Pendolino do Kołobrzegu przez Słupsk - jest zgoda KE

Alek Radomski aleksander.radomski@gp24.pl
PKP Intercity czeka na zgodę Komisji Europejskiej na przedłużenie trasy Pendolino do Słupska i Kołobrzegu. Tyczasem decyzja już jest.
PKP Intercity czeka na zgodę Komisji Europejskiej na przedłużenie trasy Pendolino do Słupska i Kołobrzegu. Tyczasem decyzja już jest. PKP Intercity
Komisja Europejska zgodziła się na wydłużenie trasy Pendolino z Gdyni Głównej do Kołobrzegu przez Słupsk i Koszalin.

„PKP Intercity zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału turystycznego i transportowego regionu. Dlatego też podjęte zostały działania mające na celu uruchomienie połączeń kolejowych niewymagających dofinansowania z budżetu centralnego” - zapewniają przedstawiciele spółki. W ten sposób przewoźnik uzasadnia swoje prace na rzecz wydłużenia relacji pociągów klasy Express InterCity Premium, czyli Pendolino, z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę, Trójmiasto, Słupsk i Koszalin.

Takie pisemne zapewnienia z dyrekcji PKP otrzymał poseł Zbigniew Konwiński. Na razie niewiele z nich wynika, bo jak pisaliśmy wielokrotnie za biurem prasowym PKP Intercity, na wydłużenie trasy do Kołobrzegu potrzebna jest zgoda Komisji Europejskiej. Takiego argumentu użył też Krzysztof Bańkowski z Biura Rozkładu Jazdy PKP, odpowiadając posłowi Platformy 21 grudnia ubiegłego roku.

Tymczasem w piśmie datowanym na 22 grudnia Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, odpisał posłowi, że unijna zgoda już jest. Co więcej, Komisja Europejska miała wydać ją 9 grudnia, czyli na cztery dni przed wejściem w życie obowiązującego rozkładu jazdy. To zbyt późno, aby go zmienić. Ale czy wystarczająco wcześnie, aby Pendolino zaczęło kursować po kwietniowej zmianie rozkładu? Na taką możliwość wskazuje Michał Szymajda z portalu rynek-kolejowy.pl. Zauważa jednak, że może to nie być jedyna wymagana zgoda, której potrzebuje PKP. Dodajmy, że w PKP PLK wciąż nie zakończyły się prace studialne nad wariantami przebudowy linii 202 pomiędzy Gdynią Chylonią a Słupskiem. Bez polepszenia przepustowości na tym odcinku nie ma mowy o realnej poprawie komunikacji kolejowej na Pomorzu Środkowym. Kluczem miałaby być budowa drugiej nitki torów, czego domagają się mieszkańcy i samorządowcy.

Szukasz więcej informacji ze Słupska? Kliknij i przeczytaj inne artykuły.

 

gp24

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
W dniu 18.01.2016 o 15:02, bolo napisał:

ach ta wspaniała Unia to dobrze ze jest bo tak jak piszesz do 89' mieszkaliśmy w namiotach i jaskiniach a tak hop siup wstąpiliśmy do UE i mamy fabryki domy szkoły drogi szpitale mieszkania 

Przykład - budowa szpitala w Słupsku. Wlokło się to kilkanaście lat i jakoś podziałały unijne pieniądze. Na parterze masz listę sal i sprzętu dofinansowaną przez Unię - mało? Inny przykład największej inwestycji - porządkowanie gospodarki wodno-ściekowej Słupska i okolic. Modernizacja oczyszczalni i podłączenie do niej miejscowości z gminy wiejskiej Słupsk i Kobylnica. Efekt - kolosalna poprawa stanu czystości Słupi i dopływów. Mało? Modernizacja i remonty kamienic na trakcie książęcym...mało? zakup i modernizacja taboru autobusowego. Mało? wybudowanie systemu przejść dla płazów i przepławek w Słupsku - 100 % dofinansowania z Unii. Nie liczę remontów ulic, chodników, budowy boisk, hal sportowych przy szkołach itp idt. trzeba być slepym i głuchym by tego nie zauważać

G
Gość
W dniu 18.01.2016 o 14:30, Marcin napisał:

komentarz do komentarzy o upodleniu Polski przez UE.Unia wydaje zgodę gdyż to ona FINANSUJE w przeważającym procencie zarówno składy pociągów (Pendolino) jak i nowe trasy kolejowe, po których jeżdżą. A każde unijne dofinansowanie (sięgające 90 % i więcej) poprzedzone jest złożeniem wniosku, którego częścią jest m.in. analiza ekonomiczna (UE musi wiedzieć, czy wykładane przez nią pieniądze nie będą wyrzucane w błoto, jak już się zdarzało - przykład gdyński port lotniczy).Opanujcie się trochę z tym pluciem na Unię - bez jej dotacji w tym kraju NICZEGO by nie stworzono i zrobiono. Głowę daje, że krytykujący pierwsi wyciągają łapę po pieniądze, bardzo chętnie korzystają z dofinansowanych przez UE dróg, chodników, hal sportowych, mostów, sieci kanalizacyjnych, oczyszczalni, szpitali, przychodni - ale jak UE ośmieli zapytać czy kasa ta jest racjonalnie wydatkowana.....opowiadają farmazony o rzekomej utracie niezależności. MASAKRA

to może powiesz skąd ta ue ma pieniądze na to wszystko??

c
chrumek
W dniu 18.01.2016 o 17:45, siwy napisał:

Ciekawe skąd wezmą pasażerów. Pendolino z W-wy do Gdyni,bilet kosztuje 150 zł. Tymczasem zwykły pociąg do Słupska z W-wy to koszt biletu ok. 50 zł. Czas jazdy tylko godzinę dłuższy. Jak nie zejdą z ceny to marnie to widzę.

pewnie zlikwidują ten pociąg za 5 dych :/
o
observer
W dniu 18.01.2016 o 21:01, Gość napisał:

Gdańsk nigdy nie dopuści do odbudowy drugiego toru do Słupska. To nie jest w ich interesie. Na Berlin mają połączenie przez Bydgoszcz Poznań. Rudy nieopacznie się zgodził na s6. Mimo to się ślimaczy i ciągłe mnożenie przeszkód. Na pewno kolejne 20 lat będą dyskutować i bezproduktywnie wyznaczać kolejne przeszkody w tych działaniach pozornych są bardzo dobrzy nasi politycy. Oczywiście że w trosce o elektorat. Zakłamańcy. Kasy którą dała Unia na kolejnictwo nawet nie potrafili wydać. Mamy za to w Gdańsku parę inwestycji spod dużego palca. Remont linii do Szczecinka to też chyba w następnym wieku?

 

To ten Gdańsk taki niby zły i paskudny?

 

Trzeba było o tym pomyśleć w latach 1998-99. Dzisiaj Słupsk i Koszalin byłyby w zupełnie innym miejscu.

Byłem w Toruniu, Gorzowie, Zielonej Górze i Opolu. Z zazdrości gały na wierzch wychodziły......

G
Gość

Gdańsk nigdy nie dopuści do odbudowy drugiego toru do Słupska. To nie jest w ich interesie. Na Berlin mają połączenie przez Bydgoszcz Poznań. Rudy nieopacznie się zgodził na s6. Mimo to się ślimaczy i ciągłe mnożenie przeszkód. Na pewno kolejne 20 lat będą dyskutować i bezproduktywnie wyznaczać kolejne przeszkody w tych działaniach pozornych są bardzo dobrzy nasi politycy. Oczywiście że w trosce o elektorat. Zakłamańcy. Kasy którą dała Unia na kolejnictwo nawet nie potrafili wydać. Mamy za to w Gdańsku parę inwestycji spod dużego palca. Remont linii do Szczecinka to też chyba w następnym wieku?

g
gość

no i po co, najpierw to drugi tor moze niech zbuduja patalachy

----o to od jakiegoś czasu toczy się walka aby drugi tor powstał. Skoro Gdańsk podczas prac studyjnych nie potrafił o to zadbać i nos miał wtopiony w swoją stronę to my Słupszczanie i cały region Słupska a także Koszalina musi głośno się o drugi tor upominać. Gdańsk jak na razie zadbał o kolej metropolitarną, która została wraz z przystankami zbudowana od podstaw. Gdańsk także pobudował tunel długości 1400m pod martwą Wisłą  na głębokości 35 pod lustrem wody za niebagatelną sumę  1mld.

S
Stefan

no i po co, najpierw to drugi tor moze niech zbuduja patalachy

s
siwy

Ciekawe skąd wezmą pasażerów. Pendolino z W-wy do Gdyni,bilet kosztuje 150 zł. Tymczasem zwykły pociąg do Słupska z W-wy to koszt biletu ok. 50 zł. Czas jazdy tylko godzinę dłuższy. Jak nie zejdą z ceny to marnie to widzę.

G
Gość
W dniu 18.01.2016 o 15:25, Gość napisał:

idź do sąsiada i pożycz np 1000zł (pierwsze to sąsiad zapyta na co a ty powiesz, że to i siamto a sąsiad ok ale ustalamy jakieś szczegóły itd ale jak coś spier....dolisz albo mnie w wałka robisz to pamiętaj) ...... tutaj mamy taki przykład uproszczony negocjacji z UE

Dobrze już, dobrze.  Pożycz mi więc tylko 500 złotych, a 500 zł będziesz mi winien.  Umowa stoi ?.  (To się nazywa negocjacja).

j
jb

Po prostu tepa euro-komuna. Pasozyt z Brukseli daje pozwolenia na zmiane trasy polskiego

pociagu. A popros go o podwyzke...z pewnoscia dowiesz sie, ze go to g...obchodzi. A powiedz

mu. ze nie chcesz islamskich pasozytow - dowiesz sie, ze jestes ksenofobem, rasista etc.

g
gość
W dniu 18.01.2016 o 15:18, gosc napisał:

 A pieniadze to sa EU czy to sa m.in. skladki  Polski co? 

 

Może i dobrze, że Unia kontroluje, bo chce wiedzieć czy nasi politycy dobrze dysponują budżetem i czy ma to ekonomiczne uzasadnienie. Można by doszukać się sytuacji w których nasi politycy przeinwestowali

g
gość
W dniu 18.01.2016 o 15:18, gosc napisał:

 A pieniadze to sa EU czy to sa m.in. skladki  Polski co? 

 

Jak na razie  to my więcej dostajemy iż wpłacamy. Ty z pewnością o tym nie wiedziałeś i to trzeba tobie wybaczyć.

t
tuskoPIS
W dniu 18.01.2016 o 15:25, Gość napisał:

idź do sąsiada i pożycz np 1000zł (pierwsze to sąsiad zapyta na co a ty powiesz, że to i siamto a sąsiad ok ale ustalamy jakieś szczegóły itd ale jak coś spier....dolisz albo mnie w wałka robisz to pamiętaj) ...... tutaj mamy taki przykład uproszczony negocjacji z UE

dokładniej "pożycz albo bardziej dorzuć się" reszta dobra

G
Gość

idź do sąsiada i pożycz np 1000zł (pierwsze to sąsiad zapyta na co a ty powiesz, że to i siamto a sąsiad ok ale ustalamy jakieś szczegóły itd ale jak coś spier....dolisz albo mnie w wałka robisz to pamiętaj) ...... tutaj mamy taki przykład uproszczony negocjacji z UE

G
Gość
W dniu 18.01.2016 o 13:08, wyborca napisał:

Ale poseł Konwiński chyba nie jest z okręgu wyborczego obejmującego Kołobrzeg?Dlaczego Pendolino nie zajedzie do Ustki, która jest letnią stolicą Polski? Co w ogóle robią posłowie  ziemi słupskiej w sprawie przywrócenia całorocznych i rentownych połączeń kolejowych do Ustki?

ach ty debiilu

skąd się tacy biorą?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3