Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP Intercity: to pasażerowie są winni zamieszania

Piotr Kawałek
PKP Intercity stwierdziło, że to pasażerowie nie wiedzą do którego pociągu mają wsiąść.
PKP Intercity stwierdziło, że to pasażerowie nie wiedzą do którego pociągu mają wsiąść. Fot. Archiwum/omni
Skandaliczny wynik wewnętrznego śledztwa PKP dotyczącego chaosu na peronach i niewłaściwego informowania podróżnych. Według kolei do nieporozumienia doszło przez podróżnych.

Według PKP Intercity pasażerowie, którzy zgłaszali się ze skargami do naszej redakcji i miejskiego rzecznika praw konsumenta kłamali. Tak przynajmniej wykazało postępowanie wyjaśniające.

Przypomnijmy. Chodzi o chaos informacyjny na słupskim dworcu kolejowym. Pasażerowie kierujący się rozkładem jazdy wyświetlanym na elektronicznych tablicach, wsiadali do niewłaściwych pociągów. Latem do Katowic odjeżdżają dwa pociągi w trzyminutowym odstępie czasu. Pierwszy jedzie m.in. przez Gdańsk, drugi w przeciwnym kierunku, przez Koszalin. Pociągi odjeżdżają z różnych peronów. Informacja na wyświetlaczach w hali dworca podała niewłaściwe perony. Pasażerowie biegali więc między peronami tuż przed odjazdem pociągów. Na dodatek nie działały elektroniczne tablice na peronach.

Miejski rzecznik praw konsumenta otrzymał odpowiedź w tej sprawie, z której wynika, że odjazdy obydwu pociągów były wskazane prawidłowo i nie ma mowy o pomyłce.

Dlaczego więc do niej doszło? "Opisane w gazecie wydarzenie jest najprawdopodobniej skutkiem nieporozumienia, jakie wywołał któryś z pasażerów." - odpowiada PKP Intercity. Ponadto zaniepokojenie wśród pasażerów mogła wywołać również, jak twierdzi PKP Intercity, zapowiedź megafonowa, ponieważ oba pociągi mają tę samą stację docelową i zapowiadane są bardzo podobnie.

Mimo że przewoźnik wini za całe zamieszanie pasażerów, jednak wystąpił do PKP Polskich Linii Kolejowych o przestrzeganie regulaminu tzw. jazd stacyjnych, a zapowiedzi megafonowe mają kłaść nacisk na stacje pośrednie, przez które jadą oba pociągi, aby w przyszłości już nie dochodziło do nieporozumień. Ponadto PKP Intercity przeprasza pasażerów, którzy poczuli się zdezorientowani.
Pasażerowie są zbulwersowani odpowiedzią przewoźnika i zapewniają, że sytuacja wyglądała dokładnie tak, jak ją opisaliśmy, tj. informacja na tablicach świetlnych była niewłaściwa i wprowadzała w błąd.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza