Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Peron w Mostach we wrześniu

Grzegorz Bryszewski [email protected]
Trzy samorządy z powiatu lęborskiego wspólnie z PKP PLK realizują budowę rogatek w Mostach. Jak się okazało, w ten sam sposób może powstać peron w tej miejscowości. Najnowsze ustalenia mówią o tym, że budowa może zostać zakończona nawet we wrześniu bieżącego roku.
Trzy samorządy z powiatu lęborskiego wspólnie z PKP PLK realizują budowę rogatek w Mostach. Jak się okazało, w ten sam sposób może powstać peron w tej miejscowości. Najnowsze ustalenia mówią o tym, że budowa może zostać zakończona nawet we wrześniu bieżącego roku. Grzegorz Bryszewski
Jeszcze w tym roku w Mostach zatrzymywać się będzie Szybka Kolej Miejska. Peron wybudują wspólnie trzy samorządy i PKP PLK. Z inwestycji cieszą się mieszkańcy wsi.

Mieszkańcy podlęborskich Mostów (ta miejscowość należy do gminy Nowa Wieś Lęborska) już od kilku lat prosili o budowę w swojej miejscowości peronu SKM. Argumentowali, że połączenia autobusowe do miasta nie są zbyt częste, a wiele osób wybiera więc jako alternatywę kilkukilometrowe spacery do centrum Lęborka. Podkreślano też, że Mosty coraz bardziej się rozwijają i pojawiają się tam nowi mieszkańcy, przekonywali, że nie będzie problemów ze znalezieniem wystarczającej liczby pasażerów.

Ten temat pojawił się ponownie w listopadzie, gdy samorządowcy z powiatu rozmawiali z PKP PLK w sprawie budowy rogatek w Mostach. Wtedy PKP pozytywnie zareagowało na pomysł budowy peronu w Mostach, a wójt gminy Nowa Wieś Lęborska razem z proboszczem parafii w Mostach poszli za ciosem i pojechali do Gdyni po wskazówki.

- Budowa peronu może być poważną inwestycją dla kogoś, kto nie zna uwarunkowań związanych z inwestycjami w transporcie kolejowym. Podpowiedzieliśmy więc, co gmina powinna zrobić, żeby budowa peronu była możliwa - tłumaczył Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK SA w Gdyni.

W artykule, w którym opisywaliśmy starania o budowę mostu, gmina Nowa Wieś Lęborska zapowiadała, że stworzy wstępną koncepcję budowy peronu.
Taki dokument miał wskazywać, dlaczego taka inwestycja jest potrzebna, kto będzie z niej korzystał i gdzie konkretnie powstanie peron, planowano także wyjazd do Warszawy i namawianie władz PKP PLK do zrealizowania inwestycji. Jak się okazało, taki wyjazd nie doszedł jednak do skutku, ale na spotkaniu w Gdyni, które właśnie miało miejsce, udało się ustalić nową formę budowy peronu. Co konkretnie ustalono?

- Jest szansa na wybudowanie peronu do pierwszego września 2012 roku. Przystanek prawdopodobnie będzie nosił nazwę "Lębork --Mosty", a kolej przygotowuje obecnie dokumentacją techniczną wraz z kosztorysem - informuje Tomasz Sopyłło, asystent starosty lęborskiego.

Podczas ostatniego spotkania ustalono także, że inwestycja będzie realizowana tak samo jak rogatki w Mostach, czyli w ramach porozumienia pomiędzy PKP TLK, powiatem lęborskim, gminą Nowa Wieś Lęborska i gminą miejską Lębork.
- Miasto jest zaangażowane w nasz projekt, bo niedługo w pobliżu Mostów powstanie najnowsze osiedle, czyli Lębork-Wschód. Jego mieszkańcy na pewno będą stanowić dużą część pasażerów peronu - tłumaczy Ryszard Wittke, wójt gminy Nowa Wieś Lęborska.

Jak podkreśla wójt gminy Nowa Wieś Lęborska, w ciągu dwóch tygodni ma powstać dokument porozumienia w sprawie budowy peronu. Ma zawierać konkretny podział obowiązków związanych z inwestycją podzielony na gminy.

- Już teraz wiadomo, ze PKP PLK będzie prowadziło nadzór inwestorski nad budową. To dobra wiadomość, bo wiadomo przecież, że my nie mamy doświadczenia w realizacji tego typu inwestycji - dodaje wójt Ryszard Wittke.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza