PKP PLK: modernizacja linii 405 potrwa do lipca. Pociągi mogą kursować już dziś

olo
Ograniczenie ruchu pociągów pasażerskich na trasie Słupsk-Ustka nie ma związku z pracami na tej linii - zapewnia PKP PLK. Składy na odmrożone połączenia mają wrócić w czerwcu.

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują rewitalizację linii nr 405 z Miastka przez Słupsk do Ustki. Aktualnie kończy się budowa nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Zainstalowane w nastawniach w Miastku i Słupsku urządzenia mają zapewnić sprawną i bezpieczną obsługę pociągów. Przygotowywane są też dodatkowe tory w Kawczach, Kępicach, Słonowicach i Charnowie Słupskim, które umożliwią mijanie się składów. Trwa też montaż wyposażenia peronów na wybranych stacjach i przystankach.

Ale pociągów między Słupskiem a Ustką jak na razie brak. Przypomnijmy, że urząd marszałkowski, który zamroził połączenia z powodu pandemii, podnosił też, że PKP PLK SA nie zakończyły jeszcze wszystkich robót związanych z modernizacją trasy. Zdaniem gdańskich urzędników wstrzymanie kursowania pociągów eliminuje wszelkie trudności związane z zakończeniem realizacji tej inwestycji przed sezonem letnim.

Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)

- Ograniczenie ruchu pociągów pasażerskich na trasie Słupsk-Ustka nie ma związku z pracami na linii - wyjaśnia Przemysław Zieliński, z PKP PLK. - Zakres robót nie wpływa na ruch pociągów. Ustalony rozkład jazdy zakłada kursowanie pociągów oraz realizację prac zleconych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Faktem jest, że składy na remontowane wciąż tory do uzdrowiska wyjechały już czerwcu ubiegłego roku. Miesiąc później na trasę Miastko – Słupsk.

Jak do tej pory w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 405 między Miastkiem a Słupskiem i Ustką PKP PLK zmodernizowały 70 km linii oraz 19 stacji i przystanków. W Słupsku oddano do użytku nowy przystanek Słupsk Północny, a w uzdrowisku Ustka Uroczysko. Zaczęto z nich korzystać w grudniu 2019 roku. Według zapewnień przebudowano też 50 przejazdów kolejowo-drogowych czy 48 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery mosty i osiem wiaduktów. Docelowo, po zakończeniu wszystkich prac pociągi mają pojechać z prędkością do 100 km/h. Czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się wówczas o około 12 minut.

Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe (wideo, zdjęcia)

Koszt rewitalizacji ponad 104 kilometrów linii kolejowej nr 405 oblicza się na 165 mln zł netto. Ponad 80 proc. tej kwoty to dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Harmonogram prac zmieniano już kilkakrotnie. Aktualny termin końca tej modernizacji to lipiec 2020 r.

ZOBACZ TAKŻE: Na trasę Słupsk - Ustka wróciły połączenia kolejowe

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie