Radni Szczecina zaapelowali do premiera, by nie przyłączyć Szczecina do wielkopolskiego zakładu spółki.
Połączenie 2-3 zakładów z sąsiadujących ze sobą województw w jeden, to pomysł zarządu kolejowej spółki. Zarząd PKP Cargo chce przyłączyć Zakład w Szczecinie do Wielkopolskiego i w Poznaniu utworzyć jego siedzibę.
Nie tylko radni sprzeciwiają się tym zamierzeniom.
- Decyzję tę oceniamy jako decyzję polityczną, niemającą nic wspólnego z zasadami wolnej konkurencji i ekonomii - mówi Mieczysław Jurek, przewodniczący zarządu regionu NSZZ "Solidarność". - Tworzy się zakład w województwie "tranzytowym" dla przewozów kolejowych a nie w województwie, na którego terenie znajdują się porty, przejścia graniczne, przewozy promowe.
Sprzeciw wyraził także Zachodniopomorski Zespół Parlamentarny, o ile wiązałoby się to umiejscowieniem siedziby i centrum operacyjnego nowo powstałego zakładu poza Szczecinem.
- Biorąc pod uwagę między innymi: porównanie poziomu efektywności obu zakładów, charakter potoków transportowych generowanych przez zespół portów Szczecin i Świnoujście i wynikające z tego uwarunkowania techniczno-organizacyjne, zamierzenia inwestycyjne Rządu Rzeczypospolitej Polskiej wobec linii kolejowej nr 273 (potocznie zwana "Nadodrzanką"), lokalizacja siedziby nowo projektowanego zakładu po za Szczecinem nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - napisali w komunikacie zachodniopomorscy parlamentarzyści.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?