Po Słupsku będziemy musieli jeździć wolniej

Daniel Klusek
Daniel Klusek
Po Słupsku będziemy musieli jeździć wolniej.
Po Słupsku będziemy musieli jeździć wolniej. Krzysztof Piotrkowski
Na ulicy Sierpinka jeszcze w tym roku ma zacząć obowiązywać ograniczenie prędkości do 30 km/h. Wolniej niż obecnie będą też musieli jeździć kierowcy w tej części miasta.

Na początku października pisaliśmy o zmianach w organizacji ruchu na ul. Konarskiego. Mieszkańcy skarżyli się tam na samochody, które zjeżdżając z ringu, jechały tam z nadmierną prędkością, powodując niebezpieczne sytuacje.

Miejski inżynier ruchu zaproponował wprowadzenie tam ograniczenia prędkości.

- Strefa tempo 30 znajduje się już przy ulicy Mochnackiego, teraz ją rozszerzamy również o ulicę Konarskiego. Takie rozwiązanie wprowadziliśmy po wielu skargach mieszkańców okolicy - mówił Sebastian Michałowski, miejski inżynier ruchu.

Po tym artykule z naszą redakcją skontaktowali się mieszkańcy również innych części Słupska. Oni także twierdzą, że na ich ulicach kierowcy powinni jeździć wolniej. I chcą, by miasto też tam wprowadziło ograniczenie prędkości do 30 km/h.

- Teraz niektórzy pędzą naszą ulicą jak na złamanie karku. W ogóle nie przestrzegają przepisów - mówi pani Małgorzata, mieszkanka ul. Sierpinka. - Najgorsi są ci kierowcy, którzy chcą zdążyć przez zmianą świateł. Boję się wypuścić dzieci same do szkoły. Uczę je, że mają bardzo uważać na kierowców. Gdyby samochody mogły jeździć wolniej, my czulibyśmy się bezpieczniej.

Jest na to szansa, bo miejski inżynier ruchu chce, by okoliczne uliczki również zyskały nową organizację ruchu.

- Planujemy jeszcze w tym roku wprowadzić znaki drogowe tempo 30 w ten części miasta - zapowiada Sebastian Michałowski i wylicza: - Wolniej będą musieli jeździć kierowcy w obrębie ulic: Sierpinka, Świętego Piotra, Kaszubskiej, Madalińskiego, Hołdu Pruskiego, do ulicy Gdańskiej. W tym rejonie znajdują się małe osiedlowe uliczki, ruch jest tam lokalny. Nowe oznakowanie pozwoli na jego uspokojenie.

Jak jeździć po Słupsku

W najbliższą środę i czwartek, 26 i 27 października, dodatek „Głosu” „Jak jeździć po Słupsku”, a w nim pełna garść informacji dla kierowców: podpowiadamy, jak jeździć po miejskich rondach i jakie obowiązują na nich zasady, prezentujemy mapę niebezpiecznych miejsc na naszych drogach, uprzedzamy przyszłych kierowców, gdzie uważać na egzaminie na prawo jazdy, pokazujemy pułapki drogowe i radzimy, jak zachować się po stłuczce, ujawniamy, gdzie wkrótce zmieni się organizacja ruchu.

ZOBACZ TAKŻE: W środę i czwartek nasz dodatek - Jak jeździć po Słupsku?

Przeczytaj także: 

gp24

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wkurzony słupszczanin

Po co tracić pieniądze na rozbudowę dróg, na nowe znaki? Zakazać ruchu wszelkich pojazdów wstawiając trwałe słupki w jezdniach, aby się ktoś przypadkiem nie przecisnął i otworzyć skansen. Może miasto zyska na turystach oglądających pomnik głupoty rządzących miastem.

G
Gość
W dniu 25.10.2016 o 09:14, mar napisał:

Panowie kretyni od mieszania i Ci co tak bacznie obserwują jak jezdzą inni . A  czyje to dzieci siadając za kierownica sprowadzają największe niebezpieczeństwo i sieją śmierć na drogach . gdy jesteśmy pieszymi przeszkadzją nam kierowcy natomiast gdy sami siadami za kierownica to przeszkadzają nam piesi . Tacy właśnie jesteśmy . A teraz na temat ograniczenia prędkości . Takie ograniczenia miałyby sens gdyby nasze ulice były odpowiedni szeroki aby podołać natężeniu ruch . Parę dni temu po zablokowaniu jednej stosunkowo mało ważnej ulicy duża część miasta była sparaliżowana ./ ul Kaszubska Kilińskiego  Kopernika a korki ciągnęły się na kilometr i więcej / Co będzie gdy tak naprawdę wszyscy będą jechać 30 km/h  Co dzieję się na ul Sierpinka czy Kozietulskiego już teraz  a zwłaszcza gdy porusza się po nich parę Elek można codziennie zobaczyć  . U nas / mowa o Polsce  najlepszym rozwiązaniem każdego drogowego kłopotu to ograniczenie prędkości . Oczywiście nie dotyczy ono wszystkich  .Są tacy co w eskorcie policji i boru pedzą 120-150 i więcej km/h  a w mieście spiesząc się np na samolot skromne 100-120 km/h

Podpisuję się pod tym.Nie ograniczenia prędkości a egzekwowanie tej która obowiązuje w terenie zabudowanym.

G
Gość

Wprowadzić zakaz poruszania się samochodem w mieście Słupsku i sprawa załątwiona. W innych większych miastach nie mają  problemu.Nie ma tyle ograniczeń co w Słupsku. Może kierowcy tam są lepsi.

S
Sp

Czy to starcy mieszkają w tym grajdole? Słupsk to nie osiedle mieszkaniowe tylko.

o
osiol wi

no i kasa leci znajomkowi - jeden znak to koszt ok. 500 - 700 zł ,a prz6ybedzie ich kilkaset

jak babek na choince .

Czy strefa zwiekszy bezpieczestwo na przyejsciu na ul. kaszubskiej ?

czy zamiast kolkow ze znakami nie lepiej zainwestopwac te pieniazki naq doswietlenie

przejsc dla pieszych czy sygnalizacje swietlna np. na kaszubskiej  - dla inzyniera ru8chu

odpowiedz jest jedna - za kolkii ze znakami wieksza kasa , jakm za wielkie tablice ograniczajace

predkosc ze wzdledu na stan drogi / takowa jest na kaszubskiej /

 

T
Tasak

Skoro kierowcy "pędzą" to nie wystarczy egzekwować istniejącego ograniczenia, czyli 50 km/h?

Po co to 30?

 
g
gosc

spróbuj przejechać ul. Jodłową szybko, powodzenia. tam są zawsze zaparkowane auta po obu stronach jezdni i nie jedno czy dwa auta ale szeregiem stoją, więc najpierw trzeba je ominąć. no chyba, że mowa o zawrotnej prędkości 30km na godzinę, no to faktycznie jak ma się szczęście to na małym odcinku Jodłowej da się tyle rozwinąć. wiem bo tam mieszkam. ludziom wszystko przeszkadza bo sami nie uważają i próbują uwagę i myślenie wymusić na innych.

R
Rob

Ulica Sierpinka - trudno powiedzieć , być może jest  uzasadnione . Jak wiadomo zawsze punkt  widzenia zależy od punktu  siedzenia .Także pewnie kierowcy się  oburzą,  a  piesi  zgodzą .  Jest  w Słupsku wiele  ulic , gdzie  nie przestrzega się  obostrzeń ,wiele  gdzie  przydałoby się  zwolnić (  np. : ulica  Jodłowa  , brak chodnika , a  samochody jeżdżą  szybko , gdzie chodzą  piesi )  . Osobną  sprawą  jest kwestia  kultury jazdy ,a to powinno  być podstawą    już  na nauce  jazdy , uczyć od maleńkości .

 

a
artani

Pani Małgorzata to powinna prowadzić dzieci do szkoły , a nie puszczać je samopas i siać propagandę. To może wszędzie postawmy znak "strefa zamieszkania".

K
Ktosss

Niewiem po co sie wszyscy bylwersuja? I tak kazdy jedzie jak chce a poza tym wielka inteligencjo to jak np. Na Kościuszki, Kopernika, Kaszubskiej itd sa korki to ile macie na liczniku? sprezajcie tylki szybciej rano z domu to bedzie wszystko ok a bezpieczeństwo np.tych dzieci ktore musza dojsc do szkoly jest najważniejsze bo jak takie dziecko wejdzie przez nieuwage bo to tylko dziecko, ci przed maske to chyba przy 30 km/h moze zdazysz zahamować wiec reszte se sam mozesz przewidziec.

m
mar

Panowie kretyni od mieszania i Ci co tak bacznie obserwują jak jezdzą inni . A  czyje to dzieci siadając za kierownica sprowadzają największe niebezpieczeństwo i sieją śmierć na drogach . gdy jesteśmy pieszymi przeszkadzją nam kierowcy natomiast gdy sami siadami za kierownica to przeszkadzają nam piesi . Tacy właśnie jesteśmy . A teraz na temat ograniczenia prędkości . Takie ograniczenia miałyby sens gdyby nasze ulice były odpowiedni szeroki aby podołać natężeniu ruch . Parę dni temu po zablokowaniu jednej stosunkowo mało ważnej ulicy duża część miasta była sparaliżowana ./ ul Kaszubska Kilińskiego  Kopernika a korki ciągnęły się na kilometr i więcej / Co będzie gdy tak naprawdę wszyscy będą jechać 30 km/h  Co dzieję się na ul Sierpinka czy Kozietulskiego już teraz  a zwłaszcza gdy porusza się po nich parę Elek można codziennie zobaczyć  . U nas / mowa o Polsce  najlepszym rozwiązaniem każdego drogowego kłopotu to ograniczenie prędkości . Oczywiście nie dotyczy ono wszystkich  .Są tacy co w eskorcie policji i boru pedzą 120-150 i więcej km/h  a w mieście spiesząc się np na samolot skromne 100-120 km/h

 

I
Insight

Ok, czyli wygląda to tak - część ludzi nie przestrzega ograniczenia więc ukarajmy tych, którzy przestrzegają. Czy Pani Małgorzata naprawdę myśli, że jeżeli ktoś nie przestrzega ograniczenia 50 km/h to nagle zacznie przestrzegać 30 km/h ? Mógłbym jeszcze zrozumieć 40 km/h ale 30 ?

W pewnym momencie jeżeli ograniczenia są zbyt duże to kierowcy jeżdżą jeszcze szybciej a nie wolniej.

K
KDJ

Ograniczmy prędkość do 5km/h to będzie najbezpieczniej!!!

o
obywatel
W dniu 25.10.2016 o 08:26, mieszkaniec napisał:

Jestem w stanie zrozumieć 30-tkę w ścisłym centrum, na osiedlowych ulicach, czy ich fragmentach. Ale Sierpinka, Kaszubska czy Madalińskiego? To nie jest normalne. 

 


Popieram! 30 na osiedlowych drogach jak najbardziej - wszak i tak nie da sie tam jezdzic wiecej - ale Sierpinka, Kaszubska to jest przecież jakby nie patrzeć wylot miasta. Jezeli oprocz obencych korkow dolozyć tam "30" to gratuluję inzynierowi miejskiemu zmyslu poczucia plynnosci ruchu

G
Gość

Proponuję 30, a może jeszcze lepiej 10 km/h w całym mieście. Kilka znaków pod tablicami wjazdowymi i problem z czaszki. Paru cymbałów nie przestrzega przepisów, to zamiast od nich wyegzekwować należyte zachowanie, dowalić wszystkim. Pieprzona komuna.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3