Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwsze oceny

Marek Rudnicki
Pokaz nowego peugeot 407 w salonie Peugeota Ankris w Słupsku zgromadził wielu fanów tej marki.
Pokaz nowego peugeot 407 w salonie Peugeota Ankris w Słupsku zgromadził wielu fanów tej marki. Fot. Archiwum
Najnowszy peugeot 407 został pokazany przed oficjalną prezentacją w dwóch zachodniopomorskich salonach - w Słupsku i Szczecinie.

Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Sprzedająca się obecnie bardzo dobrze toyota avensis z pewnością zyskała poważnego konkurenta.

Pierwsze oceny

Konkurencyjne auta charakteryzują się modną obecnie twardością linii i kanciastymi kształtami (opel vectra, toyota avensis) lub beczułkowatą obłością (nissan primera). 407-ka nie ma w sobie nic z takiej stylistyki. Jeśli już można ją porównywać, to do trójki bmw, osiemdziesiątki volvo lub chryslera sebringa. Różni się jednak od nich elegancką miękkością linii.
- Historia "czwórek" peugeota ma już 70 lat i niejeden raz te samochody były na ustach wszystkich, ale ostatnia wersja, 407-ka, zrobi największe zamieszanie w swoim segmencie - uważa Łukasz Staciwa, dyrektor handlowy salonu Peugeot Ankris Andrzej Kurzak w Słupsku.
- Peugeoty zawsze były ładne, niestandardowe, ale 407-ka zaskoczyła wszystkich linią godną najlepszych na świecie stylistów oraz bogatym wyposażeniem - ocenia Andrzej Drewnikowski, właściciel szczecińskiego salonu peugeota.

Niespotykany designe

"Zaczyna" 407-kę duży wlot powietrza umieszczony na tyle nisko, że nie rzuca się w oczy.
Nieco wyżej, tam gdzie inne samochody mają ozdobną dużą maskownicę na chłodnicy, widnieje jedynie powiększony znak peugeota. Maska wznosi się łagodnie do góry, przechodzi przez ogromną przednia szybę mocno pochyloną do tyłu i zlewa się niezauważenie z dachem.
Z tyłu patrzymy na inny samochód, na limuzynę z dużym podniesionym bagażnikiem, stonowanym załamaniami blach. Przód i tył widziane z boku tworzą linię aerodynamicznej łzy, którą doskonale niweluje opory powietrza.

Tego jeszcze nie było

Każdy samochód tej klasy co 407-ka ma wiele rozwiązań, których trudno doszukiwać się w klasach niższych. Przy projektowaniu najnowszego peugeota konstruktorzy potrafili zaskoczyć.
Bagażnik pozbawiony został nadkoli, przez co mieszczą się w nim ułożone obok siebie na szerokość dwie duże walizki.
Do wycierania szyb służą najnowsze płaskie wycieraczki, którymi dotąd mógł się pochwalić tylko najnowszy vw. W środku odmiennie od oferty rywali, do wybory dwie klimatyzacje - automatyczna i dwu strefowa (a nie ręczna i automatyczna).
12 odcieni koloru nie rzuca na kolana, ale już wyposażenie w 7 lub 9 poduszek powietrznych, z których jedna specjalnie chroni kolana, to już jest coś. Można wybrać jeden z 6 silników (od 1560 cm sześć. turbo diesel HDi po benzynowy 2230 cm sześć.) i jedną z czterech proponowanych przekładni (2 manualane - 5 i 6 biegowa) oraz dwie automatyczne (4 i 6 przełożeniowa).

Technika XXI wieku

Długo można by rozwodzić się nad nowymi rozwiązaniami technicznymi, ale podobne można znaleźć w autach innych marek tej klasy.
Jedno za to budzi podziw - przednie zawieszenie, które z pewnością stanie się wzorcem dla wszystkich samochodów. Wykonane zostało w technologii przyjętej z pojazdów wyczynowych. Posiada podwójny wahacz z rozłączonym sworzniem, co gwarantuje wyjątkowe właściwości jezdne i komfort prowadzenia.
I ostatnia uwaga, dotycząca niezrozumiałej dla laika polityki cenowej koncernu. 407-ka jest tylko niewiele droższa od 307-ki, choć dzieli je różnica klasy. Dla klientów to bardzo dobra wiadomość, zwiastująca być może, że w przyszłości mniejszy peugeot spadnie z ceną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza