Oszuści atakują klientów największego banku w Polsce. "Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP".
CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP". fot. 123RF
Udostępnij:
Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod PKO BP. Jak wyjaśniono, w fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Jednak wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów.

CSIRT KNF za pośrednictwem Twittera ostrzega "przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów PKOBP". – "W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów. Bądźcie ostrożni!" – wyjaśniono we wpisie.

Ponadto post zawiera przykładową treść e-maila od oszustów. – "Nasz system rozpoznaje, że nie aktywowałeś jeszcze naszej nowej usługi bezpieczeństwa Pkobp IKO, dzięki czemu możesz łatwo zarządzać swoim kontem PKOBP" - brzmi treść wiadomości zawierającej błędy.

Dodatkowo przestępcy podszywający się pod bank zachęcają do skorzystania z "bezpłatnego ubezpieczenia Pkobp IKO , aby zarządzać błyskawicznymi zakupami online bez marnowania czasu" – czytamy.

"Uwaga na fałszywe maile"

Na początku tygodnia operator Orange ostrzegał przed kampanię phishingową pod szyldem rzekomo niezapłaconych faktur w Orange Polska – ostrzega operator i dodaje, że "po przerwie oszuści wracają do ogranego już schematu". Celem działania oszustów jest wyłudzanie danych do logowania.

Jak wyjaśniono, "zaczyna się od maila, wyglądającego nieco inaczej, niż te, używane we wcześniejszych kampaniach". Do tego dołączono treść maila, który jest zatytułowany: "Twój ostatni rachunek nie został zapłacony".

Cyberprzestępcy coraz częściej atakują smartfony

W ostatnim czasie ponownie wzrosła liczba wykrytych złośliwych programów na urządzenia wyposażone w system Android.

– Najczęstsze symptomy naruszenia bezpieczeństwa urządzenia to szybsze niż zwykle wyczerpywanie się baterii czy zwiększone wykorzystanie transmisji danych, niepowiązane z większą intensywnością użytkowania aplikacji i przeglądania sieci – tłumaczy Kamil Sadkowski, starszy specjalista ds. cyberbezpieczeństwa w ESET.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Prezes ZPP: Polskie firmy pomogą w odbudowie Ukrainy

Materiał oryginalny: Oszuści atakują klientów największego banku w Polsce. "Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów" - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Pomorza
Dodaj ogłoszenie