Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Oszuści podszywają się pod ZUS. Instytucja ostrzega płatników i świadczeniobiorców

Zbigniew Marecki
Niektórzy klienci Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją np. o braku opłaconych składek. ZUS drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach.

W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] [email protected].

W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników. Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach. Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.

- W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected] -
mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza