Korek rozładuje gmina?

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Gmina Słupsk wydłuży ulicę Inwestycyjną w ramach uzbrajania kolejnych 15 ha w strefie inwestycyjnej Płaszewko
Gmina Słupsk wydłuży ulicę Inwestycyjną w ramach uzbrajania kolejnych 15 ha w strefie inwestycyjnej Płaszewko Łukasz Capar
Nową drogę, które może stać się alternatywą dla zatykającej się ulicy Bohaterów Westerplatte wybuduje gmina Słupsk. Samorząd ma w planach wydłużenie istniejącej ulicy Inwestycyjnej w strefie ekonomicznej i połączenie jej z ulicą Gdyńską w Słupsku. Pieniądze właśnie się znalazły.

Gmina Słupsk przymierza się do budowy nowej drogi w podstrefie ekonomicznej Płaszewko, która sąsiaduje z obwodnicą i osiedlem Westerplatte. Wybudowana kilka lat temu ulica Inwestycyjna przy której stanęły już hale produkcyjne i centra logistyczne zostanie wydłużona. Droga skręci w stronę Słupska i pobiegnie śladem dawnej drogi czołgowej aż do ulicy Gdyńskiej w Słupsku, z którą zepnie się w miejscu pętli autobusowej.

Trwa głosowanie...

Czy będziesz korzystał z alternatywnej drogi?

- Trzy czwarte ulicy będzie biec na terenie naszej gminy - precyzuje Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk. - Pozostała część znajduje się już po stronie Słupska, ale na terenie, który kupiliśmy w tym celu od miasta. Obok budowy samej drogi, skomunikowania ją z ulicą Gdyńską mamy też wzmocnienie istniejącej pętli autobusowej. Liczymy, że wydłużoną ulicą inwestycyjną w przyszłości pojadą autobusy.

Budowa ulicy to część przedsięwzięcia, na które podsłupski samorząd pozyskał unijne dofinansowanie. Chodzi o unijny grant oceniony i przyznany przez marszałka województwa pomorskiej w kwocie około 7,3 miliona złotych. Jest o co stanowi około 85 proc. kosztów, różnicę gmina dokłada z budżetu. Na razie gmina czeka na podpis marszałka, po którym ogłosi przetarg i wybierze wykonawcę.

Przy dobrych wiatrach nowa droga, która w pewnym sensie może odciążyć i stać się alternatywą dla korkującej się w szczycie ulicy Bohaterów Westerplatte zostanie oddana w połowie przyszłego roku.

Od Gdyńskiej nową drogą tylko osobówką

Teren inwestycyjny w Płaszewku przeznaczony jest pod przyszłe składy, magazyny i produkcję. Oznacza to ciągłe dostawy i samochody ciężarowe, które jednak ulicą Gdyńską nie pojadą. Gmina daje na to słowo i przymierza się do budowy. Budować będzie też Słupsk, ale pod drugiej stronie i inaczej.

- Chcemy, aby wjazd od ulicy Gdyńskiej był przeznaczony tylko dla aut osobowych - mówi Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk. - Samochody ciężarowe będą wjeżdżać od strony węzła w Głobinie. Chodzi o to, aby nie obciążać ulicy Gdyńskiej.

Gmina ma już potrzebną dokumentację, a przetarg ogłosi po sfinalizowaniu dokumentów związanych z dotacją unijną przez Zarząd Województwa Pomorskiego. Za kwotę 7,3 miliona złotych obok nowej drogi uzbrojony zostanie teren pod przyszłe duże inwestycje. W sumie to dodatkowe 15 hektarów pod zakłady, hale i magazyny. Samorząd liczy, że po raz kolejny uda mu się przyciągnąć inwestorów, a grunty sprzeda z zyskiem. Przypomnijmy, że kilka lat temu, również przy wsparciu zewnętrznym wybudowano obecną ulicę Inwestycyjną.

Również miasto Słupsk będzie budować ulicę do terenów inwestycyjnych. Nowa droga pobiegnie przy węźle Głobino w kierunku ulicy Gdańskiej po śladzie gruntowym do terenów, które miasto sprzedało i zamierza wystawić na sprzedaż. Ulica ma zostać wykonana do końca czerwca i kosztować 1,7 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu. Jeszcze w ubiegłym roku słupski ratusz informował, że koszt wyniesie 3 mln zł, ale suma po decyzjach rady miasta stopniała do 2,1 mln zł. Różnicę pokryć miał prywatny inwestor, który kupił pokaźną nieruchomość od miasta za 5 mln zł, choć wcześniej wycenioano ją na 12 a później 7 mln zł. Mowa o firmie Perla Polska, przedsiębiorstwo z Głobina. Firma ma pokryć część wydatków związanych z budową drogi.

Dotacja po którą sięgnęła gmina Słupsk była ostatnią tego typu w tym rozdaniu środków.

Zobacz także: Otwarcie uzbrojonych terenów inwestycyjnych w Płaszewku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 54

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
6 lutego, 18:40, Gość:

Perelsztajn to Perel... a co ze -sztajn hahahahahahahahahahaha

A żonka nadal zdradzana panie M? ;)

Już mogłeś napisać z Kim?

G
Gość

Aby rozładować korki na Westerplatte należy wybudować nowy most przez Słupie aby połączył ul Arciszewskiego z ul. Poznanska w ramach ringu lub po częściowym sladzie przedwojennej linii kolejowej Słupsk Dębnica Kaszubska

G
Gość

Przecież tam już nie ma lasu tylko zostawili skraj,a za nim aż przykro patrzeć co zostało.Droga,zakłady i resztki krzewów.Skończyć ring i będzie ok.

G
Gość

Tak,wyjście wszystkie drzewa w pień i uduśmy się zbiorowo.

W
Woj59
6 lutego, 16:26, Wojtek:

Kopletny absurd. Skierują ruch na wąską dziurawą Gdyńską i z niej w zakorkowaną Westerplatte . Komuś Pan Bóg rozum odebrał. .

Połączcie wysiłki i dokończcie ring. Tylko to jest dobre rozwiązanie

6 lutego, 17:48, Gość:

To miasto w wielu miejscach jest rozjeżdżane przez ruch generowany autkami mieszkańców gmin ościennych i odbywa się to z biernym przyzwoleniem władz miasta. Gdyńską też to czeka. Lećmy za miasto...

Moim zdaniem powinna być Estakada od obwodnicy w kierunku ul. Słonecznej na obwodnicę Koszalińską. Wjazdy na nią z ul. Hubalczyków, Gdyńska, Arciszewskiego..

G
Gość
6 lutego, 16:26, Wojtek:

Kopletny absurd. Skierują ruch na wąską dziurawą Gdyńską i z niej w zakorkowaną Westerplatte . Komuś Pan Bóg rozum odebrał. .

Połączcie wysiłki i dokończcie ring. Tylko to jest dobre rozwiązanie

6 lutego, 17:48, Gość:

To miasto w wielu miejscach jest rozjeżdżane przez ruch generowany autkami mieszkańców gmin ościennych i odbywa się to z biernym przyzwoleniem władz miasta. Gdyńską też to czeka. Lećmy za miasto...

Gdyńska to ulica starych domów, które drgają już przy przejeździe autobusów. Dom starców i Zielona Oaza wymagają pewnych standardów.

.

Szkoda na to pieniędzy. Lepiej ulokować je na połączenie Siemianic z ulicą Portową, gdzie korki występują na zbliżonym poziomie. Doprowadzenie łącznika os strefy przy obwodnicy do ulicy Gdyńskiej nic nie zmieniają. Po dojechaniu do krzyżówki ulicy Wiejskiej z Nad śluzami, to będzie tworzył się korek..

k
kierowca

Proponowałbym aby Ci co to wymyslili poddali się leczeniu psychiatrycznemu

Takie rozwiązanie to mniej jak połowiczne

Już teraz ul Gdyńska zwłaszcza odcinek od Racławickiej w strone pętli to jedno wielkie trzęsawisko z łatami i krzywiznami

po drugie rondo na Westerplatte i tak jest zapchane z kazdej strony

gdy pojechać ul Leśną lub Racławicką w dół do Arciszewskiego też nic nie da bo włączenie się do ruchu z ul Mirosławskiego czy Nad śluzami jest trudne

Można by tak pisać i pisać

Dopóki nie będzie przeprawy przez Słupię na wysokości obecnego mostu Czołgowego żadna prowizorka nie rozwiąże problemu

Już teraz ul Nowowiejska jest zablokowana i czaka się niejednokrotnie parę zmian świateł aby skręcić w lewo

Do Panów z ZIM światła na ul Sierpinka są żle ustawione

już niejednokrotnie usiałem opóżniać ruszanie z ul Nowowiejskiej w lewo w ul Gancarską bo jeszcze jechały samochody z ul Sierpinka prosto w ul Wiejską . Swiatło czerwone zapala się za pózno a skrzyżowanie jest długie

G
Gość
6 lutego, 10:29, RR:

Ciekawe kiedy zrobią alternatywną ulicę do Kaszubskiej , która też się korkuje i to nie tylko w godzinach szczytu . Były plany aby drogę również zrobić z Jezierzyc do Redzikowa bo obecna to tylko " kocie łby" i polne drogi do Wielogłowów , a miały być na to pieniądze w zamian za bazę w Redzikowie.

7 lutego, 00:13, Gość:

Ulica Inwestycyjna została wybudowana już dawno dawno temu w samym środku lasu. W Słupsku mówi się,że podobno ktoś z urzędu miejskiego najpierw wykupił te tereny, bo znał późniejsze plany i sprzedał inwestorom po dużej cenie, gdy były już chodniki, asfalt, znaki drogowe, skrzyżowania (do nikąd) i nawet pasy do przejścia dla pieszych. Później wycięto las. Postawiono zakłady (DHL i inne). Na kolejnych działkach budowane są kolejne zakłady , ale.... to już koniec tej ulicy i nie ma dojazdu. Warto teraz zrobić szum i reklamę, że niby dla odkorkowania Boh. Westerplatte a tak naprawdę to inwestorzy zakładów chcą przedłużenia tej ulicy przez poligon do ulicy Gdyńskiej i stamtąd mieć bliżej do miasta,żeby nie jeździć naokoło od strony Głobina. Obwodnica nie jest dokończona tak samo jak ring, który jest bardzo potrzebny w tej części miasta. Ktoś tutaj baaaardzo miesza, bo ma swój plan i interes. Warto pogrzebać w urzędzie miasta a nie wykorzystywać mieszkańców do wciskania im kolejnej obłudy. Na dzień dzisiejszy nadal wycinane są drzewa w lesie( z tyłu zbudowanych zakładów DHL i innych), robią zrywki traktorami i układają przy ścieżkach spacerowych a za chwilę przyjeżdżają ogromne samochody, ładują drzewa i odjeżdżają. Zabierają nam płuca( las ) a pieniądze wyrzucą w błoto na poligonie, by stać w korku na Gdyńskiej lub Arciszewskiego.

O w [wulgaryzm], myślę że tu lokalne media też działkę dostały. Strasznie promują ten chory pomysł.

T
Twoja stara

Plan dobry tylko nie do gdynskiej a do arciszewskiego bo rondo na gdynskiej to najbardziej zapychajacy się buffer ale o tym wiedza tylko mieszkancy tego osiedla a nie te par...ki z urzedu.

T
Taki tam Gość
6 lutego, 11:22, Gość:

Gmina Słupsk powinna wchłonąć miasto Słupsk. W końcu bysmy doczekali się władzy, która ma kompetencje.

W tą czy w drugą stronę to bez znaczenia, ważne aby jako jeden organizm!

P
Powiatowy

Gmina korkuje, to niech gmina odkorkuje....

G
Gość
6 lutego, 10:29, RR:

Ciekawe kiedy zrobią alternatywną ulicę do Kaszubskiej , która też się korkuje i to nie tylko w godzinach szczytu . Były plany aby drogę również zrobić z Jezierzyc do Redzikowa bo obecna to tylko " kocie łby" i polne drogi do Wielogłowów , a miały być na to pieniądze w zamian za bazę w Redzikowie.

Ulica Inwestycyjna została wybudowana już dawno dawno temu w samym środku lasu. W Słupsku mówi się,że podobno ktoś z urzędu miejskiego najpierw wykupił te tereny, bo znał późniejsze plany i sprzedał inwestorom po dużej cenie, gdy były już chodniki, asfalt, znaki drogowe, skrzyżowania (do nikąd) i nawet pasy do przejścia dla pieszych. Później wycięto las. Postawiono zakłady (DHL i inne). Na kolejnych działkach budowane są kolejne zakłady , ale.... to już koniec tej ulicy i nie ma dojazdu. Warto teraz zrobić szum i reklamę, że niby dla odkorkowania Boh. Westerplatte a tak naprawdę to inwestorzy zakładów chcą przedłużenia tej ulicy przez poligon do ulicy Gdyńskiej i stamtąd mieć bliżej do miasta,żeby nie jeździć naokoło od strony Głobina. Obwodnica nie jest dokończona tak samo jak ring, który jest bardzo potrzebny w tej części miasta. Ktoś tutaj baaaardzo miesza, bo ma swój plan i interes. Warto pogrzebać w urzędzie miasta a nie wykorzystywać mieszkańców do wciskania im kolejnej obłudy. Na dzień dzisiejszy nadal wycinane są drzewa w lesie( z tyłu zbudowanych zakładów DHL i innych), robią zrywki traktorami i układają przy ścieżkach spacerowych a za chwilę przyjeżdżają ogromne samochody, ładują drzewa i odjeżdżają. Zabierają nam płuca( las ) a pieniądze wyrzucą w błoto na poligonie, by stać w korku na Gdyńskiej lub Arciszewskiego.

G
Gość

Tą kasę to lepiej od razu wyżycić w błoto. Poroniony pomysł Kto normalny pojedzie drogą okrężną żeby spowtotem wjechać na ul. Westerplatte.Czy w tych urzędach naprawdę są tak ograniczeni ludzie. Droga miała by sens gdyby połączyła się z ringiem Słoneczna Poznańska a tak absurd drogowy .....

G
Gość

Kiedy wladze Slupska zaczna glosno mowic o przylaczeniu Siemianic ,Kobylnicy ,Boleslawic do Slupska? Czas najwyzszy ,nie da sie unikac tego tematu .Miasto moze urosnac i sie liczyc w Polsce i wojewodztwie, Bedzie wiecej kasy na inwestycje. Potrzeba do tego tylko radnych i prezydenta z prawdziwego zdarzenia ,nie tych ,ktorzy w tych wioskach mieszkaja ,tylko takich ,ktorzy beda walczyc o interes miasta a nie wiosek ,w ktorych mieszkaja.

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie