Poczta Polska chce być liderem branży przesyłek. Ambitna strategia na lata 2020-2024

Materiał informacyjny
- Rynek KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) to obszar, który notuje rocznie dwucyfrowy wzrost. To właśnie tam będziemy chcieli znaleźć nową przestrzeń, która zapewni nam zyski – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Nowa, zaktualizowana strategia Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada, że przychody spółki wyniosą w 2024 roku 7,4 mld złotych. Jak jednak osiągnąć tak dobry wynik, kiedy rynek tradycyjnej korespondencji notuje spadki?

- To prawda, tradycyjna korespondencja spada rok do roku o 8-9 proc. Natomiast równolegle, w tym samym czasie, wzrasta w trybie 14-procentowym rynek KEP - kurierski, paczkowy. Poczta Polska upatruje właśnie w tym obszarze przekierowania i ustawienia akcentów z tradycyjnej korespondencji listowej – tłumaczy Tomasz Janka.

Wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju twierdzi, że spółka, w której pracuje, posiada wszystko, co jest potrzebne, aby zostać liderem rynku KEP w Polsce.

- Poczta Polska jest największym pracodawcą w Polsce, patrząc po wszystkich branżach. Posiada odpowiednie zasoby i jest odpowiednio dojrzałym organizmem, by podołać takim wyzwaniom. Jest też naturalnym partnerem dla państwa i dla obywateli, aby sprostać tym wymaganiom – mówi.

Jednym z największych wyzwań, jakie stoją nie tylko przed Pocztą Polską, lecz także przed właściwie wszystkimi spółkami i przedsiębiorstwami, jest cyfryzacja.

- Dla nas cyfryzacja to nie tylko nowe aplikacje mobilne, czy nowe systemy informatyczne. To pojęcie obejmuje też nowe modele biznesowe i zmianę kultury organizacji, czyli przejścia od systemu urzędniczego na system stricte biznesowy w kontekście podejścia do klienta – wyjaśnia Tomasz Janka. Przypomina jednocześnie, że we wrześniu 2019 roku przyjęto projekt ustawy o e-doręczeniach, który zakłada, że to Poczta Polska będzie odgrywała kluczową rolę w procesie cyfryzacji administracji państwowej.

- W ostatnich dniach rząd premiera Mateusza Morawieckiego ponownie przyjął to zobowiązanie. My ze swojej strony jesteśmy gotowi. Posiadamy zespół ludzi o naprawdę najwyższych kompetencjach, a współpraca z rządem już trwa – wyjaśnia wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3