- Liczymy na to, że za 2-3 tygodnie prospekt będzie przyjęty - poinformował podczas spotkania z dziennikarzami Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. - W drugiej połowie marca powinniśmy pojawić się na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Spółka chce pozyskać z emisji akcji około 60 mln zł. Potrzebuje pieniędzy na realizację ambitnego planu inwestycyjnego. W najbliższych 3 latach zamierza zainwestować 150 mln zł. Zakupi m.in. dwa porty, w Gdyni i Gdańsku.
- W połowie roku chcemy przejąć kolejny port przeładunków masowych, tym razem w Trójmieście - informuje prezes. - Transakcja zostanie w pełni zrealizowana w ciągu 3 lat. To uplasuje nas już wśród największych graczy przeładunków masowych w kraju. W tym roku zakończymy rozbudowę terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Będzie mógł przeładowywać 80 tys. kontenerów rocznie.
Prezes twierdzi, że dla Szczecina terminal nie powinien stanowić konkurencji, ponieważ w Świnoujściu będą rozładowywane przede wszystkim duże jednostki, które do stolicy regionu nigdy nie zawiną.
Prezes przyznał, że grupa osiągnęła bardzo dobry wynik finansowy w 2012 roku. Nie podał szczegółów tłumacząc, że z powodu przygotowywanego debiutu na giełdzie nie może takich danych ujawniać. Przypomniał, że zysk netto za rok 2011 to 28 mln zł.
- Spodziewamy się kolejnego dobrego roku dla naszej grupy - stwierdził prezes OT Logistics. - Rynek towarów masowych nie jest zbyt podatny na kryzys. Nasze prognozy są wzrostowe.
- OT Logistics w ciągu kilkunastu lat z lokalnej firmy transportowej przekształciła się w globalnego gracza na rynku transportu, logistyki i spedycji. Przed 7 laty przychody firmy wynosiły 60 mln zł, w ubiegłym roku - już prawie 500 mln zł.
- Grupa konsekwentnie realizuje strategię. Najpierw przejęła Żeglugę Bydgoską (2004 r.). W 2007 r kupiła berlińską Deutsche Binnenreederei AG - stała się największym podmiotem transportu wodnego śródlądowego we wschodnich i środkowych Niemczech. Następnie przejęła Retrans Cargo wkraczając na rynek spedycji i logistyki.
- Od DB Schenker Rail Polska odkupiła udziały w świnoujskim porcie, który już jest największym importerem w Polsce.
- OT Logistics daje zatrudnienie prawie 1000 pracownikom. Swoje oddziały i przedstawicielstwa posiada w Rotterdamie, Berlinie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Katowicach. Siedziba od ponad 2 lat jest w Szczecinie.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?