Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku wynosi 560 tysięcy złotych. Koszty całego projektu to 712 tysięcy złotych.
– Pozostałą kwotę po połowie wykłada powiat i gmina, na której położona jest nieruchomość – mówi Małgorzata Zielonka, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Bytowie.
Wyjątkiem są nieruchomości wykorzystywane na działalność gospodarczą. Przedsiębiorcy sami muszą pokryć 30 procent kosztów demontażu i utylizacji azbestowych dachów.
– W przyszłym tygodniu ogłosimy przetarg – mówi Leszek Grudnowski z bytowskiego starostwa. – Obecnie trwa jeszcze zbieranie wniosków od mieszkańców, którzy wcześniej złożyli deklaracje przystąpienia do projektu.
Pierwsze prace mają być wykonane jeszcze w tym roku. Zakończenie projektu przewidziano na sierpień 2012 roku.
To już drugi tego typu projekt realizowany przez bytowskie starostwo. W pierwszym azbest usunięto z ponad stu dachów w powiece bytowskim. Szacuje się, że na terenie powiatu jest ponad 600 tysięcy metrów kwadratowych wyrobów zawierających azbest.
Najwięcej azbestowych dachów jest na budynkach dawnych Państwowych Gospodarstw Rolnych.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?