Przedłużenie przejścia podziemnego pod torami kolejowymi to jedno z kilku zadań inwestycyjnych, które ma odmienić rejon słupskiego dworca. PKP PLK poinformowała w środę wyborze wykonawcy dla tego zadania. Inwestycję za 8,8 mln zł zrealizować mają Mosty Gdynia. Co ciekawe, zakończenie prac zaplanowano na końcówkę tego roku.
Dłuższe o blisko 28 metrów przejście przewidziano od wejścia na peron nr 2 do budowanego węzła transportowego z dworcem autobusowym. Ułatwi to pasażerom łączenie podróży pociągiem i autobusem oraz sprawniejszą komunikację w obszarze stacji. Miasto zyska łącznik Zatorza ze Śródmieściem.
Przypomnijmy, że przedłużenie przejścia podziemnego to pierwszy etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu tego roku PLK ogłosiły zamówienie na przebudowę trzech peronów. Docelowo będą wyższe i z windami na wysokości przebudowanego przejścia. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji.
W ramach tego zadania powstać ma też nowe Lokalne Centrum Sterowania, a na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk - Szczecin. Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk”. Pieniądze na ten cel mają pochodzić z dwóch różnych programów i perspektyw finansowych. Szacowana wartość prac na stacji to kilkaset mln zł.
Równolegle trwają prace projektowe nad nowym budynkiem dworcowym. W planach jest też budowa drugiej nitki torów ze Słupska do Gdyni.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?