Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKS Słupsk zrekompensuje straty pasażerom

Zbigniew Marecki [email protected]
PKS Słupsk zrekompensuje straty pasażeromZawieszone kurs PKS Słupsk zaskoczyły wielu pasażerów.
PKS Słupsk zrekompensuje straty pasażeromZawieszone kurs PKS Słupsk zaskoczyły wielu pasażerów. Krzysztof Piotrkowski
Słupski PKS po decyzjii o zawieszeniu wielu kursów jest gotowy do zrekompensowania strat pasażerom. Ale trzeba je udowodnić.

- Jeśli ktoś poniósł dodatkowe wydatki i potrafi to udowodnić, to zwrócimy mu poniesione koszty - mówi kierownik działu przewozów w PKS-ie. Jego słowa odnoszą się do cięć, które przeprowadził nowy zarząd PKS-u w Słupsku. Dotyczyły one likwidacji lub zawieszenia części linii autobusowych, które nie będą kursować w okresie letnim. Ta decyzja wywołała liczne komentarze niezadowolonych pasażerów.

Osoby, które dzwoniły do "Głosu Pomorza" w tej sprawie, mówiły, że przeprowadzono cięcia bez żadnego ostrzeżenia, bo na przystankach nie pojawiły się odpowiednie komunikaty. Nic też nie napisano na dworcu PKS-u w Słupsku, a także na stronie internetowej przewoźnika brakowało odpowiedniej informacji.

- Na dodatek zmianę przeprowadzono pod koniec czerwca, kiedy jeszcze obowiązywały wykupione na początku miesiąca bilety miesięczne - skarży się pani Anna, która dojeżdża do pracy w Słupsku ze Sławna. W rezultacie musiała płacić za dojazd do domu taksówką.

- Rzeczywiście część linii wyłączyliśmy przed końcem miesiąca, ale zreflektowaliśmy się. Zdajemy sobie sprawę, że w związku z tym część osób mogła mieć problemy. Jeśli w związku z tym ktoś poniósł dodatkowe wydatki i potrafi to udowodnić, to zwrócimy mu poniesione koszty - zapowiada Hubert Boba, kierownik działu przewozów w PKS-ie.

Zainteresowani takim rozwiązaniem mogą się zgłaszać do pracowników dworców PKS-u albo do siedziby firmy przy ul. Piłsudskiego w Słupsku. W przypadku różnych sporów można też skorzystać ze wsparcia miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Ten dla Słupska funkcjonuje w ratuszu, a powiatowy w siedzibie każdego starostwa. W tym przypadku w grę wchodzą starostwa w Słupsku lub Lęborku, bo one są właścicielami PKS-u.

Przypomnijmy: zawieszenie kursów PKS usprawiedliwia nikłą frekwencją podróżnych, co czyni je nierentownymi. Jednocześnie zapowiada, że w okresie wakacyjnym rozpoczną się prace nad nowym rozkładem jazdy, który będzie funkcjonował od 1 września. Przedsiębiorstwo zaprasza też zainteresowanych korzystaniem z jego usług do konsultacji w sprawie nowego rozkładu.

Połączenia zostały zawieszone od poniedziałku, 29 czerwca. Chodzi głównie o kursy we wczesnych godzinach rannych lub późnowieczor-nych. Oprócz kursów do miejscowości nadmorskich zlikwidowano połączenia do miejscowości pod Słupskiem, Lęborkiem i Sławnem.
 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza