Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP Intercity ma płacić za opóźnienie pociągu

Wojciech Frelichowski [email protected] tel. 59 848 81 00 Fot. PKP, Grzegorz Koclęga
Za spóźnienie pociągu PKP Intercity możemy się domagać odszkodowania, ale tylko wtedy, gdy winna jest kolej.
Za spóźnienie pociągu PKP Intercity możemy się domagać odszkodowania, ale tylko wtedy, gdy winna jest kolej.
Od początku lipca pasażerowie spółki PKP Intercity mogą domagać się odszkodowania w przypadku spóźnionego pociągu. Musi być jednak spełnionych kilka warunków.

Przede wszystkim odszkodowanie może otrzymać tylko pasażer podróżujący pociągami kategorii Express, Express Intercity, Eurocity i Euronight, czyli tymi, które obsługuje PKP Intercity.

Drugim warunkiem, który musi zostać spełniony przed wystąpieniem o reklamację biletu jest czas opóźnienia. Ma ono wynieść przynajmniej godzinę. W takim przypadku pasażerowi przysługuje zwrot pieniędzy w wysokości 25 procent ceny biletu. Jeśli opóźnienie wynosi 120 minut i więcej, to wówczas można się domagać zwrotu połowy ceny biletu. Jednak takie odszkodowanie należy się pasażerowi tylko wtedy, gdy spóźnienie pociągu leży po stronie przewoźnika.

- W przypadku, gdy spóźnienie było spowodowane czynnikami zewnętrznymi, na przykład wypadkiem na przejeździe kolejowym z winy kierowcy samochodu, to wówczas odszkodowanie nie przysługuje - mówi Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.

Ponadto pasażerowi nie będzie przysługiwać prawo do odszkodowania, jeżeli został poinformowany o opóźnieniu przed zakupem biletu lub jeżeli opóźnienie w wyniku kontynuacji podróży innym połączeniem lub poprzez zmianę trasy jest krótsze niż 60 minut.

Czytaj też: Pasażerowie ocenili czystość w pociągach Intercity

Jak wygląda procedura uzyskania odszkodowania? PKP Intercity jest obowiązane je wypłacać na wniosek pasażera w terminie miesiąca od jego otrzymania. Wniosek należy wysłać na adres PKP Intercity z dołączonym biletem, którymi musi być poświadczony przez konduktora lub dyżurnego ruchu. Uwaga, jeśli we wniosku nie napiszemy, że żądamy gotówki, to wówczas otrzymamy bon lub voucher uprawniający do dodatkowego, zniżkowego przejazdu.

Wypłacone odszkodowanie nie może być pomniejszone o finansowe koszty transakcji, takie jak opłaty, koszty telekomunikacyjne lub znaczki. Natomiast PKP Intercity jest uprawnione do wprowadzenie progu minimalnego, poniżej którego odszkodowanie nie będzie wypłacane. Wysokość progu nie może przekroczyć równowartości 4 Euro.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza