Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po upadku Sky Clubu. Nie ma paniki, Polacy chcą wyjeżdżać

Filip Pietruszewski [email protected]
Po upadku Sky Clubu. Nie ma paniki, Polacy chcą wyjeżdżaćPomimo niepewnych biur podróży Polacy chcą wyjeżdżać na wakacje
Po upadku Sky Clubu. Nie ma paniki, Polacy chcą wyjeżdżaćPomimo niepewnych biur podróży Polacy chcą wyjeżdżać na wakacje sxc.hu
Upadek Sky Clubu nie powoduje spadku zainteresowania ofertą biur podróży w Słupsku. Przywykliśmy.

Nie ma paniki – taką informację uzyskaliśmy od przedstawicieli biur podróży ze Słupska, ale także z Polskiej Izby Turystyki. – Oczywiście, jest poruszenie, wiele osób zgłasza się do nas z pytaniami, jak sprawdzić, czy dane biuro podróży jest wiarygodne, ale nie napływają do nas żadne sygnały o spad­ku sprzedaży – mówi Tomasz Rosset, sekretarz generalny PIT. – Większość osób czuje się rozczarowana udzielanymi przez nas informacjami, bo nie ma sposo­bu, by uzyskać 100-procentową gwarancję, że biuro jest pewne.

Oczywiście, trzeba sprawdzić w urzędzie marszałkowskim, czy organizator wycieczek jest ubezpieczony. Istnieje też krajowy rejestr dłużników, w którym Sky Club figurował, ale tam moż­na się znaleźć nawet za małe zagległości w płatnościach od 500 złotych. – Sama obecność firmy w KRD o niczym nie przesądza. Należy ustalić wysokość zadłużenia oraz kto jest wierzycielem – dodaje Tomasz Rosset. W czerw­cu KRD zawierał dane aż 446 biur opertorów.

Anna Partyka, właścicielka biura podróży w CH Jantar w Słupsku, uważa bez złudzeń, że są biura, które chcą nas nabić w butelkę. Sympto­mem problemów finansowych biur jest sprzedaż wycieczek po niskich cenach.

– To sygnał, że firma pilnie potrzebuje pieniędzy. Oczywiście nikt oprócz zarządów firm nie ma wglądu w dokumenty księgowe,a to jedyne pewne źródło informacji – mówi Anna Partyka.

Rynek nie śpi i reaguje. Neckermann Pol­ska w przesłanej nam informacji prasowej chwali się, że „uruchamia pomoc dla klientów Sky Clubu”. Neckermann na podstawie przesłanego skanu umowy z Sky Clubem przygotowuje analogiczne oferty i oferuje na nie pożyczki. Podobną możliwość daje Rainbow Tours.

– Pierwszy raz z taką prakty­ką spotkałam się w styczniu tego roku, po tym jak Ecco Holiday odwołały loty czarterowe, teraz taka praktyka będzie pewnie standardem – usłyszeliśmy w jednym ze słupskich biur podróży, które poprosiłoby nie wymieniać jego nazwy. Jak się dowiedzieliśmy od Magdy Pluteckiej-Dydoń, rzecznik Neckermanna, w poprzednich latach firma nie odnotowywała spadku sprzedaży w wyniku bankructw innych biur podróży.

Upadki firm turystycznych nie wzbudzają już takich emocji, jak kilka lat temu.

– Pamiętam, jak bankrutowała Air Polonia w 2004, co wywołało panikę. Dzisiaj ludzie także są oburzeni, ale już bez takich emocji. – Sprze­daż wycieczek nie spada, może dlatego, że pracujemy zdecydowanie intensywniej i urlop jest nam po prostu potrzebny. Jest oczywistością, a nie ekskluzywną zachcianką – twierdzi Anna Partyka.

Eksperci prognozują, że kolejne firmy turystyczne mogą zacząć mieć problemy jesienią, kiedy będą musiły wykupić drogie polisy ubezpieczeniowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza