Trzyosiowy Mercedes Econic, który od niedawna użytkuje słupskie PGK, posiada specjalistyczną, dwukomorową zabudowę GESING NORBA z wrzutnikiem TERBERGA. Pojemność zabudowy wynosi 22 m3.
Zaletą dwukomorowych zabudów jest możliwość odbioru odpadów różnego typu. W tym konkretnym przypadku pojazd może zbierać odpady zmieszane, biodegradowalne lub wielkogabarytowe.
Zatem jeśli zobaczymy, że śmieciarka PGK Słupsk zbiera odpady z pojemników, które służą do ich segregacji nie oznacza to, że trafiają one na ogólne wysypisko, tylko są zbierane przez specjalistyczny pojazd wyposażony w odpowiednie urządzenia do separacji odpadów.
Zaletą pojazdu Mercedes Econic jest również trzyosobowa kabina z niskim wejściem, które ułatwia załodze wejście i wyjście oraz duża wysokość szoferki.
Jak nas poinformował Jacek Buksakowski, kierownik Działu Technicznego w PGK Słupsk, przedsiębiorstwo posiada w swojej flocie pojazdy dwukomorowe już od 2014 r.
- Na obecną chwilę są to cztery pojazdy trzyosiowe z zabudową podzieloną na dwie komory, w stosunku 2/3 do 1/3, gdzie mamy możliwość odbierania dwóch frakcji odpadów z wytyczonego rejonu obsługiwanego przez dany pojazd - mówi Jacek Buksakowski.
Są to dwa pojazdy MAN TGS z zabudową NTM (pojemność zabudowy 21 m3), Mercedes Axor z zabudową FAUN (pojemność zabudowy 21 m3) oraz opisany wyżej Mercedes Econic. Dopuszczalna ładowność tych samochodów mieści się w granicach od 8 do 9,5 tony.
Zobacz także: Remont ulicy Chopina w Słupsku w końcu zostanie zrealizowany
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?