Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP PLK: wyremontowaną linią 405 pojedziemy już w czerwcu

Alek Radomski
Perony gotowe. Pociągi mają wrócić za miesiąc. Koniec z autobusową komunikacją zastępczą
Perony gotowe. Pociągi mają wrócić za miesiąc. Koniec z autobusową komunikacją zastępczą PKP PLK
Pociągi zjeżdżają na letnie tory. PKP PLK zapewnia, że wyremontowaną linią 405 pojedziemy już w czerwcu. Wakacyjne składy będą się zatrzymywać przy nowych przystankach kolejowych w regonie.

- Kończą się zasadnicze prace i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trasie Miastko – Słupsk - informuje Martyn Janduła, z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

- Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od czerwca pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej.

W drugiej połowie czerwca na szlaki wyjadą pierwsze wakacyjne pociągi. Również na trasę ze Słupska do Ustki. Na okres wstrzymane zostaną na tym odcinku prace torowe, aby podróżni mogli komfortowo i bezpiecznie w wakacje dotrzeć nad morze. Wykonawca będzie jednak kontynuował inne prace, które mają nie wpływać na ruch pociągów.

Na tę trasę wróci m.in. pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich. W planachjest też nowe, szybkie połączenie między Ustką a Elblągiem. Pomysł opiera się o najnowsze składy elektryczne zakupione przez marszałka. Impulsy w barwach Przewozów Regionalnych mogą osiągnać prędkość 160 km/h.

Od ponad roku trwają prace remontowe na trasie kolejowej ze nr 405 z Ustki przez Słupsk do Szczecinka. W ramach inwestycji przebudowane zostanie blisko 90 km linii kolejowej do granicy województwa pomorskiego. Wymienione zostanie torowisko, wzmocnione podtorze, przebudowane będą 53 przejazdy kolejowe, 8 wiaduktów oraz 4 mosty. Odnowionych zostanie także 26 peronów - obiekty zyskają nowe oświetlenie, wiaty ochronne oraz elementy małej architektury. Roboty trwają m.in. na stacji kolejowej w Kępicach, gdzie wymieniane są torowiska oraz budowane perony. Powstanie również przejście dla pieszych pod torami. Wykonywane są również prace z zakresu infrastruktury telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej, sanitarnej oraz sterowania ruchem kolejowym. Po zakończonej modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na trasie do 100 km/h, a towarowe do 80 km/h. Przebudowa potrwa do końca 2020 r. Wartość tego przedsięwzięcia sięga blisko 250 mln złotych, z czego blisko 85 procent to unijne dofinansowanie.

Remont torowisk i stacji kolejowej w Kępicach (zdjęcia)

Budowa 70 km linii z Miastka do Słupska i Ustki to ważna inwestycja w regionie. Po zakończeniu poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 stacjach. W jej ramach wyremontowano przystanek w miejscowości Kawcze, Przytocko, Ciecholub i Biesowice. Również w Kępicach, w Korzybiu Słonowicach i w podsłupskiej Kobylnicy. Nowe i wyższe perony, mają zapewnić pasażerom wygodniejszy i lepszy standard obsługi. Dojścia na perony zaprojektowano tak, aby były dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP podkreśla, że montaż wyposażenia – wiat, gablot informacyjnych oraz ławek właśnie się rozpoczął. W Miastku, dla komfortu pasażerów, zwłaszcza tych z ograniczoną mobilnością, zamontowano windy prowadzące z przejścia pod torami na dwa perony stacji, a w Kępicach piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego przejścia pod torami.
Przypomnijmy, że początkowo trasa na odcinku z Miastka do Słupska miała zostać udostępniona w grudniu 2018 roku. Później ten termin zmieniono na luty tego roku, by przełożyć go raz jeszcze, tym razem na czerwiec. Najświeższe zapewnienia przewoźnika wskazują, że ten ostatni termin zostanie.

Jednak modernizacja linii, to przede wszystkim wzrost bezpieczeństwa, dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Co więcej, przebudowane zostaną 52 przejazdy kolejowo-drogowych i 12 mostów i wiaduktów. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów.

Koszty projektu to 165 mln zł. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. pomorskiego. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi blisko 85 proc.

Niestety linia nie zostanie zelektryfikowana.

Trwa remont odcinka linii kolejowej 405 między Słupskiem a uzdrowiskiem, gdzie wymieniane jest  3,4 km toru. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły nas wczoraj, że na wakacje od czerwcowej korekty rocznego rozkładu jazdy, czyli od 10 czerwca do września zapewniony będzie bezpieczny i wygodny dojazd pociągami do letniej stolicy Polski.  - W tym czasie wykonawca będzie kontynuował roboty nie wpływające na ruch pociągów - informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK. -  Perony na linii zapewnią obsługę pasażerów. Do ich remontu - a także remontu sieci trakcyjnej - wykonawca przystąpi we wrześniu. Łatwiejszy dostęp do kolei zapewnić mają nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. <iframe src="//get.x-link.pl/85645ddc-86c9-d009-5fde-4ef354d11b93,9dbdf208-4b1e-85b9-5cf3-99c51a5574a8,embed.html" width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" allow="autoplay; fullscreen" scrolling="no"></iframe>

Trwa remont linii kolejowej 405 między Ustką a Słupskim

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza