Nasza Loteria

PKP PLK: wyremontowaną linią 405 pojedziemy już w czerwcu

Alek Radomski
Perony gotowe. Pociągi mają wrócić za miesiąc. Koniec z autobusową komunikacją zastępczą
Perony gotowe. Pociągi mają wrócić za miesiąc. Koniec z autobusową komunikacją zastępczą PKP PLK
Pociągi zjeżdżają na letnie tory. PKP PLK zapewnia, że wyremontowaną linią 405 pojedziemy już w czerwcu. Wakacyjne składy będą się zatrzymywać przy nowych przystankach kolejowych w regonie.

- Kończą się zasadnicze prace i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trasie Miastko – Słupsk - informuje Martyn Janduła, z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

- Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od czerwca pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej.

W drugiej połowie czerwca na szlaki wyjadą pierwsze wakacyjne pociągi. Również na trasę ze Słupska do Ustki. Na okres wstrzymane zostaną na tym odcinku prace torowe, aby podróżni mogli komfortowo i bezpiecznie w wakacje dotrzeć nad morze. Wykonawca będzie jednak kontynuował inne prace, które mają nie wpływać na ruch pociągów.

Na tę trasę wróci m.in. pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich. W planachjest też nowe, szybkie połączenie między Ustką a Elblągiem. Pomysł opiera się o najnowsze składy elektryczne zakupione przez marszałka. Impulsy w barwach Przewozów Regionalnych mogą osiągnać prędkość 160 km/h.

Od ponad roku trwają prace remontowe na trasie kolejowej ze nr 405 z Ustki przez Słupsk do Szczecinka. W ramach inwestycji przebudowane zostanie blisko 90 km linii kolejowej do granicy województwa pomorskiego. Wymienione zostanie torowisko, wzmocnione podtorze, przebudowane będą 53 przejazdy kolejowe, 8 wiaduktów oraz 4 mosty. Odnowionych zostanie także 26 peronów - obiekty zyskają nowe oświetlenie, wiaty ochronne oraz elementy małej architektury. Roboty trwają m.in. na stacji kolejowej w Kępicach, gdzie wymieniane są torowiska oraz budowane perony. Powstanie również przejście dla pieszych pod torami. Wykonywane są również prace z zakresu infrastruktury telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej, sanitarnej oraz sterowania ruchem kolejowym. Po zakończonej modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na trasie do 100 km/h, a towarowe do 80 km/h. Przebudowa potrwa do końca 2020 r. Wartość tego przedsięwzięcia sięga blisko 250 mln złotych, z czego blisko 85 procent to unijne dofinansowanie.

Remont torowisk i stacji kolejowej w Kępicach (zdjęcia)

Budowa 70 km linii z Miastka do Słupska i Ustki to ważna inwestycja w regionie. Po zakończeniu poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 stacjach. W jej ramach wyremontowano przystanek w miejscowości Kawcze, Przytocko, Ciecholub i Biesowice. Również w Kępicach, w Korzybiu Słonowicach i w podsłupskiej Kobylnicy. Nowe i wyższe perony, mają zapewnić pasażerom wygodniejszy i lepszy standard obsługi. Dojścia na perony zaprojektowano tak, aby były dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP podkreśla, że montaż wyposażenia – wiat, gablot informacyjnych oraz ławek właśnie się rozpoczął. W Miastku, dla komfortu pasażerów, zwłaszcza tych z ograniczoną mobilnością, zamontowano windy prowadzące z przejścia pod torami na dwa perony stacji, a w Kępicach piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego przejścia pod torami.
Przypomnijmy, że początkowo trasa na odcinku z Miastka do Słupska miała zostać udostępniona w grudniu 2018 roku. Później ten termin zmieniono na luty tego roku, by przełożyć go raz jeszcze, tym razem na czerwiec. Najświeższe zapewnienia przewoźnika wskazują, że ten ostatni termin zostanie.

Jednak modernizacja linii, to przede wszystkim wzrost bezpieczeństwa, dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Co więcej, przebudowane zostaną 52 przejazdy kolejowo-drogowych i 12 mostów i wiaduktów. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów.

Koszty projektu to 165 mln zł. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. pomorskiego. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi blisko 85 proc.

Niestety linia nie zostanie zelektryfikowana.

Trwa remont odcinka linii kolejowej 405 między Słupskiem a uzdrowiskiem, gdzie wymieniane jest  3,4 km toru. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły nas wczoraj, że na wakacje od czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy, czyli od 10 czerwca do września zapewniony będzie bezpieczny i wygodny dojazd pociągami do letniej stolicy Polski.  - W tym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty nie wpływające na ruch pociągów - informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. -  Perony na linii zapewnią obsługę pasażerów. Do ich remontu - a także remontu sieci trakcyjnej - wykonawca przystąpi we wrześniu. Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnić mają nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. <iframe src="//get.x-link.pl/85645ddc-86c9-d009-5fde-4ef354d11b93,9dbdf208-4b1e-85b9-5cf3-99c51a5574a8,embed.html" width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" allow="autoplay; fullscreen" scrolling="no"></iframe>

Trwa remont linii kolejowej 405 między Ustką a Słupskim

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kamil
2019-05-14T23:35:53 02:00, joslko:

To jakies kpiny mamy XXI wiek a pociagi po modernizacji linnii kolejowych beda osiagac 100km/h gdzie z taka predkoscia jezdziły ciuchce parowe po pierwszej wojnie swiatowej.A teraz pytanie co z drugim torem z Słupska do Gdanska i modernizacja linnii kolejowej z Leborka do Gdyni Chyloni bo tam sie jedzie po jak po wybojach i bruku

Linia 405 nie jest modernizowana tylko rewitalizowana. Jest to dość istotna różnica, a na czym polega można łatwo sprawdzić w internecie. Najogólniej rzecz ujmując rewitalizacja była potrzeba z wielu powodów, ale raczej nie z powodu złego stanu nawierzchni torowej. Tory w zasadzie pozostawiały najmniej do życzenia. Najważniejsze kwestie były związane z przebudową przystanków osobowych, a przede wszystkim peronów oraz na szerokopojętej poprawie bezpieczeństwa poprzez całkowitą przebudowę infrastruktury Sterowania Ruchem kolejowym. Wszystko po to aby zwiększyć bezpieczeństwo m. in. na przejazdach kolejowych czy mieć pewniejszą kontrolę nt. zajętości torów, co pozwoli uniknąć takich sytuacji jaka miała miejsce przed laty w Korzybiu. Jednocześnie trzeba sobie jasno powiedzieć, że linia ta ma charakter lokalny, ma służyć ludziom z okolicznych miejscowości aby łatwiej i bezpieczniej dojeżdżali choćby do pracy do sąsiedniej miejscowości. Na pewno nie ma potrzeby aby pociągi, a w zasadzie spalinowe szynobusy sunęły nią prędkością większą niż 100 km/h. Pieniądze relatywnie niewielkie wydane dość dobrze, bo w dzisiejszych realiach podobna rewitalizacja kosztowałaby zapewne ok. 50% więcej pieniędzy.

k
kkk
kkk
r
radomek
jezyk polska trudna język
j
joslko
To jakies kpiny mamy XXI wiek a pociagi po modernizacji linnii kolejowych beda osiagac 100km/h gdzie z taka predkoscia jezdziły ciuchce parowe po pierwszej wojnie swiatowej.A teraz pytanie co z drugim torem z Słupska do Gdanska i modernizacja linnii kolejowej z Leborka do Gdyni Chyloni bo tam sie jedzie po jak po wybojach i bruku
G
Gość
"zakupione przez MARSZALKA!!!!!" Ludzie, MARSZALEK kupil Wam

pociagi!! Koniecznie głosujcie na niego! Dozywotnio....jak to ladnie

tak zwany "zasrany obowiązek" zamienil sie w dobrodziejstwo. Ale to

tylko dzieki właściwemu podejściu niejakiego pana Radomskiego.
n
na miarę XXI wieku
2019-05-14T18:10:20 02:00, Gość:

Fajnie że w Kawczach zrobili peron i go podwyższyli, a w Słupsku dalej bez zmian. Logika podpowiada że powinni w Słupsku największej stacji ale ...

Widok peronu w Miastku oczywiście cieszy. Warto byłoby porównać ów widok z obrazem peronu w Słupsku, w Sławnie czy w Koszalinie. Miastko to XXI wiek, w Słupsku czy w Koszalinie trzeci świat.

G
Gość
Fajnie że w Kawczach zrobili peron i go podwyższyli, a w Słupsku dalej bez zmian. Logika podpowiada że powinni w Słupsku największej stacji ale ...
G
Gość
Aż mnie skręciło, takie pieniądze wydane a czas skrócą ,,aż o 12 minut,, rewelacja.. wystarczyło zamienić woła na konia a czas by się skrócił o 30 minut !!!
G
Gość
W końcu cywilizacja wraca po latach marazmu ale kołchoz i kaszeby i tak będą głosować na RUDEGO Z BRUKSELI . Pierwsi bo to ogłupieni bezpaństwowcy wyrwani ze swoich etniczno-kulturowo-religijnych korzeni ,

drugim marzy się WOLNE MIASTO GDAŃSK z RUDYM NA URZĘDZIE GUBERNATORA
G
Gość
A w Słupsku dalej skansen,perony to w zasadzie płaski chodnik ... Gdzie te prace które miały być. Zmodernizowano stacje z pominięciem Słupska...
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza