- Kończą się zasadnicze prace i sprawdzanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trasie Miastko – Słupsk - informuje Martyn Janduła, z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
- Zmodernizowane zostały perony i wymienione tory. Postęp prac pozwala na powrót od czerwca pociągów i zakończenie zastępczej komunikacji autobusowej.
W drugiej połowie czerwca na szlaki wyjadą pierwsze wakacyjne pociągi. Również na trasę ze Słupska do Ustki. Na okres wstrzymane zostaną na tym odcinku prace torowe, aby podróżni mogli komfortowo i bezpiecznie w wakacje dotrzeć nad morze. Wykonawca będzie jednak kontynuował inne prace, które mają nie wpływać na ruch pociągów.
Na tę trasę wróci m.in. pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich. W planachjest też nowe, szybkie połączenie między Ustką a Elblągiem. Pomysł opiera się o najnowsze składy elektryczne zakupione przez marszałka. Impulsy w barwach Przewozów Regionalnych mogą osiągnać prędkość 160 km/h.
Remont torowisk i stacji kolejowej w Kępicach (zdjęcia)
Budowa 70 km linii z Miastka do Słupska i Ustki to ważna inwestycja w regionie. Po zakończeniu poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 stacjach. W jej ramach wyremontowano przystanek w miejscowości Kawcze, Przytocko, Ciecholub i Biesowice. Również w Kępicach, w Korzybiu Słonowicach i w podsłupskiej Kobylnicy. Nowe i wyższe perony, mają zapewnić pasażerom wygodniejszy i lepszy standard obsługi. Dojścia na perony zaprojektowano tak, aby były dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP podkreśla, że montaż wyposażenia – wiat, gablot informacyjnych oraz ławek właśnie się rozpoczął. W Miastku, dla komfortu pasażerów, zwłaszcza tych z ograniczoną mobilnością, zamontowano windy prowadzące z przejścia pod torami na dwa perony stacji, a w Kępicach piesi i rowerzyści będą mogli skorzystać z nowego przejścia pod torami.
Przypomnijmy, że początkowo trasa na odcinku z Miastka do Słupska miała zostać udostępniona w grudniu 2018 roku. Później ten termin zmieniono na luty tego roku, by przełożyć go raz jeszcze, tym razem na czerwiec. Najświeższe zapewnienia przewoźnika wskazują, że ten ostatni termin zostanie.
Jednak modernizacja linii, to przede wszystkim wzrost bezpieczeństwa, dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Co więcej, przebudowane zostaną 52 przejazdy kolejowo-drogowych i 12 mostów i wiaduktów. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów.
Koszty projektu to 165 mln zł. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego dla woj. pomorskiego. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi blisko 85 proc.
Niestety linia nie zostanie zelektryfikowana.
Trwa remont linii kolejowej 405 między Ustką a Słupskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?