Parada rowerzystów: Mikołaje na rowerach na ulicach i skwerach

(krab)
Fot. Krzysztof Tomasik
Rowerzyści przebranych za Świętych Mikołajów paradowali dziś głównymi ulicami miasta. Śpiewali kolędy, rozdawali cukierki i przypomnieli władzom, że wciąż w mieście brakuje ścieżek rowerowych.

Biało-czerwony peleton słupskich Mikołajów na rowerach wystartował w niedzielę o godzinie 14 spod kina Milenium. Wcześniej rowerzyści przez megafony pozdrawiali mieszkańców, składali życzenia, częstowali jabłkami i cukierkami.

Wśród przechodniów, których mijali, wywołali duże zainteresowanie, najmłodsi machali rowerzystom i fotografowali się z Mikołajami. Rowerzyści przejechali ul. Grodzką, al. Sienkiewicza, Kopernika, Wolności, Kołłątaja, Wojska Polskiego, Anny Łajming i zakończyli paradę pod słupskim ratuszem, gdzie wspólnie odśpiewali kolędę "Wśród nocnej ciszy". Każde rondo okrążali dwa razy.

- Chcemy aby dzięki naszej akcji słupszczanom zaganianym przed świętami milej minął ten czas - mówi Dawid Pękała z portalu rowerowego www.mtb.slupsk.pl, współorganizator imprezy. - Ludzie bardzo ciepło się do nas odnosili, pozdrawiali i machali nam. Nawet kierowcy byli wyrozumiali i gdy trąbili, to tylko aby nas poprzeć. Bardzo dziękujemy wszystkim za wyrozumiałość.

Rowerzyści podczas jazdy przekonywali przez megafon, że nie są wrogami ani pieszych ani kierowców. Wyjaśniali, że budowa ścieżek rowerowych w mieście przyczyni się do tego, że rowery znikną z ulic i chodników. Po drodze przyłączali się do nich spontanicznie inni rowerzyści, przed ratuszem głos zabrała nawet piesza, która z całego serca popiera ideę budowy drogi rowerowej do Ustki i organizowanie parad.

Przejazd świąteczny zorganizował portal www.mtb.slupsk.pl, Stowarzyszenie Free Riders oraz Stowarzyszenie Użyteczności Publicznej Aktywne Pomorze.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tytus
W dniu 22.12.2008 o 00:19, ~Tomek~ napisał:

No wlasnie , bo jaki interes ma z tego pieszy czy kierowca .Tybardziej ze pisanie ze nie bedziecie przeszkadzac itp. itd. , a ile was jest ze tak przeszkadzacie ? Pozatym przestan pisac o ekologi bo to zaczyna byc juz nudny temat ... Prawda jest taka ze rowerami poruszaja sie osoby starsze (Dzialkowicze) , mlodziez (posiadam bmx ( robie to dla ROZRYWKI bo do tego sluzy rower )) i reszta (osoby ktore nie posiadaja pracy(nauka itp.) lub ich nie stac na auto) . Co do ekologi to poczytaj sobie historie naszej ziemi , bo glupoty ktorymi cie karmia w TV lub ekoterrorysci to pier***y wysane z palca. Klimat bedzie sie zmienial i nie zmienisz tego ty ani banda ekologow , pozatym kraje w uni pokazuja jaka "ekologia' to cenny interes do biznesu .Wystarczy czasem poczytac cos ciekawego , a nie tylko TV lub onet.pl ...


"a ile was jest ze tak przeszkadzacie ?"- no właśnie, jest ich wielu, coraz więcej, a gdyby choć jedna pięćdziesiąta osób narzekających że stoją w korku jadąc 400 metrów do sklepu wsiadła na rower to różnica była by znacząca. A skoro jest nas rzekomo tak niewielu to dlaczego tak piesi krzycza jak ktos jedzie po chodniku, a kierowcy narzekaja gdy ktoś na ulicy jedzie rowerem i nie ma go jak wyprzedzić? A co do ekologii to nie będe nawet z Tobą polemizował.
A
Admin_East

Foteczki z parady dodane, zapraszam do oglądania :

Fotografie z paradt

M
MTB Słupsk
W dniu 21.12.2008 o 19:01, anonymous napisał:

tylko ruch utrudniali. Znowy portal "mtb" co za obciach.



Nie rozumiem dlaczego obciach ?? Czy paradę rowerową raz na miesiąc, która jedzie przez miasto przez 30 min nazywasz utrudnianiem ruchu ?? Człowieku zastanów się co piszesz. Jeżeli jesteś taki kozak możemy sobie wyjaśnić kilka spraw w realu, bo chyba za ten obciach powinieneś dostać "wykład" od administratora MTB. Jesteś idiotą mówiąc tak o MTB Pozdrawiam wszystkich użytkowników, oraz administratorów www.MTBSlupsk.pl
D
DŻITI

Tomku, nie rozumiem Ciebie, jaki ty masz problem? Jesteśmy grupą rowerzystów i walczymy o swoje prawa w mieście.
Bardzo często jeżdżę rowerem, bo wolę to, niż chodzenie pieszo i nie na każdą ulicę da radę pojechać po ścieżce rowerowej.
Nie wiem dlaczego jesteś przeciwko takim akcją?? Przy takiej akcji przynajmniej dzieci się cieszą, że zgraja mikołajów na rowerach jedzie po mieście, a więc nie robimy tego tylko we własnym interesie. Chcemy się pokazać wszystkim. Codziennie na rowerze przejeżdża ulicami miasta ponad 1000 Słupszczan. Nie każdy umie zwinnie i szybko wymijać pieszych na chodnikach, dlatego ścieżki usprawniły by ruch i pieszym i rowerzystom
Moim zdaniem może być ścieżka z kostki, lecz porządnie zrobiona i żeby o nią w jakiś sposób dbano. Oczywiście lepsze by były asfaltowe, z poważaniem DŻITI

M
Matrix

Własciwie to chodziło o drogi rowerowe zbudowane z asfaltu ponieważ droga rowerowa, która składa sie z kostki się zapada i ścieżka sie niszczy.

~Tomek~

Jak dobrze pamietam jeszcze wy nie smigaliscie z kartakimi na plecach , a sciezki rowerowe powstawaly przy kazdym remoncie ulicy w miescie . Pozatym prowadzona przez was polityka tylko zemsci sie przeciwko wam , wystarczy juz nawet zobaczyc dzis na gp temat o Paderewskiego . Sciezka wieksza od chodnika dla mieszkancow , pozatym czasmi zastanawiam sie jak takie glaby moga pracowac w ZDM... Ale kolesiostwo panuje dalej w Słupsku , i narazie tego nic nie zmieni ...

P
P
W dniu 22.12.2008 o 02:08, ~Tomek~ napisał:

Pozatym sciezki rowerowe powstaja zawsze jak jest robiona jakas ulica i bedzie tak dalej (dlatego mnie tez bawi ta parada (bardziej jej sens bycia) . ..



jak by nikt nie marudził ze maja byc sciezki rowereowe to wątpie że by kto kolwiek pomyślał o tym zeby przy modernizacji istniejących dróg stworzyc ściezke rowerową

przy coraz wiekszych korkach w mieście rower staje sie najlepszym srodkiem transportu w godzinach szczytu tylko przy obecnym stanie chodników i braku sciezek to nie nalezy do najprzyjemniejszych rzeczy, nie kazdy musi mieć rower z duzymi oponami i duzym amortyzatorem zeby przejechać komfortowo do miasta
odpowiednia infrastruktura pozwoli ludziom na przemieszczanie sie szybko i wygodnie niezaleznie od tego jaki rower beda mieli czy to składak czy holenderka czy górski

pozatym jak sie wiecej osób przestawi na jazde np do pracy na rowerze to odrazu jest mniej samochodó stojących w korku i sam korek mniejszy sie robi automatycznie takze korzysci są dla kazdego nie tylko rowerzystów
~Tomek~

O jakich ty mandatach mowisz ? Czy dostales kiedys mandat , bo ja nie podobnie jak wiekszosc znajomych (chyba ze ci chodzi o przejazd na czerwonym ?) . Jakos ja dawalem rade i podobnie jak ty , i nie bylo jeszcze tylu prostych sciezek co teraz i jakos zyje. Pozatym o jakich ty turystach mowisz ? , jakos nie widac ich w miescie (od lat wiadomo ze z turystyka w Słupsku kiepsko) , a co dopiero z znalezc turyste z rowerem :| Jestem jak najbardziej za sciezkami , ale po co te parady i potem jak slysze od takich ze od czego rower nie jest lepszy itp. (widzialem wlasnie na tej pardzie 2 osobniki ktore tak juz nie raz mowily) to powiedz mi co mam myslec potem o rowerzystach ?! Pozatym sciezki rowerowe powstaja zawsze jak jest robiona jakas ulica i bedzie tak dalej (dlatego mnie tez bawi ta parada (bardziej jej sens bycia) . Zamiast jezdzic z parada idzcie przedstawcie plany jak co gdzie (zeby nie bylo tak jak na Sobieskiego) a nie jazda z kartami na plecach ja chce sciezek itp. (bo to wyglada jak protest pielegniarek ktore chca zarabiac wiecej , a jak ktos byl w spitalu to wie co te panie robia najlepiej (kawka , papierosek , pogawentka i klnac na pacjentow w tym sa naprawde dobre))

w
www.powiatslupsk.info

Twardo się tu dzieje.
Jestem rowerzystą, który zrobił kilkadziesiąt tysięcy kilometrów po tym mieście i okolicach i daję sobie radę w tej "miejskiej dżungli" i nie narzekam. Ale szczerze mówiąc swojego dziecka nie puściłbym na rower po ulicach tego miasta. Musisz kolego zrozumieć, że jeśli nie ma ścieżki a jedziesz rowerem po chodniku dla pieszych to łamiesz przepisy? I co w takim przypadku zrobić? Nie kupować dziecku roweru? Mi idea zwiększenia ilości ścieżek pasuje. Poza tym, jeśli chcemy być miastem otwartym na turystów to musimy mieć i ścieżki. Grupa ludzi, których wymieniłeś to dość liczne grono - około kilku tysięcy ludzi dziennie, a to już sporo. Wymieniłeś jako pierwszych starszych ludzi, którzy często już nie mogą prowadzić pojazdów mechanicznych, a ty chcesz jeszcze ograniczyć im swobodę ruchu, bo nie ma ścieżek, a po chodnikach chodzą piesi. Jak mnie nie stać na auto i jak mam rower, na którym nie za bardzo mogę po mieście jeździć to najlepiej go zamienić na rower stacjonarny ze wskaźnikiem zużytych kalorii i chodzić pieszo? Przepisy rowerowe są teraz twarde i będąc na chodniku można dostać spory mandat.
Ekologia niech ci się nie kojarzy tylko z przyszłymi pokoleniami i zniknięciem ziemi. Ja mam podobne zdanie do twojego, co do paniki ekologów. Ale ja nie chcę teraz w czasie rzeczywistym wdychać takich ilości spalin i słuchać na każdym kroku warczących silników - wszędzie!

Jestem za, bo rowerzyści mi nie przeszkadzają i sam lubię jeździć.

Pozdrawiam
Tomasz Urbaniak
www.powiatslupsk.info

~Tomek~

Jeszcze jedno wiesz co jest najlepsze w tym wszystkim ? Ze o sciezki walcza osoby jezdzace na MTB !!! To dopiero szczyt glupoty... :/

~Tomek~
W dniu 21.12.2008 o 23:37, Olli napisał:

dbają o swoje interesy



No wlasnie , bo jaki interes ma z tego pieszy czy kierowca .Tybardziej ze pisanie ze nie bedziecie przeszkadzac itp. itd. , a ile was jest ze tak przeszkadzacie ? Pozatym przestan pisac o ekologi bo to zaczyna byc juz nudny temat ... Prawda jest taka ze rowerami poruszaja sie osoby starsze (Dzialkowicze) , mlodziez (posiadam bmx ( robie to dla ROZRYWKI bo do tego sluzy rower )) i reszta (osoby ktore nie posiadaja pracy(nauka itp.) lub ich nie stac na auto) . Co do ekologi to poczytaj sobie historie naszej ziemi , bo glupoty ktorymi cie karmia w TV lub ekoterrorysci to pier***y wysane z palca. Klimat bedzie sie zmienial i nie zmienisz tego ty ani banda ekologow , pozatym kraje w uni pokazuja jaka "ekologia' to cenny interes do biznesu .
Wystarczy czasem poczytac cos ciekawego , a nie tylko TV lub onet.pl ...
O
Olli
W dniu 21.12.2008 o 22:23, ~Tomek~ napisał:

Też nie kumam tych mass , co one mają pokazać ? Pozatym komu mają budować te scieżki ? , tym kilku osobom przebranych za mikołajow ? Sa krzywe chodniki , nie ma drog ale beda sciezki rowerowe....


Sciezki nie sa budowane tylko dla tych kilku osob, niektorzy dbaja o srodowisko, przynajmniej sie staraja i do pracy jezdza rowerem,wiec Tomku ze nie sa to pojedyncze jednostki.Przynajmniej na takiej masie ludzie pokazują, ze maja checi, wychodza z inicjatywa, dbają o swoje interesy. Z tego co sobie przypominam to trafiła nawet do Urzedu Miasta ustawa rowerowa, wiec widać, że są czynione jakies kroki,ktoś się tym interesuje.
i
inmo

Ścieżek brakuje, a te które są wyglądają słabo. To tak samo potrzebny element infrastruktury jak chodniki i drogi.

~Tomek~

Też nie kumam tych mass , co one mają pokazać ? Pozatym komu mają budować te scieżki ? , tym kilku osobom przebranych za mikołajow ? Sa krzywe chodniki , nie ma drog ale beda sciezki rowerowe....

a
anonymous

tylko ruch utrudniali. Znowy portal "mtb" co za obciach.

Dodaj ogłoszenie